Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Low 12v battery, wat andere problemen en rare service

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ondertussen al vaker meegemaakt dat hij (P85D van begin maart met 5000km op teller) zei dat de blindspot warning sensoren het niet deden, even later geeft hij dan de melding dat alle veiligheidssystemen het niet meer doen en dan kan ik ook TACC niet meer gebruiken. Dit is dan bij volgende start of na reset weer even weg, maar komt toch naar een tijdje steeds terug.

Afgelopen weekend kreeg ik voor het eerst de melding "12v battery low service needed". Ik had gelezen dat dit bij eerder een probleem is geweest, maar dat meeste mensen er nu minder last van hebben?
En zeker bij een zo'n jonge auto met weinig km's zou dit toch geen probleem mogen zijn.

Nu toch maar eens contact opgenomen met SC en melding gedaan van beide problemen.
Ze konden de fouten inderdaad in logs terugvinden en besloten de auto dezelfde dag nog te komen halen en naar Tilburg te transporteren.
Op zich goede service.

Het transport baarde mij toch enige zorgen, dit omdat de transporteur zei dat hij het al vaker had gedaan, maar dat onderweg toch meerdere malen het alarm afging (app warning).
Ook las ik dat je luchtvering eerst in bepaalde stand moet zetten ed en ik twijfel toch wel erg of dat gebeurt is.
Toch raar dat tesla deze transport service niet goed ingelicht heeft blijkbaar?
Verder kreeg ik als vervangende auto een Renault megane, wat ook een beetje raar is aangezien ik lees dat meeste mensen ook gewoon tesla loaner meekrijgen.
Dit kan misschien komen omdat het lokaal transportbedrijf is dat hem opgehaald heeft en dat ik hem zelf niet bij Tesla heb achtergelaten.

Diezelfde dag nog werd ik weer gebeld met de vraag of iemand van Tesla de auto mee mocht nemen naar huis om te kijken of ze de fout konden reproduceren.
Ik heb hier mee ingestemd, maar zie nu dat ze letterlijk 100den kilometers ermee afleggen (Tilburg, Breda, Goes, Tilburg en dat meerdere dagen nu al) en dit kan toch echt niet de bedoeling zijn??
Snap dat een monteur het leuk vind om in een dergelijke auto rond te crossen, maar toen ik instemde met een keer naar huis rijden had ik dit toch niet in gedachten.
Soms blijft die foutmelding namelijk wel een week of langer afwezig, dus het kan wel even duren voordat ze deze reproduceren.
Ik snap niet dat als ze de fouten in het logboek hebben staan waarom ze deze fouten per se weer moeten reproduceren.
Ondertussen rijdt ik voor de zaak al de hele week rond in de megane, ook een leuke auto, maar ben toch verwend geraakt met de Tesla en deze was ook duur genoeg.

Mijn vraag heeft iemand iets dergelijks eerder meegemaakt? Zelfde foutmeldingen, maar ook service van SC en het afleggen van flink wat km's in de auto van een klant??

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 
Hi,
Ik heb mijn Tesla altijd bij het service center gebracht maar nog nooit een dergelijke auto als vervangend vervoer gehad. Altijd Tesla, Audi of BMW. Een Megane lijkt me incorrect.
Tevens zoveel KM's is erg raar en zou op zijn minst een telefoontje verwachten van Tesla als dit echt noodzakelijk is.
Ik zou even een belletje doen naar Tesla. Mijn ervaringen met de service centers zijn een stuk beter/pro-actiever in ieder geval.
 
Last edited:
Raar verhaal inderdaad, ik zou zelf ook om opheldering vragen, ik vind het geen nette gang van zaken in ieder geval. Uiteraard goed als ze het naadje van de kous eruit willen testen, maar dan zouden ze dat net even iets beter moeten regelen door er eerst voor te zorgen dat je Megane wordt vervangen door een Tesla model S loaner en je uit te leggen dat het enkele dagen kan duren voordat ze de fout gevonden hebben en daarvoor wellicht vele kilometers zouden moeten kunnen afleggen...

De 12v battery low heb ik zelf ook gehad bij ±8000km, ik mocht toen nog een paar weken doorrijden ermee, is daarna in Tilburg netjes gefixed.
Het alarm zal af zijn gegaan toen ze de auto van de transportwagen afreden, als de wagen scheef komt te staan met de deurklinken dichtgetrokken (ondanks dat de sleutel in de buurt is) gaat het alarm af. Ook als hij op de jack stand staat. (meerdere keren gehad tijdens het wisselen van banden).
 
