Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model M

This site may earn commission on affiliate links.
tesla-model-m-render_01.jpg

Tesla Model M is tweewielig hersenspinsel van Brit | Autofans

Benieuwd naar de reacties ;-)
 
Ik hou echt van de stilte van onze Teslas. OK, je moet leren anticiperen op het gedrag van zwakke weggebruikers die je niet horen aankomen (zebrapaden, ondergrondse parkings etc.) maar zo moeilijk is dat nu ook weer niet (en het risico rechtvaardigt naar mijn smaak geenszins een verplichting tot "artificieel geluid" bij EV's, wat de Europese Commissie en de ICE-lobbies er ook van mogen denken - trouwens, een goeie Amerikaanse V8 is toch ook vrijwel onhoorbaar aan 30km/u? Moet die dan ook binnenkort artificieel het geluid van een 1.4 dieselmotor nabootsen?).

Maar het concept van een elektrische motorfiets gaat er bij mij moeilijk in (ook na de test, vorige week, van een elektrische BMW C-scooter van een vriend). Dat die motorfietsen doorgaans lelijk zijn, tot daar nog aan toe, maar ze lijken ook erg log (wegens gewicht batterijen - dat is alvast zo voor de BMW die ik testte) en de "situational awareness" die volgt uit hun stilte (je hoort als motorrijder het andere verkeer iets beter) lijkt me écht niet op te wegen tegen de "situational unawareness" van automobilisten je niét horen aankomen (bijv. achteruit zijn of haar garage uitrijdend op de openbare weg, met dode hoek...).

Tot nader order heb ik toch héél wat liever 90db onder mij als ik met de motor rij :)