Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Full Operational Lease?

This site may earn commission on affiliate links.

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,568
1,758
Breda, Netherlands
Een vriend van me mag binnenkort een lease auto uitzoeken. Natuurlijk wil hij bij voorkeur een Tesla (eigenlijk wil hij gewoon elektrisch rijden, en hij was verbaasd dat alleen Tesla nog een auto maakt met fatsoenlijke range). Heeft iemand als eens uitgezocht bij welk bedrijf een Tesla via Full Operational Lease het voordeligst te leasen is?
 
Rijd er een via ALD. Let bij de keuze van leasemaatschappij dat ze de gegarandeerde restwaarde die tesla biedt op de auto en accessoires in de berekening meeneemt.
Lease maatschappijen vinden het volgens mij wel lastig de laadkosten in te schatten, dus die zou je Uit de berekening kunnen laten halen
 
Zag het ook staan bij Justlease (Terberg): De Tesla Model S Leasen? Stel zelf samen. | Justlease.nl

Let erop dat leasemaatschappijen de restwaarde op dit moment nog niet echt goed kunnen inschatten.
Daarom betaal je relatief veel. Zeker als je het vergelijkt met financial lease (misschien ook een optie?).
Dat zou dan binnenkort tot verlaging van de tarieven moeten leiden, nu bekend wordt dat de restwaarde erg mee valt. Al ergens zichtbaar?
 
Ik wil niemand afzeuren, maar van Terberg krijg ik uitslag en rode vlekken in mn nek zeker in relatie to EV.
wij waren verplicht door onze moedermaatschappij om metTerberg zaken te doen. Ik kan je zeggen dat ze duurder waren dan eender wie. T verschil was zo groot dat we hun financiele directeur op audientie hebben laten komen.
Hij liet doorschemeren dat Terberg niet zo happig was op EV vanwege onbekende restwaarde, daar waar andere leasemaatschappijen vooruitstrevender zijn.

Anyways uiteindelijk is er letterlijk honderden euro's per maand vd leaseprijs van onze EV's gehaald en nog betalen we teveel. ( onderhandelen loont)

Ik gun mensen als Mr Green, die zelf EV rijden EN in mijn geval de goedkoopste offerte had liever de handel..

Just my thoughts
 
+1 transparantie is zoek. 3 maanden voortijdig uit de lease is duurder dan uitrijden, ook zoiets. Alles narekenend, blijkt een wagenpark in eigen beheer met financial lease een veel betere keuze.

Ik wil niemand afzeuren, maar van Terberg krijg ik uitslag en rode vlekken in mn nek zeker in relatie to EV.
wij waren verplicht door onze moedermaatschappij om metTerberg zaken te doen. Ik kan je zeggen dat ze duurder waren dan eender wie. T verschil was zo groot dat we hun financiele directeur op audientie hebben laten komen.
Hij liet doorschemeren dat Terberg niet zo happig was op EV vanwege onbekende restwaarde, daar waar andere leasemaatschappijen vooruitstrevender zijn.

Anyways uiteindelijk is er letterlijk honderden euro's per maand vd leaseprijs van onze EV's gehaald en nog betalen we teveel. ( onderhandelen loont)

Ik gun mensen als Mr Green, die zelf EV rijden EN in mijn geval de goedkoopste offerte had liever de handel..

Just my thoughts
 
+1 transparantie is zoek. 3 maanden voortijdig uit de lease is duurder dan uitrijden, ook zoiets. Alles narekenend, blijkt een wagenpark in eigen beheer met financial lease een veel betere keuze.
Eens, en ik denk dat de meesten hier daar ook voor hebben gekozen.
De vraag betreft nu echter een vriend die bij een groot bedrijf in loondienst is. Hij kan kiezen: reisbudget of Full operational lease...
 
Eens, en ik denk dat de meesten hier daar ook voor hebben gekozen.
De vraag betreft nu echter een vriend die bij een groot bedrijf in loondienst is. Hij kan kiezen: reisbudget of Full operational lease...

gekke is, nu ik er zakelijk/privé voor heb gekozen, laat je het los op de rest van het zakelijke wagenpark: operationeel is niet zo gunstig.
 
Nieuw op het forum: binnenkort hoop ik mijn 85D te kunnen rijden :smile:. Ik lease zelf via Mister Green; prettig contact, scherp tarief en daarbij kunnen Tesla rijders gratis opladen bij hun huidige 4 laadlocaties met bv chademo. Locaties liggen aan A2 tussen Adam en Utrecht (Haarrijn) en A12 bij Utrecht.
Dank jullie wel voor alle info op dit forum; ik heb er tot nu toe veel aan gehad in de voorbereiding.
 
Geluksvogel! als dit je eerste (operational?) lease is...waarom dan nu beginnen? Financial lease is veel flexibeler met behoud van fiscaal voordeel

Momenteel bezig met het configureren van mijn Model X. Ben op zoek naar een leasemaatschappij. Heb al contact met MisterGreen, maar ben benieuwd naar andere aanbieders.

Het wordt mijn eerste lease auto, dus alle tips zijn welkom!