Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hold positie bij stilstand

This site may earn commission on affiliate links.
Wanneer ik in aan het rijden ben en ik kom tot stilstand bij bvb een verkeerslicht dan staat de wagen in hold stand die gedeactiveerd word wanneer je opnieuw de gaspedaal aanraak. Dit zou goed zijn dat je deze stand zelf kunt activeren door bij stilstand eventjes kort op de rem te duwen ( deze functie had ik om mijn vorige wagen, Mercedes S , en is zeer comfortabel) Ik vermoed dat daar deze stand op de cruise control aanwezig is, het een kleine programmatie is om dit ik zelf te kunnen activeren. Zijn er onder jullie ook die deze functie interessant zouden vinden.
 
Ik herken dit wel. De hold is onderdeel van de TACC, dus als je met ingeschakelde TACC geheel tot stilstand komt gaat ie vanzelf na een aantal seconden in hold. Dan is inderdaad even het stroompedaal aanraken of de CC hendel naar je toe trekken genoeg om weer te gaan rijden.

Als je zonder TACC aan tot stilstand komt en je staat op een lichte helling begint de auto toch langzaam weer voor- of achteruit te rollen (kruip functie uit). Het zou inderdaad erg mooi zijn als je dan ook deze functie kan activeren zodat je niet de hele tijd je rempedaal ingedrukt hoeft te houden.
 
Wanneer je aan het stoplicht staat moet je toch de voet op de rem houden ander loop je stilletjes voorruit. Bij de hold stand blijft de wagen zelf remmen en lost deze wanneer je gas geeft.
Gewoon even 'CREEP' op No zetten in je settings. De amerikanen waren allemaal automaten gewend en misten dit rollen bij de Model S, waarna Tesla in een update de CREEP functie heeft toegevoegd. Klinkt alsof deze bij jou op Yes staat, terwijl je No wil.

Update: sorry, zie nu dat RoaldH dat ook al zegt.
 
CREEP uitzetten betekend ook dat je bij stilstand ook nog zelf op de rem moet ander loop de auto bij lichte helling vooruit of achteruit. Bij de Hold activatie blijft de rem aan. Dit is zeer comfortabel en iets dat ik steeds heb gebruikt bij mijn vorige wagen.
Het feit dat deze functie reeds voorzien is in de cruise, kan het toch niet zo moeilijk zijn deze te voorzien om zelf te activeren.
 
Ik ging laatst van een dijk naar beneden en halverwege moest ik even achteruit, had toen het gevoel dat de auto niet verder naar voren liep na dat ik hem in zijn achteruit had gezet. Moet het nogmaals gaan proberen om dat met zekerheid te kunnen zeggen. Ik kom er nog op terug!
 
Ik ging laatst van een dijk naar beneden en halverwege moest ik even achteruit, had toen het gevoel dat de auto niet verder naar voren liep na dat ik hem in zijn achteruit had gezet. Moet het nogmaals gaan proberen om dat met zekerheid te kunnen zeggen. Ik kom er nog op terug!

Als je zeer traag bolt in R (of D) kan je zonder zelf te remmen naar D (of R) schakelen. Ik heb ook het gevoel dat de auto dan remt. Geen idee of de remlichten op zo'n moment aan gaan.
 
Wanneer ik in aan het rijden ben en ik kom tot stilstand bij bvb een verkeerslicht dan staat de wagen in hold stand die gedeactiveerd word wanneer je opnieuw de gaspedaal aanraak. Dit zou goed zijn dat je deze stand zelf kunt activeren door bij stilstand eventjes kort op de rem te duwen ( deze functie had ik om mijn vorige wagen, Mercedes S , en is zeer comfortabel) Ik vermoed dat daar deze stand op de cruise control aanwezig is, het een kleine programmatie is om dit ik zelf te kunnen activeren. Zijn er onder jullie ook die deze functie interessant zouden vinden.

Had deze optie ook op de BMW. Even getest initieel, maar uiteindelijk gestopt met gebruik.