Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.

Keezje

Active Member
Dec 17, 2013
2,468
1,530
Netherlands
Eens kijken of we hier een 'marktplaatsje' kunnen maken voor het aan- of verkopen, ruilen of lenen van stekkers, kabels en adapters.


GEVRAAGD:
Ik kan voor een deel van mijn vakantie in Italië een 32A naar 16A rode CEE adapter gebruiken. Voor het eerst in 19 maanden, dus een keer lenen in plaats van kopen zou fijn zijn. Wie kan die aan mij uitlenen? Met een aantal meters verlengkabel maakt het helemaal perfect.
Periode: plm 15 juli t/m plm 10 augustus.


AANGEBODEN:
Zelf heb ik een ChadeMo adapter in de frunk liggen, die ik niet vaak zal gebruiken. Tijdens de vakantie gaatie mee, maar daarbuiten: aarzel niet mij een PM te sturen als je erom verlegen zit.
 
Last edited:
Ik heb volgende liggen:
* 6 meter Type 3 - Type 2 laadkabel voor Frankrijk
* KiWhi pass geladen met € 20 voor gebruik in Frankrijk
* 32A naar 16A rode CEE adapter


Kabel en KiWhi pass zijn in Frankrijk geweest maar niet kunnen testen :-D


Regio Brussel (Grimbergen).
 
Ik kreeg via dit draadje twee adapters aangeboden. De marktplaats werkt dus!

Intussen toch een eigen exemplaar besteld bij Loek, omdat ik toch al een verlengkabel bij hem aan het kopen was... Zodoende heb ik na half augustus in mijn uitleenkraampje een ChadeMo, een 32/16A CEE adapter, een 16A 5-pins verlengkabel van 10 meter.
 
Ik heb alleen een 2,5mm 20m verlengkabel en zit nog te wachten op de adapters van Paul, als die ooit nog gaan komen ;)

Wel heb ik een originele Rear Window Sunshade te leen, het is weliswaar geen kabel maar nu ligt ie ook niets te doen.

Voor de periode van 5 augustus t/m 30 augustus zou ik wel graag van iemand een Chademo adapter willen lenen.
Ik woon in Druten, mocht je in de buurt wonen en je Chademo in die tijd niet nodig hebben en uit willen lenen, dan verneem ik dat graag!
 
Ik zoek een blauwe adapter voor op de UMC voor 18 juli t/m 18 augustus a.s. en een mobiele lader waarmee het Noorse probleem kan worden opgelost in diezelfde periode.

Ik heb een Chademo in de aanbieding (niet in bovenstaande periode)
 
  • Love
Reactions: PatrolNL
Hey folks, rond 30 juli vertrek ik naar Zuid-Frankrijk, tot rond 10 augustus. Ook ik zoek een Chademo adapter voor die periode (hoe dat komt, weet ik niet maar Tesla biedt ze niet meer aan). Ik heb niet direct iets uit te lenen zelf, maar ben wel bereid een huurprijs te betalen.
Ook interessant schijnt een Type3-naar-type2 kabel te zijn. Nog iets dat ik over het hoofd zie? :)
 
Last edited:
Ik heb een chademo adapter liggen.
Heb gelijk een vraagje aan mede forumleden: " borg vragen of niet?"

Ik wil best iets uitlenen maar je geeft wel iets mee van 500-1000 euro aan mensen die je niet kent.. wat doen jullie?

Ze zou een grens kunnen leggen op het aantal posts ;) Iedereen met meer posts dan jij zelf, EN al langer actief op het forum - dan is dat geen probleem.
Ik zou wel voorzichtig zijn met 'onbekenden'. Niet dat ik dat hier veel tegenkom, maar er zijn mooie verhalen van mensen die goed in staat zijn wat los te peuteren op zo'n forum ;)

Aan de andere kant - ik heb zelf vaak wat uitgeleend (de beroemde rode adaptor) en geleend (kabels voor Frankrijk) en alleen maar leuke mensen ontmoet....
 
FlaSmu, ik wil gerust borg betalen voor de adapter, ik snap je bezorgdheid wel. Sowieso super dat je dit voorstelt.

Redevries, ik begrijp je reactie, maar ik heb mijn Tesla pas, dus is het moeilijk om "anciënniteit" op te bouwen, niet? ;-)

Was niet persoonlijk bedoeld hoor, het was meer een algemene waarschuwing.

Is het US deel maken ze veel gebruik van 'reputation points'. Dat komt overeen met de groene bolletjes boven je avatar. Er zijn een aantal verzamelaars. In NL, in het grote bos, hebben er er ook één ;)
Hoe dan ook, je deelt ze uit als je iets 'positiefs' hebt bijgedragen, goed voor je reputatie dus - en dan krijg je vanzelf meer groene blokjes bij je naam. Dat geeft vertrouwen. Helaas is dat bij Tapatalk niet zo eenvoudig toe te passen...
 
... je deelt ze uit als je iets 'positiefs' hebt bijgedragen, goed voor je reputatie dus - en dan krijg je vanzelf meer groene blokjes bij je naam. Dat geeft vertrouwen...
Misschien bedoel je het wel zo, René. Maar het zit net iets anders. (volgens deze verzamelaar, dan... :rolleyes:)
Iedereen kan reputation points uitdelen aan posts van andere forumleden als uiting van waardering voor dat bericht. Met het sterretje links onder het bericht.
De ontvanger bouwt zo reputatie op, wat zich toont in het aantal groene bierblikjes boven de avatar en in het aantal extra reputatiepunten dat die ontvanger aan een bericht kan geven (de reputation power, elke 100 reputatiepunten 1 powerpunt).
Die power neemt ook nog door andere factoren toe, zoals het aantal jaren op TMC (elk jaar 1 punt) en het aantal posts (elke 1000 posts 1 punt). Zo kom ik op een rep power van 5.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Misschien bedoel je het wel zo, René. Maar het zit net iets anders. (volgens deze verzamelaar, dan... :rolleyes:)
Iedereen kan reputation points uitdelen aan posts van andere forumleden als uiting van waardering voor dat bericht. Met het sterretje links onder het bericht.
De ontvanger bouwt zo reputatie op, wat zich toont in het aantal groene bierblikjes boven de avatar en in het aantal extra reputatiepunten dat die ontvanger aan een bericht kan geven (de reputation power, elke 100 reputatiepunten 1 powerpunt).
Die power neemt ook nog door andere factoren toe, zoals het aantal jaren op TMC (elk jaar 1 punt) en het aantal posts (elke 1000 posts 1 punt). Zo kom ik op een rep power van 5.

Kijk, zo haal je de experts er meteen uit;)