Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe lang plannen jullie je Model S te houden?

This site may earn commission on affiliate links.
Er is 4 jaar garantie op de wagen en 8 jaar op de hoofdaccu en de drivetrain... .

Natuurlijk lijkt dit allemaal een eeuwigheid, maar de tijd gaat snel.

Vanaf 4 jaar wordt het allemaal te betalen en eens 8 jaar oud loop je kans op een flinke rekening als er bv. een nieuwe hoofdaccu moet geplaatst worden.
Bedragen van € 20.000,- voor een accupack zijn niet uit de lucht... .
Je zal maar het nieuws krijgen dat je auto een nieuwe accu nodig heeft... .:scared:

Durven ( of hoe noem ik het ) jullie het aan om de auto langer dan 8 jaar te houden?
Wegdoen net voor 8 jaar zal dan zeker een zeer negatieve reactie hebben op de verkoopsprijs; wie koopt nu een auto waar je misschien binnen 6 maanden € 20.000,- kosten aan hebt?

Mijn huidige Volvo S90 wordt dit najaar 18 jaar en is nog niet 'op'.
Vandaar dat ik bij aankoop van een Tesla toch hoop op een levensverwachting van minimum een jaar of 12.

Zodoende vraag ik me af, hoelang plannen jullie je wagen te houden?
Nemen jullie de kostenrisico's?

Ik ben benieuwd... .

Xavier
 
Je zult ook niet heel snel een volledig nieuw accupakket nodig hebben lijkt mij. Een heel groot deel is te hergebruiken bij een defect. Hopelijk brengt Tesla dan dus niet het volledige bedrag in rekening, gezien zij nog best veel kunnen met het oude/defecte accupakket.

Ik ga denk ik 5 jaar doen met de Tesla, maar de voornaamste reden daarvan is dat dat de looptijd van het leasecontract is.
 
Mijn vrouw is september volgend jaar toe aan een andere auto en inmiddels compleet Tesla fan (is in het begin anders geweest!). Speel nu met de gedachte om mijn huidige MS (die dan 2 jaar oud is) door te zetten naar haar zodat we nog 3 jaar van 0% bijtelling kunnen genieten en hem na 5 jaar naar prive over te schrijven. September 2016 zal er voor mij dus iets nieuws moeten komen.....
Ofwel een verse MS (met Ludicrous mode :scared:) ofwel een X; want de hogere instap en de extra ruimte met opgroeiende kinderen lijkt me ook wel lekker.....enfin blind bestellen zoals met de S zal niet meer gebeuren. Een eventuele X zal eerst uitgebreid getest moet worden.........
 
Sander, jouw vrouw moet wel echt van je S houden, na jullie Frankrijk avontuur... Mijn vrouw geeft weinig om auto's maar als ie r 2x in de steek laat is t exit.
Het heeft even geduurd dat het virus bij haar oversloeg maar de identieke loaner en de excellente service van Tesla verzachten een hoop......en die klapband lag niet aan Tesla :redface:
 
Een andere vrouw? Neeeee dat kost me nog meer dan een Tesla [emoji13]
Het duurt nog een jaar dus heb nog even. Een X is met z'n hogere instap en ruimte praktischer. De S echter blijft me met haar schoonheid iedere dag nog verbazen dus daar ligt het hart. Vanmorgen een configuratie gemaakt van een volle MS en die kwam op 150k, 30 mille meer dan mijn huidige en dat is fors te noemen. Volgend jaar maar eens uitgebreid met de X rijden en zien hoe de ontwikkelingen zijn met de accu pakketten.
 
Xavier, je vraag is heel relevant. Mijn insteek is dat ik hem 20 jaar hou. Dat heb ik ook meteen aan mijn sales verteld en hij is dat niet vergeten. Als het even kan, probeer ik mijn S zo lang mogelijk in tiptop staat te houden.

Maar... een Model S is eigenlijk een array computers op wielen en er is een groot verschil tussen een "analoge" wagen 20 jaar houden een een "digitale" wagen 20 jaar houden. Aan die analoge kan je makkelijk zelf knutselen. Elektronica durf ik ook wel aanpakken maar het is toch minder evident. Over de motor en batterij maak ik mij dus minder zorgen dan over de computers en elektronica. Gaat de elektronica het langer dan 10 jaar uithouden in een schokkerige auto omgeving zonder problemen op te leveren? Het antwoord over 8 jaar.
:wink:

Of ik hiermee doorzet zal volledig afhankelijk zijn van de betrouwbaarheid die ik de eerste 5 jaar ervaar. Als er iets fout gaat is de kans groot dat ik de wagen na 5 jaar (volledig afgeschreven en met 3 jaar garantie) van de hand doe en mij een nieuwe aanschaf.
 
Grappig. Mijn antwoord luidt exact hetzelfde als dat van Jan. Ik hoop de auto up-to-date te houden voor zover mogelijk. Investeren in een nieuwe accupack (waarbij de oude óf tegen een x bedrag kan worden ingeruild, óf wordt ingezet als huisaccu om de opgewekte zonne-energie op te slaan). En hopen dat het ter zijne tijd mogelijk gaat worden een upgrade van de center console te doen. Maar dat is speculeren natuurlijk. Én over een jaar of 4 verwacht ik de aanschaf van de tweede Tesla (3 óf S) te doen.
 
Ik ben van plan de S ook zo lang mogelijk te houden. Ik doe niet echt zoveel kilometers per jaar en draag altijd heel erg veel zorg voor mijn materiaal, zodat ik hoop een redelijk probleemloze 8 jaar te overbruggen, en alles wat daarna komt is dan extra meegenomen.

De X kan mij momenteel niet overtuigen (op basis van de beelden die ik ervan heb gezien), maar ik ben dan ook geen echte fan van SUV's.