Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Instap slijtage op de hoeken

This site may earn commission on affiliate links.
Nu heb ik mijn Tesla nog niet staat op de boot maar wat mij al bij meerdere Tesla's is opgevallen is de instap slijtage die je zowel voorin als achterin heb. Wanneer je instapt kom je steeds langs dezelfde hoek/ punt van de stoel waardoor deze snel gaat slijten. Is hier geen oplossing voor? Bv. de stukken te vervangen met Carbon inleg ipv het leer.
 
Ik heb daar ook last van, vooral de bestuurdersstoel.
Het leer ziet er na een paar maanden al uit alsof het een oldtimer betreft :(
De kwaliteit van het gebruikte leer is niet vergelijkbaar met die van andere merken in dezelfde klasse.
Ik heb een garantie aanvraag lopen, ben benieuwd.
 
Lederen bekleding vind ik mooi maar als ik had geweten dat het zo snel zou slijten in de Tesla dan had ik er zeker niet voor gekozen!
Ik hoop maar dat Tesla mijn leder onder garantie gaat vervangen anders is het zonde geld van die €1450
Misschien hadden ze beter neppe leder kunnen gebruiken ipv nappa ;)
 
Ik heb er nu ca. 40k opzitten maar zie nog geen noemenswaardige slijtage. Ook nog geen blauwe stoelen van spijkerbroeken op het beige leer. Het leer is minder dan in de Duitse premiums maar houd zich bij mij goed.

Ik heb na 51k ook nog niets te klagen over het leer. Zwart en ziet er, nadat ze het vorige week bij Tesla schoon hebben gemaakt, weer als nieuw uit. Het mag best was krinkels hebben van het gebruik maar er is nog nergens iets van slijtage of beschadiging te zien.
 
Ik heb er nu ca. 40k opzitten maar zie nog geen noemenswaardige slijtage. Ook nog geen blauwe stoelen van spijkerbroeken op het beige leer. Het leer is minder dan in de Duitse premiums maar houd zich bij mij goed.
Draag regelmatig spijkerbroeken en dat is helaas goed te zien aan mijn beige lederen bekleding. Bij de servicebeurt is geprobeerd dit te verwijderen, maar helaas zonder veel succes. Volgende keer voor mij geen beige leer meer.:wink:
 
Draag regelmatig spijkerbroeken en dat is helaas goed te zien aan mijn beige lederen bekleding. Bij de servicebeurt is geprobeerd dit te verwijderen, maar helaas zonder veel succes. Volgende keer voor mij geen beige leer meer.:wink:
Je kan gerust voor beige gaan als je het leer laat behandelen met een soort van coating. Ik heb mijn stoelen laten behandelen vlak na oplevering en kan de blauwe zweem met een natte doek verwijderen (auto is van Nov. 2013).
 
Wanneer je instapt kom je steeds langs dezelfde hoek/ punt van de stoel waardoor deze snel gaat slijten. Is hier geen oplossing voor? Bv. de stukken te vervangen met Carbon inleg ipv het leer.

Nu bij mij zit die slijtage bij de deurstijl er ook, juist niet het leer maar her stoffen stukje....
Bij het Sec in den Haag is me laatst bij het vervangen van de zijruit, het herstellen van de rem leds, beloofd een nieuw stuk te bestellen, en daar wacht ik nu rustig op.
Wel zit ik ook te denken om dat nieuwe stukje te verpakken met een soort folie of zo.

O ja de deurstijl noemen ze de B-stijl...
Tot op heden de beige leren stoel na 49000 km ok.
 
Onlangs hebben we een testritje kunnen doen met de P85D en deze had ook reeds serieuze slijtage op de rand van de zetels.
Zou geregeld insmeren met leer olie eventueel kunnen helpen tegen versnelde slijtage? Ik en m'n vrouw dragen hoofdzakelijk
jeans dus dat zal ook niet gaan helpen.
 
Klaarblijkelijk kom ik daar tegenaan bij het in- uitstappen. Zit naast de bestuurdersstoel.
IMG_8675.jpg