Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

VIN Decoder

This site may earn commission on affiliate links.
Is er een nieuwe Vin codering?
Ik heb nog een paar onbekende tekens.

Ik heb VIN 5YJSA7E10FF10….

5YJ staat dus voor Tesla Motors Inc.
S voor Model S
A voor 5-door Hatch LHDrive
7 voor Restraint Non-US ( ?? )
E voor Accutype = ??
1 voor Single Motor
0 is een check digit
F voor 2015
F voor Fremont Ca.
rest is sequentienummer
 
De mijne is : 5YJSA7H25FF091197 en is vorige week afgeleverd. Inderdaad een 85D en dus wellicht accutype H ?

Je kan het zien door langs de kant van de passagier tussen de spaken van het voorwiel te kijken. Er kleeft een etiket op het accupack met een productcode. Het laatste karakter is het pack type. Bij mij een E en bij jou waarschijnlijk ook gezien we beide H in de VIN hebben. Het is onduidelijk of de capaciteit van het pack ook een rol speelt bij het karakter in de VIN maar bij Philippe staat er een S dus dat maakt het er niet eenvoudiger op. :frown:
 
Dit vond ik terug op http://my.teslamotors.com/forum/forums/understanding-vin-number:

5YJ World manufacturer identifier
S Make / Line / Series, Tesla Model S
A Body type, A means hatchback
1 1 or 3: About restrains system, sealbelts and airbags
H H or S: battery type, H for high, S for standard battery
1 1 or 2: 1 for single motor, 2 for dual motor
8 Check Digit*
E E means 2014, F 2015, G 2016 etc
F F for Freemont, plant of manufacture
P P means production vehicle
00001 Serial number

Blijkbaar hebben ze het laatste teken (P) voor het sequencenummer (5 posities) weggelaten en het sequencenummer 6 posities gemaakt

Nog bijkomende info op How to Decode Your Tesla Model S VIN - TESLARATI.com
 
H H or S: battery type, H for high, S for standard battery

Die E staat misschien voor Extended maar Xavier heeft een 85 kWh batterij dus normaal gezien had dat een H moeten worden. Vandaar dat we ons afvragen of de E niet staat voor de nieuwe cells met een iets hogere capaciteit die ze in het 90 kWh pack gebruiken. Het zou mij niet verwonderen dat iedereen met een E in de VIN eigenlijk een 90 kWh batterij heeft die via software tot 85 kWh is beperkt. Dat deden ze destijds ook met de 40 kWh batterij (het was eigenlijk een 60 kWh exemplaar). Als dat zo is, is dat super goed voor de levensduur van de batterij omdat bij 100% laden de cellen nog niet aan 4,1 Volt zullen zitten.