Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Teslafication

This site may earn commission on affiliate links.
Absoluut niet!

Voor de alledaagse ritten volstaat thuis laden.
Als het op een dag wat meer kilometers mag zijn is er altijd wel een SuC in de buurt waar je kwartiertje ff kan bijladen.

Tenzij je

  • én een ganse dag geparkeerd staat
  • én je niet thuis kan laden
  • én Super Charging ook geen opties is
lijkt het me ook niet echt de moeite om hotels/parkings af te speuren...
 
Ik moet wel toegeven dat ik, sinds ik de Tesla microbe heb, overal stopcontacten zie. :eek: Mijn wagen is nu een dikke 4 maanden oud (ongeveer 13.000 km) en ik heb tot op heden enkel thuis en bij SuCs geladen. De range van een Tesla is van die aard dat je je meestal om niets zorgen hoeft te maken.
 
Wel ik zit nog in de théorie fase range anxiety zal er wel uit gaan ;)

Een roadtrip doet wonderen voor je range anxiety. Na een paar weken leer je vertrouwen op de wagen en voel je automatisch aan wat voor rijstijl past bij een bepaalde trip. In het begin was ik bang om all-the-way naar Luxemburg te rijden. Nu weet ik dat ik met 40% range aan kan komen als ik dat wil. Meestal wil ik dat niet... :tongue:
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik op vakantie in parkeergarages vaak zoek naar rode CEE punten, maar soms vallen ze ook dichter bij huis op, zoals in de spelerstunnel van Feyenoord
6931cf478f0ebcd2e7178c10b44e9597.jpg
 
zijn dit herkenbare symptomen? :)

Ja. Niet omdat ik last van range anxiety heb (dat was na mijn eerste roadtrip wel verholpen) maar gewoon omdat ik er nu meer bewust van ben. Ik ben meer nieuwsgierig geworden naar de laadinfrastructuur en ben dus steeds onbewust aan het kijken. Als ik iets nieuws zie sla ik dat ergens in mijn onbewuste op: dat kan nog eens van pas komen ooit.
 
Ja. Niet omdat ik last van range anxiety heb (dat was na mijn eerste roadtrip wel verholpen) maar gewoon omdat ik er nu meer bewust van ben. Ik ben meer nieuwsgierig geworden naar de laadinfrastructuur en ben dus steeds onbewust aan het kijken. Als ik iets nieuws zie sla ik dat ergens in mijn onbewuste op: dat kan nog eens van pas komen ooit.

+1 om vervolgens te realiseren dat deze waarneming zonder praktisch nut op de 10e verdieping zit. Of 64A is zonder verloopstuk. Maar heb wel van menig contactdoos in Duitse parkeergarages misbruik gemaakt ja.
 
Idem :)

Toen ik in het SeC vroeg of ze me iets meer konden vertellen over het gebruik van publieke laadpalen en de kosten er van, wat het antwoord: "Die heb je toch niet nodig?"

Ik gebruik zeer regelmatig publieke laadpalen. Ik woon in het oosten en veel van mijn klanten zitten inzet westen. Meestal retour 350 km of net iets meer. Dan moet ik toch net iets bijladen. Dat is echter in NL absoluut geen probleem. APP van TheNewMotion gebruiken en je vind altijd een laadpaal in de buurt. Steeds meer zelfs voor de deur.
Anders af en toe FastNed. Of even bij een Van de Valk stoppen voor een bakje koffie. In NL hoef je nooit stil te komen staan omdat er geen laadpaal is. Gewoon op tijd een laadpaal zoeken, die is altijd te vinden op of aan je route.