Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

opdracht voor Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
In de algemene forum heb je een subrubriek waar je ideeën kan spuien over de toekomstige modellen van Tesla.
Welnu, niets exotisch, maar absoluut haalbaar, en heel interessant:

Grote bestelwagen, maar elektrisch. Dat hoeft geen super luxe ding te zijn, gewoon een bestelwagen zoals die nu bestaan, maar elektrisch. Kwa prijs moet dat zeker meevallen.
Huidig zit ik per week op een grote 100 € diesel. Moest ik een elektrische bestelwagen hebben zou ik nog veel meer kunnen uitsparen dan met de personenwagen die nu MS wordt.
De vloer van een bestelwagen is zeker groot genoeg om batterijen in te passen :)
Dat ding hoeft ook geen 200 km/h te kunnen, 120 a 130/h is genoeg. Als ik per dag een 200 km rijd zal het veel zijn, net zoals het gros van de bouwvakkers denk ik zo...
 
In de algemene forum heb je een subrubriek waar je ideeën kan spuien over de toekomstige modellen van Tesla.
Welnu, niets exotisch, maar absoluut haalbaar, en heel interessant:

Grote bestelwagen, maar elektrisch. Dat hoeft geen super luxe ding te zijn, gewoon een bestelwagen zoals die nu bestaan, maar elektrisch. Kwa prijs moet dat zeker meevallen.
Huidig zit ik per week op een grote 100 € diesel. Moest ik een elektrische bestelwagen hebben zou ik nog veel meer kunnen uitsparen dan met de personenwagen die nu MS wordt.
De vloer van een bestelwagen is zeker groot genoeg om batterijen in te passen :)
Dat ding hoeft ook geen 200 km/h te kunnen, 120 a 130/h is genoeg. Als ik per dag een 200 km rijd zal het veel zijn, net zoals het gros van de bouwvakkers denk ik zo...

Renault Kangoo Z.E.

Of wat groter: Nissan auto’s, bedrijfswagens, fleet en services
:tongue:

Misschien hebben deze nu nog niet de range die je zoekt, maar grote kans dat er eerder een groter range model van Nissan of Renault oid komt dan dat er een Tesla bestelbus komt. Lijkt me (vooralsnog) ook niet echt bij het imago passen...
 
ik heb al wat opzoekingswerk gedaan. Er is een firma die bestaande bestelwagens elektrisch maakt, maar die rijden max 90 km/h (te traag dus), en range is 200 km (daarmee zou ik nog nipt kunnen leven)
bestaande elek bestelwagens zijn te klein. ik heb echt wel een grote nodig (lengte 3, hoogte 2)

nochtans een grote markt voor denk ik
 
Er is in principe wel een grote markt voor. Maar een grote EV bestelbus met 200km range bij normaal gebruik, dus met 300km 'opgegeven range', kom je op een heel forse aanschafprijs uit. Mensen die bijv. 40.000km per jaar met zo'n bus rijden en nu met een diesel, komen met de Total Cost of Ownership wel goed uit als je maar genoeg jaren meetelt in de calculatie. Probleem is denk ik dat 99% van de ondernemers het niet aan zal durven, en dan nog een deel zal de financiering niet rond kunnen krijgen.
Ook zullen er dan nog heel wat dagen zijn dat er onvoldoende range is voor de hele dag, en dat kost tijd en flexibiliteit.
Als Tesla met een bestelbus komt zal die een acceleratie van 0 naar 100 in ongeveer 5 seconden doen. Dan ontstaat daarmee wel weer een extra doelgroep... :biggrin:
 
Renault Kangoo Z.E.

Of wat groter: Nissan auto’s, bedrijfswagens, fleet en services
:tongue:

Misschien hebben deze nu nog niet de range die je zoekt, maar grote kans dat er eerder een groter range model van Nissan of Renault oid komt dan dat er een Tesla bestelbus komt. Lijkt me (vooralsnog) ook niet echt bij het imago passen...


Wij hebben een Kangoo ZE uit 2013 waarmee nu 30.000 km is gereden. Bevalt op zich prima, het is zelfs geen probleem om er niet harder dan 90-100 km/uur mee te rijden om nog een beetje actieradius te halen (90-110 km) . De grootste ergernis is de belachelijk langzame lader van 3,6 kW.
Als je 's ochtends een flinke rit maakt, kan je het de rest van de dag wel vergeten.
We zouden er veel meer gebruik van kunnen maken als deze auto was uitgerust met een 11/22 kW lader.
 
Wij hebben een Kangoo ZE uit 2013 waarmee nu 30.000 km is gereden. Bevalt op zich prima, het is zelfs geen probleem om er niet harder dan 90-100 km/uur mee te rijden om nog een beetje actieradius te halen (90-110 km) . De grootste ergernis is de belachelijk langzame lader van 3,6 kW.
Als je 's ochtends een flinke rit maakt, kan je het de rest van de dag wel vergeten.
We zouden er veel meer gebruik van kunnen maken als deze auto was uitgerust met een 11/22 kW lader.
Onze 2e EV is een Citroën C-Zero (=Mitsubishi iMiev) en die heeft een kleine accu van 16kWh, maar wel een CHAdeMO-aansluiting. In 20 minuten weer 75% geladen. Ik heb er een paar keer 250km per dag mee gereden terwijl de praktische range ongeveer 100km is.
 
Het is idd zoiets dat ik zoek, de vereisten zijn hier voldaan...
als de huidige versleten is, ga ik dit zeker eens bekijken

Even voor een kennis gezocht en op dit draadje uitgekomen :smile:.

- - - Updated - - -

Cool! Ff gezocht maar die dingen kosten sowieso al rond de 65k. Voor die 27k verschil zou ik als ondernemer wel s willen rekenen. Ex btw zijn de verschillen nog iets minder, verschillen in brandstof, wegenbelasting, onderhoud etc. Maar dat rekensommetje kennen we allemaal wel..

En met de MIA (zolang die nog duurt) en de KIA (grijs kenteken) is dit netto helemaal nog niet zo'n gekke investering....