Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Pas op bij de Tesla autoverzekering van Delta Lloyd ! ! !

This site may earn commission on affiliate links.
Delta Lloyd doet voorkomen alsof de speciale Tesla verzekering een hele aantrekkelijke premie heeft. Echter pas op, want er zit een behoorlijk addertje onder het gras, je jaarpremie kan zomaar verdubbelen!

Delta Lloyd stelt dat men voor Tesla eigenaren een vaste scherpe verzekeringspremie heeft en geen no-claim verklaring nodig is. Echter wie de algemene voorwaarden van 32 pagina's goed leest ziet dat op de laatste pagina een extra clausule is opgenomen, namelijk wanneer je de afgelopen twee jaar één schade hebt gehad gaat je jaarpremie van 995 euro naar 1.500 euro en bij twee schades gaat de jaarpremie zelfs naar 1.900 euro. Het zijn dus weer de kleine lettertjes die het verschil maken.
 
Delta Lloyd doet voorkomen alsof de speciale Tesla verzekering een hele aantrekkelijke premie heeft. Echter pas op, want er zit een behoorlijk addertje onder het gras, je jaarpremie kan zomaar verdubbelen!

Delta Lloyd stelt dat men voor Tesla eigenaren een vaste scherpe verzekeringspremie heeft en geen no-claim verklaring nodig is. Echter wie de algemene voorwaarden van 32 pagina's goed leest ziet dat op de laatste pagina een extra clausule is opgenomen, namelijk wanneer je de afgelopen twee jaar één schade hebt gehad gaat je jaarpremie van 995 euro naar 1.500 euro en bij twee schades gaat de jaarpremie zelfs naar 1.900 euro. Het zijn dus weer de kleine lettertjes die het verschil maken.


Ik roep het al jaren.....banken en verzekeraars......witte boorden........
 
Ik heb er de voorwaarden niet bij genomen, maar volgens mij waren het niet echt "kleine lettertjes". Standaard is het net geen 1000 per jaar. Dat is met maxime no claim voor een auto van 1 ton volgens mij al een scherpe prijs sterker nog voor een Passat betaalde ik hetzelfde bedrag al. Dat die bij schuldschade oploopt is m.I. niets anders dan bij iedere auto, en staat vrij duidelijk vermeld in de voorwaarden. Maar ook bij ca 125 per maand (1500) blijft het een aantrekkelijke prijs.
 
Ik denk dat er verschillen zijn afhankelijk van wanneer je de polis hebt afgesloten. Ik ben pas sinds mei bij DL en ik betaal iets van €1250 per jaar (incl. as.belasting).
Ik zit/zat trouwens in de hoogste trede qua korting, maar daar is niet eens naar gevraagd.
 
Delta Lloyd opent de offerte met "vaste scherpe verzekeringspremie en geen no-claim verklaring" maar schade uit 2013 kan zomaar je jaarpremie verdubbelen!! Deze voorwaarde stopt Delta Lloyd in de algemene voorwaarden op pagina 32 voor wie dit überhaupt leest. Dit is een product van Delta Lloyd Xclusief (een afdeling voor vermogende particulieren) Delta Lloyd Xclusief schrijft in haar brochure: Delta Lloyd Xclusief kenmerkt zich door transparante voorwaarden en persoonlijke aandacht. Transparante voorwaarden . . . wat een lachertje!! Waar ik mij mateloos aan stoor is dat Delta Lloyd hiermee weg komt, de jaarpremie is dus 1000 euro duurder dan dat men in eerste instantie doet voorkomen, was deze voorwaarde in de offerte duidelijk geweest dan had ik ook andere verzekeraars voor een offerte benaderd, maar dat is een gepasseerd station nu de 85d voor mijn deur staat. Waarvan akte!
 
Goedemorgen,

Ik heb geen enkele band met DL anders dan tevreden klant en een enthousiaste penningmeester dankzij hun sponsoring van de E Rally.

