Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoge temperatuur, hondenbezitter ?

This site may earn commission on affiliate links.
Heren,

Momenteel is het eindelijk eens mooi weer.
Natuurlijk gaan we lekker overal naartoe en genieten er maximaal van en natuurlijk nemen honden met ons mee (als je die hebt).

Het kan ook voorkomen dat je even snel iets moet halen in de winkel... wat langer duurt dan 5-10min...

Honden achter laten in de auto is NOT DONE. Raampje open zetten heeft geen zin, de temperatuur gaat toch omhoog.

MAAR : De tesla kun je parkeren en de airco laten aanstaan ! (Zie filmpjes van Bjorn + overnachten). -> auto in neutraal zetten en parking break ON.

Nu zijn er allemaal mensen die er tegenwoordig op letten en rustig een raampje intikken zodra ze een geparkeerde auto zien staan met een hond er in (Dat is op zich positief!)
TIP : Druk thuis wat af op een A4-tje dat je kunt plakken op de ruit met een uitleg dat de hond veilig is en de airco aanstaat.

Zorgt voor het voorkomen van een heleboel drama :)
 
Ik zou het risico niet nemen, wat nou als de Tesla toch ineens stopt met airco'en. Als mijn hond dan in de auto zou zitten, zou ik denk ik elke minuut de app checken, omdat ik het toch niet 100% vertrouw. Maar misschien ben ik iets te wantrouwend qua techniek :)
 
Ik zou het risico niet nemen, wat nou als de Tesla toch ineens stopt met airco'en. Als mijn hond dan in de auto zou zitten, zou ik denk ik elke minuut de app checken, omdat ik het toch niet 100% vertrouw. Maar misschien ben ik iets te wantrouwend qua techniek :)

ik heb geen hond (m'n vrouw heeft helaas een allergie voor honden, katten, ...), maar ik heb al herhaaldelijk de airco laten aanstaan. nooit problemen mee gehad.
 
Ik ook. Als ik niet te lang weg ben (30 minuten of zo), stap ik uit en zet ik bij dit warme weer via de app de AC onmiddellijk weer aan. Ik denk zelfs dat dit minder verbruikt dan de wagen helemaal te laten opwarmen en dan 5 minuten voor het vertrek vertrek het boeltje te laten afkoelen.
 
Ja bij mij werkt het ook probleemloos, maar om nou het leven van een huisdier er aan toe te vertrouwen zou ik toch niet snel doen. Er kan altijd een keer wat mis gaan.

Eigenlijk moet er gewoon een app komen die elke minuut de interieurtemperatuur opvraagt van de Model S en een waarschuwing geeft als die boven een bepaalde waarde uitkomt (of als er geen waarde terugkomt). Probleem opgelost :)
 
Ja bij mij werkt het ook probleemloos, maar om nou het leven van een huisdier er aan toe te vertrouwen zou ik toch niet snel doen. Er kan altijd een keer wat mis gaan.

Eigenlijk moet er gewoon een app komen die elke minuut de interieurtemperatuur opvraagt van de Model S en een waarschuwing geeft als die boven een bepaalde waarde uitkomt (of als er geen waarde terugkomt). Probleem opgelost :)

Dat kun je met die Remote S app redelijk eenvoudig zelf in elkaar zetten. Zie daarvoor de helptekst pagina binnen de app.