Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Max.speed

This site may earn commission on affiliate links.
Kunnen jullie aangeven wat de max.speed is is.
Heb een MS 85. Komt niet verder dan 203.
Zodra ik vol gas geef komen de gele streepjes in beeld en lijkt de auto begrensd te worden.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Bij aflevering was de max speed 211 maar na de update naar release 2.4.153 brengt hij je op zijn sloffen naar 250.
In de praktijk gaat hij boven de 170 / 180 idd snel het vermogen beperken dus die max speed is heel relatief.
Vanaf 120 kan je hem wel vlot boven de 200 trekken maar als je al een tijdje 170 / 180 aan het rijden bent en je ziet de begrenzing, kan je er beter niet aan beginnen.

Wat ik wel moet zeggen is dat de wegligging fe-no-me-naal is. Ik weet niet hoe het met de standaard ophanging is maar met de P85D rij je 200+ op rails alsof het niets is.
 
Mijn P85 doet 212 op vlak terrein en hield in D op bij 220 heuveltje af

De P85D loaner die ik had zat heel vlot op 200, verder kwam ik niet want de Carrera 4S voor me ging toch maar aan de kant en na Eindhoven miste ik bijna de afslag Venlo :biggrin:

In alle gevallen wel langere remweg dan wenselijk.
 
Lang rijden op topsnelheid lukt niet. De boel wordt dan te warm en vermogen wordt (nog verder) begrensd. Motoren zijn niet gedimensioneerd om lang veel vermogen te leveren. Heb m'n P85 eens wat rondjes op een circuit gereden. Moet je na een paar km snel mee ophouden anders word je voorbij gereden door 90 pk dieseltjes...

- - - Updated - - -

De P85D loaner die ik had zat heel vlot op 200.

geluksvogel! Mijn P85D loaner was op 160 begrensd. Ik denk nadat ze jouw rit gelogd hadden :tongue:
 
Dat was twee geleden dan in ieder geval nog niet zo, want mijn S85 vind het bij 202 wel genoeg geweest. Puur op basis van vermogen/luchtweerstand zou 270+ volgens mij moeten kunnen, als software en max toerental van de motor het toe zouden laten.
 
Lijkt me dus een vraag van welke topsnelheid bij welke software update bij welke versie hoort :biggrin:.
Bij mij zou die 250 moeten zijn, maar in NL nog nooit sneller kunnen rijden dan 130 :rolleyes:.
Binnenkort Roadtrip naar CH / I / A en dan eens testen (2 x 85, 2 x P85+ en 2 x P85D bij de deelnemers)
 
Graag! de A5 is helaas met het doortrekken naar A10 ook een stuk drukker geworden, was een van de plekken dat het vaak wel even kon ;-)

Helaas! Net even getest op de nieuwe A4 bij Bergen op Zoom (was écht leeg), bij 203 op de teller was het klaar en harder ging hij echt niet.

Mijn S85 is uit September 2013 en reed met versie 6.2 (2.4.188)