Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Breedte Garagedeur

This site may earn commission on affiliate links.
Wij moeten binnenkort een aantal beslissingen nemen bij ons nieuwe huis.
1 daarvan is wat te doen met de "nepgaragedeur" (=1 die niet open kan).
We zijn er al uit dat we deze door een wel openend exemplaar willen vervangen maar twijfelen over de breedte.
Deze is nu 230 cm.... Mijn gevoel zegt dat dit beter 250cm is met de Tesla......
In dat geval moeten we van de linkerkolom (niet dragend) 20 cm afhalen. Dit kan op verschillende manieren, het makkelijkst is slijpen en dan een mooie afwerking die vanuit de deur wordt meegeleverd. Anders wellicht hele kolom omgooien, en opnieuw 30 ipv 50 cm terugplaatsen....

Aan de andere kant, als het makkelijk past dan kan volstaan worden met een simpele oplossing van een deur van 230 cm....
En er is al iemand op het forum die vrijwel dagelijks met ingeklapte spiegels door 214 cm rijdt.....

Denken jullie dat een deur van 230 cm voldoende is?

Tips m.b.t. waar een deur aan te schaffen zijn natuurlijk ook welkom, evt. per PM om te voorkomen dat dit een "shiny topic" wordt:wink:
 
Last edited:
In Leuven moet ik zowat dagelijks door een garagedeur van 237 om vervolgens na veel heen en weer werk tussen verschillende muurtjes te parkeren in een box met een garagedeur van 220. De garagedeur van 237 is niet echt een probleem maar die van 220 is best lastig omdat ik uit mijn raam moet hangen zonder mijn kont van de zetel te lichten. :scared: Met ingeklapte spiegels heb ik 10 cm vrij langs elke kant wat wel voldoende is maar het is mikken om zijn neus met 10 cm vrij in het gat te krijgen. Ik kan zijn neus niet zien zonder uit mijn raam te hangen...

Ik ben het met je eens dat 250 ideaal zou zijn. Dan hoef je ook je spiegels niet in te klappen. 240 is eigenlijk ook nog best OK. Ik moet nog wat meer aan de wagen wennen maar de 237 doe ik toch nog steeds met inklappen van de spiegels alhoewel het niet strikt noodzakelijk zou moeten zijn. Bij 230 ga je volgens mij toch je spiegels willen inklappen.

- - - Updated - - -

Ik zou 250 doen. Voor als je vrouw m een keer voor je binnen wil zetten of je zelf een zware avond heb gehad:wink:

Idd Hendrik, een borrel is bij mij totally out of the question met de toeren die ik moet uithalen alvorens ik de wagen mooi recht voor de garagedeur van 220 in positie krijg. Gelukkig drink ik maar zelden alcohol.
 
Die 2.14 ben ik. Gisteren voor John speciaal opgemeten. Het gaat, maar van de ruim 200 keer dat ik in en uit zal zijn gereden één keer kennelijk wat nonchalant geweest en met linker voorscherm stukje langs garagedeur geschaafd.

Met 2.30 zou ik enorm blij zijn. Meer hoeft echt net.

Enne........ er is toch tegenwoordig autopilot :tongue:
 
Enne........ er is toch tegenwoordig autopilot :tongue:

Ik ben benieuwd welke de minimale afstanden zullen zijn die de auto-park functie gaat vereisen. Zoals het er nu naar uit ziet gaat die minstens 30 cm ruimte langs elke kant nodig hebben en dan zijn wij er niets mee. Zelf geloof ik niet dat Tesla er in gaat slagen mijn parkeer situatie in Leuven op auto-pilot te doen. De sonar "wolk" rondom de wagen zou ik wel willen zien met zijn volledige gevoeligheid bij het parkeren. Ik vind dat de huidige opzet minder snel dan wenselijk reageert en 30 cm als minimale afstand is niet gevoelig genoeg. Als ze dat kunnen laten zakken naar 5 of 10 cm met 100% betrouwbaarheid wordt het een ander verhaal.
 
Een 'nep garagedeur'? Nog nooit gezien. Wat was de gedachte van de architect?

Het is eigenlijk een carport voor, en een carport na de muur, met een poort en daarnaast de mogelijkheid voor een garagedeur.
De vorige bewoners hebben de carport achter de muur niet voor de auto gebruikt, en vonden het beter om er een opvulling in te zetten die niet open kon.....
Ik laat je maandag wel een paar foto's zien.
Neem jij de walkie-talkies mee voor de roadtrip?

- - - Updated - - -

Met 2.30 zou ik enorm blij zijn. Meer hoeft echt net.

Kan dat met uitgeklapte spiegels, of moeten die dan ingeklapt zijn?

Ik heb nl. voldoende ruimte / breedte voor en na het doorrijdpunt, dus het is maar even spannend.... indien dan 230 voldoende is....