Bij mijn aanbieding voor de polis zat de volgende tekst - vooraf en dus bij de offerte:

dl.png


In mijn geval had dit geen gevolg voor de basispremie en ik heb dus ook niet vergeleken, maar ze gaan dus uit van max no claim, tenzij je de laatste 2 jaar schade had gehad. Me dunkt dat geen enkele verzekeraar je bij 'schuld-schade' in de laatste 2 jaar de max no claim zou geven.

gr

PJH
 
In het emailbericht staat toch heel duidelijk de volgende tekst:

Daarnaast hebben wij een aantal extra polisvoorwaarden opgenomen die de autoverzekering compleet maakt.

Dit zijn onder meer:


  • Vaste scherpe verzekeringspremie, geen no-claim verklaring nodig
  • Schadeherstel via uw vertrouwde Tesla adres
  • 3-jaars nieuwwaarderegeling bij diefstal en total loss
  • Nieuwwaarderegeling jaar 3 tot en met jaar 5 (met een afschrijving tot maximaal 45%)
  • Geen leeftijds- en kilometerbeperkingen of nachtstallingsclausules
  • Een gunstige Eigen gebrek dekking
  • Pech hulp Europa bij mechanische storing (landen op de groene kaart)
Een verdubbeling van je jaarpremie als gevolg van recente schade verstopt Delta Lloyd in de kleine lettertjes van 32 pagina's tekst en staat haaks op geen no-claim verklaring,nu zijn er altijd mensen te vinden die de tijd hebben om dit soort voorwaarden uit te pluizen . . . . . ik doe liever met een verzekeraar zaken die dit soort relevante informatie duidelijk communiceert!!
 
Delta Lloyd opent de offerte met "vaste scherpe verzekeringspremie en geen no-claim verklaring" maar schade uit 2013 kan zomaar je jaarpremie verdubbelen!! Deze voorwaarde stopt Delta Lloyd in de algemene voorwaarden op pagina 32 voor wie dit überhaupt leest. Dit is een product van Delta Lloyd Xclusief (een afdeling voor vermogende particulieren) Delta Lloyd Xclusief schrijft in haar brochure: Delta Lloyd Xclusief kenmerkt zich door transparante voorwaarden en persoonlijke aandacht. Transparante voorwaarden . . . wat een lachertje!! Waar ik mij mateloos aan stoor is dat Delta Lloyd hiermee weg komt, de jaarpremie is dus 1000 euro duurder dan dat men in eerste instantie doet voorkomen, was deze voorwaarde in de offerte duidelijk geweest dan had ik ook andere verzekeraars voor een offerte benaderd, maar dat is een gepasseerd station nu de 85d voor mijn deur staat. Waarvan akte!
Heb je deze offerte direct van Delta Lloyd of via een tussenpersoon? Ik meen eigenlijk dat die Xclusief verzekeringen alleen via tussenpersonen afgesloten kunnen worden, dus ik ga ervan uit dat dit ook jouw geval is.
Ik denk dat je dus eerder je tussenpersoon moet aanspreken hierover, want die had je daar wel eens op kunnen wijzen.
In mijn geval werd duidelijk aangegeven dat een schadegeval in de laatste 3 jaar een probleem zou vormen.

Verder ben ik het eens met de meesten hier, het is een normale gang van zaken dat je premie omhoog gaat na een schade. Je betaalt zo in feite (een deel van) de schade zelf terug, uitgesmeerd over een paar jaar, waardoor de premie voor anderen lager kan blijven.

Met 'vaste scherpe premie' zullen ze vooral bedoelen dat de premie tussentijds niet eenzijdig verhoogd kan worden.
 
Hallo Joost, ALS het zo is dat een andere verzekeraar je auto incl. je schadeverleden een stuk goedkoper wil en kan verzekeren dan die 1900, denk ik dat je kans maakt het contract te vernietigen op basis van onjuiste of onvoldoende informatie / advies vooraf. Omgekeerd kun je ook proberen aanspraak te maken op de onverhoogde basispremie, met als argument dat geen noclaimverklaring nodig is.
 
