Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zijn er al P90D's besteld?

This site may earn commission on affiliate links.

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,733
1,609
Door de discussie in een ander topic over het (gebrek aan) vermogen vroeg ik me af of er hier eigenlijk al (nieuwe) forumleden zijn die voor de 90kWh gevallen zijn? Want het is uiteindelijk toch een forse prijs voor iets wat weinigen echt dagelijks zullen nodig hebben.
 
Door de discussie in een ander topic over het (gebrek aan) vermogen vroeg ik me af of er hier eigenlijk al (nieuwe) forumleden zijn die voor de 90kWh gevallen zijn? Want het is uiteindelijk toch een forse prijs voor iets wat weinigen echt dagelijks zullen nodig hebben.

Ben je zeker dat je niet de P90D bedoelt? Ik heb vandaag bevestiging gekregen dat ik op de lijst sta voor de ludicrous upgrade. In Europa zijn ze blijkbaar enkel nog maar de interesse in de upgrade aan het inventariseren om vervolgens een betere inschatting te kunnen maken van wat het zou moeten gaan kosten. Het zal dus nog niet voor morgen zijn vrees ik.
 
Ben je zeker dat je niet de P90D bedoelt? Ik heb vandaag bevestiging gekregen dat ik op de lijst sta voor de ludicrous upgrade. In Europa zijn ze blijkbaar enkel nog maar de interesse in de upgrade aan het inventariseren om vervolgens een betere inschatting te kunnen maken van wat het zou moeten gaan kosten. Het zal dus nog niet voor morgen zijn vrees ik.

Het meervoud van P90D is toch P90D's?
 
Mooi om te zien dat je toch doorgezet hebt, Simon.
Een ruim jaar geleden overwoog je nog een gebruikt exemplaar; nu een splinternieuwe 90D.
Gefeliciteerd met je keuze. Moest ik het weer doen, dan werd het ook die uitvoering.
 
Yep, I did. Een 90D. Gekozen voor het extra bereik omdat ik vanuit Brussel mijn familie in Groningen zonder te stoppen zou kunnen bezoeken.

Gaaf!

Benieuwd hoe makkelijk je die 350km gaat rijden op één volle accu. Vergeet ook niet dat je daar weer 80kWh moet gaan laden om terug te rijden.

Ik denk toch dat het even stoppen wordt bij de SuperCharger in Zwolle.
 
Gaaf!

Benieuwd hoe makkelijk je die 350km gaat rijden op één volle accu. Vergeet ook niet dat je daar weer 80kWh moet gaan laden om terug te rijden.
Ik denk toch dat het even stoppen wordt bij de SuperCharger in Zwolle.

Precies, zowel heenreis als terugreis een half uur aan de SuperCharger in Zwolle, dan hoef je in Groningen niets laden want het aantal laadmogelijkheden in Groningen houdt nog niet over...
 
Stond er bij Audi geen gratis chademo?

Misschien dat een local hier iets over kan zeggen?
Ja dat klopt, maar dan moet je wel de auto daar heen brengen en zelf bij je bestemming zien te komen. En omgekeerd. Als je van helemaal leeg naar helemaal vol wilt met de CHAdeMO ben je toch 2 uren aan het laden. Plus de tijd auto heenbrengen e.d. dan is 2 maal kort Zwolle aandoen de betere keuze. Ook kan het zijn dat de lader bezet is als je komt (met een LEAF, i-Miev of andere Tesla), er is slechts 1 aansluiting en niet 8 zoals bij een SUC...
 
Ben ook ernstig aan het overwegen om over te schakelen op een P90D maar dan zou ik wel eerst mijn classic moeten afkopen van de leasingmaatsschappij en Tesla geeft eigenlijk veel te weinig terug :-( Iemand geïnteresseerd in leasingovername of aankoop, of adresjes waar ik terecht zou kunnen om wel een goede prijs te krijgen? Stuur gerust n PM