Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

4G op de Model S ?

This site may earn commission on affiliate links.
In mijn laatste rechte lijn naar de bestelling ben ik als een bezetene nog overal rond info aan het sprokkelen omtrent de Model S.

Ik las dat de auto's die de laatste maanden ( 1 bron gaf juni 2015 ) van de band rollen reeds hardwarematig voorzien zijn van 4G, maar dat tot nu alles op 3G blijft werken.
In de US zijn er in de laatste maanden al S'en die op de "balk" 4G of LTE tonen in gebruik.
Iemand hier al iets over vernomen en/of enig idee wanneer 4G effectief operatief zou worden? Dit zou wellicht een betere reactiesnelheid van de refresh van de kaarten en de browser betekenen.
 
En waarschijnlijk is het ook afhankelijk van het type connectiviteit dat Tesla Motors inkoopt bij de verschillende telecomproviders.

Verder moet je er niet de wereld van verwachten. De internetverbinding is doorgaans niet de zwakke schakel, maar de beperkte rekenkracht van de geïnstalleerde, inmiddels verouderde, hardware.
Omdat de software steeds complexer wordt, trekken die processors het af en toe gewoon niet.
Zo vrees ik dat de software de verbruiks- en afstandsgegevens permanent heen en weer blijft rekenen tussen miles en kilometers. (Je ziet de afrondingsverschillen oplopen.)
 
Ik heb het nagevraagd gehad aan de DS. Die wist me te vertellen dat de hardware vanaf eind mei, begin juni voorzien is op 4G/LTE, maar dat de abonnementen op de sim van de telco nog niet zijn aangepast. Dat had te maken met de contracten tussen de telco en Tesla. Hij wist me niet te vertellen wanneer we hier een verandering in mogen verwachten.
 
4G zo wel handig zijn, de DAB+ verlangt van sommige internetzenders 4G.

DAB is digitale radio via de ether. Je hebt er dus absoluut geen 4g voor nodig. sterker nog, je hebt helemaal geen internet nodig voor DAB.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting#Geluidskwaliteit_DAB.2B

- - - Updated - - -
Dit kastje zit onder het center display.
Als je het vakje, weghaalt, zie je dit kastje onder het centendisplay zitten. Hij zit gewoon met klittenband onder het scherm,
en met 1 enkel 4 polig kabeltje. Er zit een standaard formaat simkaart in. Deze is geheel blanco. Dit lijkt mij dus een externe 3G module. Ik dacht dat er 1 ingebouwd zit achter het display....
20150801_125404.jpg
 
Last edited:
En waarschijnlijk is het ook afhankelijk van het type connectiviteit dat Tesla Motors inkoopt bij de verschillende telecomproviders.

Verder moet je er niet de wereld van verwachten. De internetverbinding is doorgaans niet de zwakke schakel, maar de beperkte rekenkracht van de geïnstalleerde, inmiddels verouderde, hardware.
Omdat de software steeds complexer wordt, trekken die processors het af en toe gewoon niet.
Zo vrees ik dat de software de verbruiks- en afstandsgegevens permanent heen en weer blijft rekenen tussen miles en kilometers. (Je ziet de afrondingsverschillen oplopen.)

4G gaat wel zo fijn zijn. Het werkt namelijk veel op 800Mhz en daardoor heeft het beter bereik.

Waar je auto nu vaak op Edge moet terug vallen ipv 3G kan je auto véél beter 4G aan houden en dus beter reageren.

Er is meer dan brandbreedte :)

DAB is digitale radio via de ether. Je hebt er dus absoluut geen 4g voor nodig. sterker nog, je hebt helemaal geen internet nodig voor DAB.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting#Geluidskwaliteit_DAB.2B

- - - Updated - - -
Dit kastje zit onder het center display.
Als je het vakje, weghaalt, zie je dit kastje onder het centendisplay zitten. Hij zit gewoon met klittenband onder het scherm,
en met 1 enkel 4 polig kabeltje. Er zit een standaard formaat simkaart in. Deze is geheel blanco. Dit lijkt mij dus een externe 3G module. Ik dacht dat er 1 ingebouwd zit achter het display....
View attachment 89205

Gaaf! Die ga ik er ook eens uit halen.
 
Gaaf! Die ga ik er ook eens uit halen.

Toch vreemd, terwijl hij er uit was, had ik nog steeds 3G op mijn scherm. Dit is dus toch niet de unit die de communicatie met de central unit regelt.
Volgens een ander draadje zit hij toch echt achter het scherm: Where is the SIM card located? - Page 2
Maar wat is dan de unit die ik gevonden heb???
Of is dit een bug en wordt ik door iemand gevolgd?
 
Ik heb even gevraag in het SeC. In de nieuwe modellen zit de sim kaart dus in dit kastje onder het scherm. Het is puur een sim houder. De modem zit nog gewoon op de computer. Dit hebben ze gedaan om makkelijk van Sim te kunnen wisselen.