Hallo Joost, ALS het zo is dat een andere verzekeraar je auto incl. je schadeverleden een stuk goedkoper wil en kan verzekeren dan die 1900, denk ik dat je kans maakt het contract te vernietigen op basis van onjuiste of onvoldoende informatie / advies vooraf. Omgekeerd kun je ook proberen aanspraak te maken op de onverhoogde basispremie, met als argument dat geen noclaimverklaring nodig is.

Je krijgt toch altijd een offerte voordat de aanvraag definitief wordt omgezet in een contract? Er is een verschil tussen het afzien van het eisen van een noclaimverklaring en het mogen vragen naar schadeverleden. Hier vertrouwt men op de opgave van de aanvrager, die dus wel degelijk wordt gevraagd naar een eventueel schadeverleden (dat is gewoon standaard) maar wil men niet daarvan nog een bewijs hebben. Zoals eerder opgemerkt is het de rol van de tussenpersoon om dit soort zaken toe te lichten.
En volgens mij lukt het met twee recente schade niet om elders echt goedkoper uit te zijn, als men al Tesla's wil verzekeren.
 
Je krijgt toch altijd een offerte voordat de aanvraag definitief wordt omgezet in een contract? Er is een verschil tussen het afzien van het eisen van een noclaimverklaring en het mogen vragen naar schadeverleden. Hier vertrouwt men op de opgave van de aanvrager, die dus wel degelijk wordt gevraagd naar een eventueel schadeverleden (dat is gewoon standaard) maar wil men niet daarvan nog een bewijs hebben. Zoals eerder opgemerkt is het de rol van de tussenpersoon om dit soort zaken toe te lichten.
En volgens mij lukt het met twee recente schade niet om elders echt goedkoper uit te zijn, als men al Tesla's wil verzekeren.

Als DL het precies zo weergeeft als Joost heeft aangegeven, vind ik dat DL op z'n minst de schijn opwekt dat een schadeverleden niets uitmaakt...
 
Ik kan alleen maar aansluiten bij de meerderheid hiervoor - je tussenpersoon moet je erop wijzen en in mijn geval gebeurde dat direct bij de offerte.

Ik heb wel eens een tussenpersoon (na meer dan 15 jaar) verlaten omdat ze bij een andere verzekeraar de boel niet goed hadden voorgesteld (niet Tesla-gerelateerd overigens) en de tussenpersoon dat ook niet voor mij wilde verdedigen. Jammer, maar zo werken we inderdaad niet.

Als Joost zijn offerte direct heeft gekregen van DL lijkt het me niet volledig van DL - en anders de tussenpersoon die het regelde erop aanspreken.
 
Blijkbaar mag je als verzekeraar het ene zeggen (lees promoten) en het andere doen. Er zijn ook mensen die de tijd hebben om 32 pagina's tekst met voorwaarden door te lezen, ik val daar niet onder. Onze tweede auto (Range Rover) is ook als gevolg van de recente schade in premie omhoog gegaan. Dus verzekeraars vangen nu voor twee auto's een substantieel hogere premie! Het is niet uit te leggen, maar je doet er niets!
 
Blijkbaar mag je als verzekeraar het ene zeggen (lees promoten) en het andere doen. Er zijn ook mensen die de tijd hebben om 32 pagina's tekst met voorwaarden door te lezen, ik val daar niet onder. Onze tweede auto (Range Rover) is ook als gevolg van de recente schade in premie omhoog gegaan. Dus verzekeraars vangen nu voor twee auto's een substantieel hogere premie! Het is niet uit te leggen, maar je doet er niets!
Tja, geen schade rijden? Dat je premie hoger wordt na een (schuld)schade is algemeen bekend en gewone gang van zaken en bij DL niet anders. Ik zou voortaan maar gewoon tijd maken om je contracten vooraf ipv achteraf te lezen...