Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Levering in november of januari?

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje voor de (Belgische) zelfstandigen onder ons: mijn levering staat voorlopig gepland voor november maar ik kan dit nu nog aanpassen naar een later moment. Ik ben aan het twijfelen om pas in januari te laten leveren. Bij latere verkoop lijkt de auto dan plots een jaar 'jonger'. Hij is immers van 2015 of van 2016.

Denkt er iemand aan fiscale of andere redenen waarom dit een goed of geen goed idee is? Buiten het plezier 2 maand uitstellen :) De afschrijving gaat dan ook pas vanaf volgend jaar in dus hopen dat de 120% ook een jaar langer zal duren...

Thanks
 
En Januari heeft de neiging Maart te worden.... Vanaf het moment dat een auto niet meer in hetzelfde jaar geleverd kan worden (cijfers!) is de verleiding groot om de productieplaats aan een lokale koper te geven, en eerst weer in Januari de productie voor andere gebieden op te starten. Productie in week 2 wordt dan al heel snel levering week 11 of 12....

En... indien de auto op termijn vervangen gaat worden is idd de vraag wat dan de beste timing gaat zijn. In NL wordt eea vanaf 2017 waarschijnlijk weer verslechterd, dus er zijn er al die een nieuwe liefst eind 2016 hebben om 5 jaar max voordeel te houden.

Belangrijkste argument: rijplezier.... dus beter levering in Oktober vragen:biggrin: