Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Performance bij verschillende battery status (SOC)

This site may earn commission on affiliate links.
Aangezien ik niet zo gauw wist waar ik dit moest plaatsen, heb ik maar een nieuwe thread aangemaakt.

Ik was erg benieuwd wat nu het vermogen is van de battery bij de verschillende SOC's (State of Charge). Ik heb met behulp van de Acceleration Log van teslalog.com (VisibleTesla zal dit waarschijnlijk ook kunnen) kunnen bekijken welk vermogen er beschikbaar is bij de verschillende SOC's (State of Charge) van de battery.

Even wat feiten/disclaimers: ;)
- Ik heb een P85+
- Ik weet niet hoe vaak teslalog.com dit logt en hoe betrouwbaar de gegevens dus zijn

Oke genoeg gepraat, hier zijn de resultaten:

SOCMax kWMax HPComments
42%296397Full power while driving
64%333447From a standstill
65%331444Full power while driving
70%330443Full power while driving
74%339455Full power while driving
78%346464From a standstill
78%337452Full power while driving
85%338453Full power while driving
86%356477From a standstill
88%342459Full power while driving
88%348467Full power while driving
89%337452Full power while driving
Ik zal meer resultaten posten zodra ik die heb, vooral van de bijna leeg SOC's. Maar het lijkt erop dat je zo tot rond de 75% toch wel redelijk max vermogen krijgt en daarna langzaam afneemt.
 
Omdat ik mijn wagen al een paar weken dagelijks tot 70% laad en maar heel zelden tot 90%, voel ik ook heel erg het verschil. Met het beest dat de P85D is, is het vermogen bij 40 a 70% lading nog steeds behoorlijk. Je past je na een paar dagen automatisch "fysiek" aan het vermogen aan (habit forming). Het grappige is dan dat het altijd schrikken is wanneer je hem terug eens tot 90% laadt. Mijn reactie is dan opnieuw zoals in het begin "What the f***!". :scared:

Ik kan het dus iedereen aanraden dit eens te proberen. We hebben toch vermogen te over en je krijgt om de paar weken het gevoel dat je net een ludicrous upgrade hebt gehad. Op die upgrade zit ik trouwens wel te wachten. :tongue:
 
jpet laad tot 70% dus klopt het juist wel met het lijstje :)
Overigens geldt dit voor een P85+ en een P85D zit veel hoger qua vermogen en zal dus sneller vermogens afbouw bemerken. Stel dat jpet en ik dezelfde versie van het accu pakket hebben (zelfde vermogens afgifte) en je bij 70% nog 420 PK hebt en daarna bouwt het af:
Dan zal ik van 70% t/m 100% geen verschil merken. jpet zal in die 70%-100% al afbouwen van 700pk naar 420pk. Dus merkt hij een behoorlijk verschil.
Dus jpet: waar blijft jou lijstje? ;)
 
uit het lijstje blijkt juist dat het verschil tussen 70 en 90% niet echt groot is. Dus dat zou je niet enorm merken lijkt me juist.

Ik begin bij 70% dus rij typisch in de range 40 a 70%. Op basis van het onderzoek van Alain lijkt het verschil rond de 10 a 15% te liggen. Gevoelsmatig voel je dat verschil echter als groter aan. Mogelijk is het bij vermogen zo'n beetje als bij temperatuur. Als je lichaam 20° gewoon is, voelt 18° aanzienlijk kouder aan alhoewel er maar 10% verschil is.

- - - Updated - - -

Dus jpet: waar blijft jou lijstje? ;)

Ik zal mij eens registreren op de teslalog.com site. Heb tot op heden nog niet met API logging gespeeld omdat ik er onvoldoende tijd voor kan vrijmaken. Kan jij me als bèta tester introduceren bij teslalog?
 
Je kunt je gewoon aanmelden en krijgt volgens mij vrij snel een mailtje met je inlog-gegevens.

Klopt, ik heb me gisteren aangemeld en kreeg vrijwel direct respons.
Wel een gigantische disclaimer: om je API-key op te halen moet je je Tesla-wachtwoord invoeren. Hoewel de maker van de site zegt dat de info veilig wordt verzonden en nergens wordt opgeslagen weet je dat natuurlijk nooit zeker. En toegang tot je Tesla-account = toegang tot je auto. Ik durf het op zich wel aan, het ziet er allemaal uit alsof het door een liefhebber is gemaakt, maar zekerheid heb je niet.

Vanochtend m'n eerste rit gelogged en ik vind het best wel cool.
Max vermogen tijdens het rijden en bij ~75% SOC was 290kW/395 pk. Niet slecht voor een modale 85.
 
Last edited:
Klopt, ik heb me gisteren aangemeld en kreeg vrijwel direct respons.
Wel een gigantische disclaimer: om je API-key op te halen moet je je Tesla-wachtwoord invoeren. Hoewel de maker van de site zegt dat de info veilig wordt verzonden en nergens wordt opgeslagen weet je dat natuurlijk nooit zeker. En toegang tot je Tesla-account = toegang tot je auto. Ik durf het op zich wel aan, het ziet er allemaal uit alsof het door een liefhebber is gemaakt, maar zekerheid heb je niet.

Vanochtend m'n eerste rit gelogged en ik vind het best wel cool.
Max vermogen tijdens het rijden en bij ~75% SOC was 290kWh/395 pk. Niet slecht voor een modale 85.


Eenheden blijven toch voor problemen zorgen.
kWh = energie opslag (capaciteit van je batterij bijvoorbeeld)
kW = vermogen (kan omgerekend worden naar PK's

290kWh moet dus 290 KW zijn...
 
Marc is inderdaad een ontwikkelaar met een Tesla en doet dit puur uit eigen hobby/interesse, een beetje hetzelfde dus als de ontwikkelaars van Remote S of die van VisableTesla.
Hij reageerde ook meteen op mijn Facebook post in de Tesla Owners Club pagina:

Naamloos.png
 
Klopt, ik heb me gisteren aangemeld en kreeg vrijwel direct respons.
Wel een gigantische disclaimer: om je API-key op te halen moet je je Tesla-wachtwoord invoeren. Hoewel de maker van de site zegt dat de info veilig wordt verzonden en nergens wordt opgeslagen weet je dat natuurlijk nooit zeker. En toegang tot je Tesla-account = toegang tot je auto. Ik durf het op zich wel aan, het ziet er allemaal uit alsof het door een liefhebber is gemaakt, maar zekerheid heb je niet.

Je kunt met MYTESLA tijdelijk een ander wachtwoord instellen en nadat je Teslalog hebt gebruikt je originele wachtwoord weer terugzetten.
 
Ik wil geen onrust veroorzaken maar ...... je kunt toch met inlog en wachtwoord de Tesla traceren en hem openen en vervolgens b.v. de airbags eruit halen ? Wegrijden zal niet gaan neem ik aan, daar heb je de keyfob of je eigen smartphone bij nodig ?

Ze kunnen er ook gewoon mee weg rijden, kijk maar naar Remote S/Apple Watch, druk op de start knop op je watch en je rijdt ermee weg.
 
Met de login kun je op elke willekeurige smartphone de app installeren en de auto meenemen. That said, dat risico acht ik nogal klein, gezien het feit dat de kerel in kwestie met naam en toenaam bekend is. Maar als je dat risico niet wilt lopen moet je het token opvragen met een tijdelijk wachtwoord (regelmatig je wachtwoord wijzigen is sowieso een goed idee)

Ik weet overigens niet in hoeverre die vermogensdata betrouwbaar is maar uit deze cijfers lijken ze fors meer vermogen te leveren dan beloofd wordt door Tesla (of het officiele cijfer is een gemiddelde onafhankelijk van de SOC)
Mijn auto levert volgens de API 417 pk (officieel 367), wat is wat de P85+ van Alain zou moeten hebben...maar die heeft dan weer 477 pk.
 
Last edited: