Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

zoek de vaut

This site may earn commission on affiliate links.
20150416_171345-small.jpg
 
djezus... wat moet je daar nu mee ? achja enige vorm van respect ; deze man/vrouw heeft net 60-70K uitgegeven aan een auto die opzich niet mis is ; ware het dat een extra 20-25K ervoor gezorgd had dat hij : volledige elektrisch was, wel kon opladen aan een tesla SuC & (mocht hij een zaak hebben) fiscaal nog voordeliger zat ;) Ik geloofd niet dat zo iemand ooit de TCO heeft berekend van zijn Volvo tov Tesla
 
Tiens,

Een Volvo V60 hybrid heeft blijkbaar ook een type2 stekker aansluiting.
Wil dat dan zeggen dat de Supercharger plug er in kan?
Zou toch geenszins de bedoeling mogen zijn me dunkt!?

Ja, een vriend van mij heeft een V60 en als hij hier is dan plug ik de UMC in en dan laadt hij. Weliswaar geen 11 kW maar na een paar uurtjes is hij wel vol. Leuk om gastvrij te zijn :)
 
Plug kan er wel in maar zal ofwel geen contact maken omdat de pinnen dieper gelegen zijn ofwel spreekt de Volvo niet het Tesla protocol zodat de SuC geen stroom laat vloeien.

Type 2 heeft niet enkel stroompinnen maar ook twee communicatiepinnen.
Via de communicatiepinnen wisselen lader en auto informatie uit over de mogelijke laadstromen en over de status van het laden.
Op die communicatiepinnen wordt gecommuniceerd door pulses, spanningen en weerstanden die gezet worden door lader en auto.

Dat de stroompinnen standaard geen spanning krijgen is trouwens de reden dat het neuterprobleem bij de Tesla UMC kan bestaan: er komt geen spanning op de stroompinnen van de type 2-connector omdat de lader een situatie detecteert die hij onveilig acht (is niks van aan, domme lader :) ) en daarom niet schakelt.
 
Last edited: