Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren mij EV-E gaan ophalen in Aartselaar! :tongue:

Toen ze nog wat lijmresten aan het verwijderen waren aan een sensor, kwam er iemand binnen die ook net z'n S had opgehaald maar hij zou tegen zijn eigen garagepoort hebben gereden, met een kras als gevolg. Ik heb sindsdien nog nooit zo voorzichtig gereden met een auto...

Enfin, prachtige auto maar de navigatie is echt niet goed t.o.v. Waze dat ik al een hele tijd gebruik:
  1. Geen melding van vaste flitspalen.
  2. Geen melding van mobiele flitsacties.
  3. Geen keuzemogelijkheid tussen verschillende routes.
  4. Deze ochtend nam hij een route die 10 minuten langer duurde dan de route die ik elke ochtend neem (40 minuten ipv 30 minuten).

Mensen die gewend zijn te rijden met Waze weten waarover ik spreek. Ik heb die tesla webpagina met waze integratie geprobeerd maar om de één of andere reden laadt hij die pagina niet goed (ik geef hem wel gps toegang). Ook zouden daar geen vaste flitspalen op staan. Het minste wat ze kunnen doen bij zo'n auto lijkt me toch android auto of carplay? :confused:
 
  • Like
Reactions: Noelis
Enfin, prachtige auto maar de navigatie is echt niet goed t.o.v. Waze dat ik al een hele tijd gebruik:
  1. Geen melding van vaste flitspalen.
  2. Geen melding van mobiele flitsacties.
  3. Geen keuzemogelijkheid tussen verschillende routes.
  4. Deze ochtend nam hij een route die 10 minuten langer duurde dan de route die ik elke ochtend neem (40 minuten ipv 30 minuten).
Vooral je punt 3 vind ik terecht. Er is verder geen mogelijkheid om aan te geven dat hij snelwegen dient te vermijden of niet, dat hij de snelste of kortste weg moet berekenen (standaard lijkt het mij altijd de kortste te zijn, zelfs al stuurt hij je daartoe door steegjes en buurten die absoluut niet "Tesla-vriendelijk" zijn).
Met punten 1 en 2 heb je nooit problemen, als je je altijd netjes aan de verkeersregels houdt.
 
We "kraken" de gevestigde auto merken wel eens af hier op het forum en het lijkt mij dan ook terecht kritisch te zijn op de Tesla zelf.
Welnu de Navi-slavi (wie luistert er niet naar de instructies?) is in een woord RUK!

Zoals opgegeven hierboven voeg ik eraan toe, onoverzichtelijk/onduidelijk.
O.a. BMW heeft het duidelijk beter voor elkaar met spraak invoer, route en te verwachte files (met de optie tijdens de reis de route ivm file aan te passen DOOR DIT ZELF AAN TE BIEDEN)

Waarvoor dient een automobiel? juist om van A naar B te komen, veilig comfortabel en snel als het kan. Dat laatste hangt af van de route en als je zonder waarschuwing keer op keer in de file duikt (omdat die navi niet verteld/aangeeft dat er wat gebeurd is verderop) is de lol er snel af.

Kortom is er een Tesla vriendelijke Tom-Tom site of iets vergelijkbaars? Zoiets als "daglievenmensen maar dan incl. route?
Ik snapte eerst de taxi-rijders in A*dam niet met hun Tom-Tom in de Tesla, inmiddels weet ik beter en overweeg hetzelfde....
 
Het vreemde is dat de navigatie in alles navigon lijkt, wat een heel bruikbaar systeem is. Alleen werkt Tesla om een voor mij onbegrijpelijke reden met een gekortwiekte versie; geen route voorkeuren, geen tussenpunten etc. Vooral dat laatste is heel onhandig als je wilt weten hoeveel stroom je nog overhebt na wat verschillende adressen.
Verder loopt bij mij op het grote scherm de blauwe routelijn niet lekker meer mee, sinds een paar dagen heb ik hier en daar een blauw stukje op de route. Meer mensen die hier last van hebben?
 
We "kraken" de gevestigde auto merken wel eens af hier op het forum en het lijkt mij dan ook terecht kritisch te zijn op de Tesla zelf.
Welnu de Navi-slavi (wie luistert er niet naar de instructies?) is in een woord RUK!

Zoals opgegeven hierboven voeg ik eraan toe, onoverzichtelijk/onduidelijk.
O.a. BMW heeft het duidelijk beter voor elkaar met spraak invoer, route en te verwachte files (met de optie tijdens de reis de route ivm file aan te passen DOOR DIT ZELF AAN TE BIEDEN)

Waarvoor dient een automobiel? juist om van A naar B te komen, veilig comfortabel en snel als het kan. Dat laatste hangt af van de route en als je zonder waarschuwing keer op keer in de file duikt (omdat die navi niet verteld/aangeeft dat er wat gebeurd is verderop) is de lol er snel af.

Kortom is er een Tesla vriendelijke Tom-Tom site of iets vergelijkbaars? Zoiets als "daglievenmensen maar dan incl. route?
Ik snapte eerst de taxi-rijders in A*dam niet met hun Tom-Tom in de Tesla, inmiddels weet ik beter en overweeg hetzelfde....

En net hierdoor snap ik nog minder waarom ze daar bij de Tesla R&D tijd en geld verspild hebben aan het integreren van dat agenda-gedrocht, terwijl elementaire navigatiemogelijkheden zelfs tot op vandaag compleet ontbreken. Waarom focussen ze eerst niet op het essentiële: zorgen dat de ingebouwde functionaliteiten top-of-the-bill zijn of worden? Als alles minstens even goed draait dan bij de concurrentie, pas dan kunnen/mogen ze voor mijn part eens gedurende enkele upgrades focussen op extra bling-bling gadgets waar niemand verder iets aan heeft...
 
En net hierdoor snap ik nog minder waarom ze daar bij de Tesla R&D tijd en geld verspild hebben aan het integreren van dat agenda-gedrocht, terwijl elementaire navigatiemogelijkheden zelfs tot op vandaag compleet ontbreken. Waarom focussen ze eerst niet op het essentiële: zorgen dat de ingebouwde functionaliteiten top-of-the-bill zijn of worden? Als alles minstens even goed draait dan bij de concurrentie, pas dan kunnen/mogen ze voor mijn part eens gedurende enkele upgrades focussen op extra bling-bling gadgets waar niemand verder iets aan heeft...

+veel
 
Ik heb gisteren gemerkt dat de kaarten van de TomTom niet up-to-date zijn waardoor de navigatie van de google maps die weg niet kan/wil gebruiken. Concreet reed ik over de R6 te Mechelen die nu al een jaar verlengd is. Op de TomTom reed ik in het niets en de google map werd gek... :crying:
 
Interessant. Ik denk er ook aan om mijn smartphone te gaan gebruiken voor de navigatie, ondanks de tomtom & google maps van de tesla zelf.

Ik heb een beetje een haat - liefdeverhouding met de NAV. Ik ben het eens met de tekortkomingen en hoop nu (ook) op de ene update die de nav op gewenst niveau brengt. Ik denk zelf dus mee en "samen" met de nav kom ik er altijd wel.

Aan de andere kant geniet ik van het eenvoudig zoeken van de bestemming, firmanaam bijvoorbeeld is al genoeg om te gaan navigeren, de trip planner en ook, maar dat is mijn mening, de agendakoppeling. Ik voer in ieder geval het adres goed in in de agenda en dan heeft iPhone hem en geeft hem door.

Maar er is nog veel te wensen, vooral omdat er door de combinatie van grote scherm en integratie van SuC's (realtime info bezetting etc.) nog zoveel (meer) mogelijk is.
 
Maar er is nog veel te wensen, vooral omdat er door de combinatie van grote scherm en integratie van SuC's (realtime info bezetting etc.) nog zoveel (meer) mogelijk is.

Dat zijn leuke extra's, maar ajb, een keuze tussen snelste en kortste route, het leveren van de laatste mapversies, how hard can it be! Ik ben al 2x naar een pontje gestuurd.
Eerst gewoon, en dan met kunstjes graag.
 
Voorbeeldje?
4a553a040469eb763a0da5a18ba104c6.jpg

De werkelijkheid
c418436723473c07a33fe1ee36452868.jpg