Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Regen Brake Light

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gemerkt dat veel automobilisten er van uitgaan dat wanneer een auto vertraagt (dus in hun geest: remt), ze remlichten moeten zien. Aangezien dat bij het regenereren de auto toch serieus kan vertragen, zou het handig zijn dat het remlicht zou faden of zo om aan te geven dat we vertragen/regenereren. Ik heb in Frankrijk verschillende auto's bijna in mijn gat gehad en 1 brommer die bijna onderuit ging.

Lijkt me niet zo moeilijk via een update, toch? Of ben ik de enige die dit heeft gemerkt?

P.S. Heb ook een Brit (right hand drive) naast me gehad die probeerde binnen te kijken (al rijdend) en me bij gevolg bijna van de baan reed. Daar kunnen we helaas niet veel aan doen :wink:
 
Wolfke, je kan zien of je remlichten branden bij regen door in de center console het "Charging" window te openen (door op het batterij icoontje te klikken).
Op de grafische rendering van de wagen zie je dan de LEDs in de achterruit oplichten.

Je opmerking is merkwaardig omdat de meesten eerder vinden dat de remlichten te veel oplichten door de regen. Bij het minste dat je 30 kW of meer "regent" door je pedaal even los te laten, gaan ze branden. Misschien is er iets mis met je wagen?
 
Thanks jpet, ik kijk het na. Misschien is er iets mis met de Franse manier van rijden? ;-)
Dat er iets mis is met de Franse manier van rijden staat als een paal boven water! Ik heb nu 3 weken in Frankrijk echt de meest rare capriolen gezien. Van niet wetend hoe je rotondes moet rijden tot het irritante links rijden met knipperlicht aan en nog erger dan bij ons op de middenbaan van een 3 baans weg blijven hangen. Ik weet zeker dat er in Frankrijk nog rijbewijzen worden verkocht bij de plaatselijke VVV want van enige opleiding kan geen sprake zijn. Heb ik nog niet gesproken over al die mafketels op die 125cc scooters.........er moeten in heel Frankrijk toch dagelijks veel dooien vallen door dat gespuis.....


Maar weer even on topic. Soms schrik ik als ik 's avonds rijd hoe snel de remlichten verlichten bij loslaten wattpedaal.......van mij mag het echt een stuk minder. Ik rijd regelmatig achter Tesla rijders waar de remlichten iedere 10 seconden oplichten; bloed irritant...nu weet ik nog hoe het komt maar ik kan me voorstellen dat een niet Tesla rijder hier peu nerveu van wordt.....ik laat dus indien mogelijk nooit helemaal het wattpedaal los maar tracht dit te doseren zodat dat lichtorkest uitblijft........ Enige nuance in de remlichtkracht zou ik eerder wensen dus.....
 
Dat er iets mis is met de Franse manier van rijden staat als een paal boven water! Ik heb nu 3 weken in Frankrijk echt de meest rare capriolen gezien. Van niet wetend hoe je rotondes moet rijden tot het irritante links rijden met knipperlicht aan en nog erger dan bij ons op de middenbaan van een 3 baans weg blijven hangen. Ik weet zeker dat er in Frankrijk nog rijbewijzen worden verkocht bij de plaatselijke VVV want van enige opleiding kan geen sprake zijn. Heb ik nog niet gesproken over al die mafketels op die 125cc scooters.........er moeten in heel Frankrijk toch dagelijks veel dooien vallen door dat gespuis.....


Maar weer even on topic. Soms schrik ik als ik 's avonds rijd hoe snel de remlichten verlichten bij loslaten wattpedaal.......van mij mag het echt een stuk minder. Ik rijd regelmatig achter Tesla rijders waar de remlichten iedere 10 seconden oplichten; bloed irritant...nu weet ik nog hoe het komt maar ik kan me voorstellen dat een niet Tesla rijder hier peu nerveu van wordt.....ik laat dus indien mogelijk nooit helemaal het wattpedaal los maar tracht dit te doseren zodat dat lichtorkest uitblijft........ Enige nuance in de remlichtkracht zou ik eerder wensen dus.....


+1.

er is géén enkele goede F1-piloot met Franse nationaliteit. Prost is de uitzondering die de regel bevestigd.

Formula One drivers from France - Wikipedia, the free encyclopedia
 
+1.

er is géén enkele goede F1-piloot met Franse nationaliteit. Prost is de uitzondering die de regel bevestigd.

Formula One drivers from France - Wikipedia, the free encyclopedia

Uitspraak misschien niet geheel gepast met het overlijden van Jules Bianchi vorige week, die toch wel als een groot talent werd beschouwt.

Maar ontopic inderdaad:
De remlichten gaan niet aan vanaf een bepaalde kW maar vanaf een bepaalde G krachten. Is de vertraging meer dan dat een normale ICE zou afremmen bij gas loslaten, dan gaan de remlichten branden.
 
In een beta versie van v7 zat "het laten zien wanneer het remlicht aangaat" er in, nu is dat ook al mogelijk maar alleen via het charge scherm en niet heel duidelijk zichtbaar.
Heb het hier ergens op het forum gelezen van iemand in Californië welke een Tesla medewerker bij een SuC tegenkwam die dat liet zien.