Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Een oplaad/ervaringsvraag: maximaal 13A

This site may earn commission on affiliate links.
Ik merk dat ik met mijn S85 van 6-2014 nooit boven de 13A kan laden. Behalve bij de Supercharger.

Ik heb bij SeC Amsterdam de vraag gesteld, ik had haast en had toch een afspraak staan voor garantie op pano-dak. Kort antwoord, "bekend probleem, gaan we fiksen als we het dak gaan vervangen"....

Iemand er mee bekend wat dit is?

Toevallig was ik vandaag noodgedwongen bij Zurich (Aflsuitdijk, niet CH). Daar staat een mooie lader, zowel ChaDemo als Mennekes.
Maar dit was voor het eerst dat ik 3fase 32A bij een openbare paal ter beschikking had, en dat wil bij mij ook niet boven de 13A uitkomen.
Als ik het goed begrijp blijf ik tot 16A beperkt omdat mijn MS een Single Charger uitvoering is? Want max 11kW?

Vraag 2: De laadpaal bij Zurich gaf 22kW aan aan de Mennekes zijde, maar 62kW aan ChaDemo zijde. Als ik het goed begrijp is ChaDemo DC, zijn er nou veel mensen die de ChaDemo adapter hebben aangeschaft hier? Want het is natuurlijk duur, maar als ik (remember: single charger uitvoering) met 62kW DC kan laden, is dat bijvoorbeeld bij FastNed natuurlijk debiel duur, maar het is me wel wat waard, tijd is natuurlijk ook geld.

Ik zat vandaag echt te klooien op de terugweg uit Harlingen omdat de parkeerservice niet mijn auto had opgeladen. Eerst Zurich, dan door naar SC Amsterdam om hinkend naar huis te komen. Dan word je toch wel met je neus op de beperkingen gedrukt. 62kW bij FastNed is natuurlijk goed te doen om dan max een half uur bij de benzinepomp te vertoeven.
 
Ik merk dat ik met mijn S85 van 6-2014 nooit boven de 13A kan laden. Behalve bij de Supercharger..

Je zou inderdaad op 16A moet kunnen laden. Het voordeel van een duo-charger is dat je onderweg toch weer snel 100km per uur er bij kan laden als je wat zit te eten of zo..Er zullen steeds meer 32A laadpalen/opties gaan komen. Chademo laadt tot 250 km per uur... moeten we wel laadpunten langs je routes liggen. Er zijn zeker mensen die het hebben aangeschaft... met name in het het buitenland (Frankrijk, Spanje) aan te bevelen.Maar ook in NL zie ik ze steeds meer (vd Valk, Fastned, Nissan, renault etc..) Het belangrijkste verschil met een ICE ervaar ik het gegeven dat je soms meer moet plannen.. dus misschien al even kwartier bijladen op de heenweg in SuC Amsterdam.. En van te voren kijken naar laadopties op ke bestemming.. Friesland, en zeker die hoek is beperkt weet ik uit ervaring..
 
Ik had op zich goed gepland: parking gezocht waar ik gedurende een paar dagen aan 220 kon hangen. Althans, dat was de bedoeling. Niet alleen kwam men bepaalde afspraken niet na, maar de UMC speelt ook niet zo leuk samen met een haspel van deze of gene....

Daar ligt nou juist onze beperking, als je meerdere dagen moet parkeren zijn er maar weinig plekken waar je aan de voeding kan blijven "hangen". En ik merk dat ik toch 5-6km bereik per dag inlever bij stilstand.

Ik had in Friesland graag even bij een van de vele, vele windmolens "ingeprikt". Daar wordt toch een behoorlijke hoeveelheid stroom opgewekt. :wink:
 
Ik had op zich goed gepland: parking gezocht waar ik gedurende een paar dagen aan 220 kon hangen. Althans, dat was de bedoeling. Niet alleen kwam men bepaalde afspraken niet na, maar de UMC speelt ook niet zo leuk samen met een haspel van deze of gene....

Daar ligt nou juist onze beperking, als je meerdere dagen moet parkeren zijn er maar weinig plekken waar je aan de voeding kan blijven "hangen". En ik merk dat ik toch 5-6km bereik per dag inlever bij stilstand.

Ik had in Friesland graag even bij een van de vele, vele windmolens "ingeprikt". Daar wordt toch een behoorlijke hoeveelheid stroom opgewekt. :wink:

5 tot 6Km is wel veel per dag. Die van mij staat nu een paar dagen stil en keek vandaag via de app en er was 4KM afgegaan na 3 dagen in totaal. Nu staat bij bij de APP nietaltijd aan in de auto dus hij moet de auto eerst wakker maken.
 
Ik had op zich goed gepland: parking gezocht waar ik gedurende een paar dagen aan 220 kon hangen. Althans, dat was de bedoeling. Niet alleen kwam men bepaalde afspraken niet na, maar de UMC speelt ook niet zo leuk samen met een haspel van deze of gene....

Daar ligt nou juist onze beperking, als je meerdere dagen moet parkeren zijn er maar weinig plekken waar je aan de voeding kan blijven "hangen". En ik merk dat ik toch 5-6km bereik per dag inlever bij stilstand.

Ik had in Friesland graag even bij een van de vele, vele windmolens "ingeprikt". Daar wordt toch een behoorlijke hoeveelheid stroom opgewekt. :wink:

Ik had in Harlingen precies herzelfde problem, telefonisch 2 keer toezegging maar bij aankomst geen stopcontact (bij Tjerk Hiddes), laatste keer bij All in parking in Harlingen (wel met shuttle busje) prima plek in garage met stroom, aanrader.
 
ook gehad. 3x16A zou het moeten zijn volgens de specs maar vanwege problemen met een laadcomponent teruggeschroefd naar 3x13A om oververhitting of zo te voorkomen. dan laadt je dus met 40km/h ipv 48km/h. Is toen met enige spoed voor mij vervangen, maar zou anders met de eerste beste servicebeurt gebeurd zijn.

TIP: Bij kritische trajecten kijk ik op de app of het laden wat dan echt nodig is echt gebeurt: dan kan je nog de situatie hopelijk redden voordat je wilt wegrijden.
 
Het was bij All-in Parking dit keer, helaas.

Een haspel van deze of gene klinkt niet lekker, zorg dat je zelf verlengsnoeren bij je hebt met van 2,5 mm2, dan gaat het prima.

Afstand was te groot. Ik heb 15m neopreen 3x2,5. Maar er is slechts beperkte ruimte in de loods en ook niet aan elke zijde 220V.

TIP: Bij kritische trajecten kijk ik op de app of het laden wat dan echt nodig is echt gebeurt: dan kan je nog de situatie hopelijk redden voordat je wilt wegrijden.

Dit heb ik ook gedaan. En desondanks was het niet gelukt. Ondanks een bevestigingsmail, 2 sms en 2 keer bellen....