Raar verhaal inderdaad, ik zou zelf ook om opheldering vragen, ik vind het geen nette gang van zaken in ieder geval. Uiteraard goed als ze het naadje van de kous eruit willen testen, maar dan zouden ze dat net even iets beter moeten regelen door er eerst voor te zorgen dat je Megane wordt vervangen door een Tesla model S loaner en je uit te leggen dat het enkele dagen kan duren voordat ze de fout gevonden hebben en daarvoor wellicht vele kilometers zouden moeten kunnen afleggen...

De 12v battery low heb ik zelf ook gehad bij ±8000km, ik mocht toen nog een paar weken doorrijden ermee, is daarna in Tilburg netjes gefixed.
Het alarm zal af zijn gegaan toen ze de auto van de transportwagen afreden, als de wagen scheef komt te staan met de deurklinken dichtgetrokken (ondanks dat de sleutel in de buurt is) gaat het alarm af. Ook als hij op de jack stand staat. (meerdere keren gehad tijdens het wisselen van banden).

Ok zal er eens achteraan gaan.
Alarm ging meerder keren af met tussenstops van 10-15 min dus tijdens transport (kon ik ook zien aan locatie die app aangaf).
Staat in de handleiding geloof ik hoe je dit kan voorkomen, blijkbaar transporteur niet op de hoogte hierover.
Als ik ermee door had kunnen rijden paar weken en dan zelf langs Tilburg gaan vind ik het helemaal raar hoe het nu afgehandeld wordt?
 
Ok zal er eens achteraan gaan.
Alarm ging meerder keren af met tussenstops van 10-15 min dus tijdens transport (kon ik ook zien aan locatie die app aangaf).
Staat in de handleiding geloof ik hoe je dit kan voorkomen, blijkbaar transporteur niet op de hoogte hierover.
Als ik ermee door had kunnen rijden paar weken en dan zelf langs Tilburg gaan vind ik het helemaal raar hoe het nu afgehandeld wordt?
Je hebt meerdere typen 12v low battery problemen, eentje is dat de 12v accu zelf vervangen moet worden doordat ie niet goed meer bijlaadt of iets. Dat was mijn geval. Ik kon toen nog veilig enkele weken doorrijden omdat de accu al vrij vroeg aangeeft dat ie binnenkort een keer vervangen moet worden (vertelde Tesla me). Een andere oorzaak kan een probleem met de 12v accu lader zijn. Dan laadt de 12v accu helemaal niet meer op en dan duurt het niet lang voordat je echt stilstaat. Kan zijn dat dit jouw probleem was... Maar vraag het SeC naar de details, wij kunnen hier natuurlijk alleen maar gissen.
 
Heb je deze vragen ook al rechtstreeks aan het SeC gesteld? Want wij kunnen wel gaan gissen, maar SeC weet het natuurlijk het beste.

Ik vind het overigens wel OK dat je een Megane hebt gekregen. Ideaal is het niet maar ze hebben natuurlijk niet altijd een Model S staan voor noodgevallen.

Verder heb ik ergens gelezen dat als ze aan je software zitten te klooien, de app rare locatie meldingen kan doorgeven. Mochten ze echt met jouw auto dat soort afstanden rijden vind ik dat uiteraard onacceptabel.
 
Heb je deze vragen ook al rechtstreeks aan het SeC gesteld? Want wij kunnen wel gaan gissen, maar SeC weet het natuurlijk het beste.

Ik vind het overigens wel OK dat je een Megane hebt gekregen. Ideaal is het niet maar ze hebben natuurlijk niet altijd een Model S staan voor noodgevallen.

Verder heb ik ergens gelezen dat als ze aan je software zitten te klooien, de app rare locatie meldingen kan doorgeven. Mochten ze echt met jouw auto dat soort afstanden rijden vind ik dat uiteraard onacceptabel.

Ja antwoordt was dat ze de fout niet konden herproduceren, en daarom nog bleven proberen. Dat telefoontje was toen ze eerste avond auto naar Breda reden.
Ochtend terug naar Tilburg.
Dag later zag ik in de avond weer Breda en later rond etenstijd richting Goes en toen avond laat weer terug naar Breda en ochtend weer naar Tilburg.
Momenteel staat hij met 35km batterij nog bij Tesla Tilburg, staat buiten geparkeerd op slot als de app niet liegt (dus ze hebben nu zo'n 300km ermee afgelegd gok ik).
Straks maar weer eens informeren wat de status is.
Sinds eerste telefoontje niet meer gebeld, maar dacht vraag hier wat normaal is.
 
Hier is het normaal dat iedereen erg tevreden is over het Service Center. Los van soms vreemde, door van bovenaf (USA) verplichte maatregelen, doet het personeel zijn uiterste best om de klanten tevreden te krijgen/houden.
Daarvoor is het wel belangrijk dat je zelf de communicatie gaande houdt, want dat is de achilleshiel van de Tesla Motors service-organisatie.