Even in en uitklappen (dat kan tegenwoordig met een knopje:smile:) en dan met 15 cm aan beide zijden doorrijden?
 
Kan dat met uitgeklapte spiegels, of moeten die dan ingeklapt zijn?
Ik heb nl. voldoende ruimte / breedte voor en na het doorrijdpunt, dus het is maar even spannend.... indien dan 230 voldoende is....
Even in en uitklappen (dat kan tegenwoordig met een knopje:smile:) en dan met 15 cm aan beide zijden doorrijden?

In theorie heb je voldoende ruimte om met uitgeklapte spiegels door 230 te rijden maar in de praktijk is 5 cm langs elke kant erg weinig waardoor je elke keer heel voorzichtig tegenover de opening moet gaan staan wat tijd kost. Als je de spiegels inklapt kan je veel vlotter door de opening.
 
In theorie heb je voldoende ruimte om met uitgeklapte spiegels door 230 te rijden maar in de praktijk is 5 cm langs elke kant erg weinig waardoor je elke keer heel voorzichtig tegenover de opening moet gaan staan wat tijd kost. Als je de spiegels inklapt kan je veel vlotter door de opening.

Klopt. Met ingeklapte spiegels is 2.14 net aan haalbaar. Klap je ze uit komen er aardig wat centimeters bij en dan zal 2.30 krap worden.

Ik heb mijn "laadpunt" dicht bij de garagedeur laten zetten (16 A x3, ofwel de rode stekker) zodat ik vooruit in en uit kan rijden.
 
Iemand een idee over minimum hoogte trouwens? We hebben deze week het fijne nieuws gekregen van de buren dat ze niet voor akkoord zullen tekenen voor een garage hoger dan 2m20 (garage zou tot op de perceelgrens komen)... Hopelijk loopt het zo'n vaart niet maar als dat de enige oplossing is zit ik met poort van 220cm - 20cm dakopbouw - 15cm poortgeleiding = 185cm hoog
 
Iemand een idee over minimum hoogte trouwens? We hebben deze week het fijne nieuws gekregen van de buren dat ze niet voor akkoord zullen tekenen voor een garage hoger dan 2m20 (garage zou tot op de perceelgrens komen)... Hopelijk loopt het zo'n vaart niet maar als dat de enige oplossing is zit ik met poort van 220cm - 20cm dakopbouw - 15cm poortgeleiding = 185cm hoog

Wat inrijhoogte betreft is dat denk ik vergelijkbaar met een parkeergarage.

Volgens mij kun je dan binnen, met 2 meter beschikbaar, ook nog wel de trunk en frunk openen.
 
Hoe lang ben je zelf? Kun je dadelijk onder je garagedeur doorlopen zonder te hoeven bukken? Vergelijk dat met de hoogte van de auto met achterklep/frunk omhoog (en pas op dat je je hoofd niet stoot bij het uitstappen als het toch tegenvalt).
Verder kun je natuurlijk ook kijken naar een ander deursysteem dat minder hoogte in beslag neemt, of openslaande deuren...
 
Wat inrijhoogte betreft is dat denk ik vergelijkbaar met een parkeergarage.

Volgens mij kun je dan binnen, met 2 meter beschikbaar, ook nog wel de trunk en frunk openen.

Spijtig genoeg vermeld Tesla nergens de hoogte van de S of van de geopende hoogte van de trunk of frunk, heb wel ergens op het forum gevonden dat de trunk volledig geopend 2m15 hoog is maar dat is in te stellen natuurlijk.

Hoe lang ben je zelf? Kun je dadelijk onder je garagedeur doorlopen zonder te hoeven bukken? Vergelijk dat met de hoogte van de auto met achterklep/frunk omhoog (en pas op dat je je hoofd niet stoot bij het uitstappen als het toch tegenvalt).
Verder kun je natuurlijk ook kijken naar een ander deursysteem dat minder hoogte in beslag neemt, of openslaande deuren...

Gelukkig een bescheiden 1m80 dus dat zou moeten meevallen. Ik ben redelijk overtuigd van een geïsoleerde sectionale poort aangezien een dubbeldeurse poort ten eerste veel duurder is en moeilijker "luchtdicht" te krijgen is.

En natuurlijk wil ik gewoon een garage van 3m50 hoog, dan kan de Pajero ten minste ook ruim binnen met dakdragers...
 
En natuurlijk wil ik gewoon een garage van 3m50 hoog, dan kan de Pajero ten minste ook ruim binnen met dakdragers...

Wat ook weer in het belang van de buren is, anders staat die Pajero 3m hoog in het zicht:wink:

- - - Updated - - -

Andere vraag: is er nog een uitdaginkje mbt de bredere achterkant? Of is dat voor krapparkeerders zoals Hans en Jan geen probleem?
 
Andere vraag: is er nog een uitdaginkje mbt de bredere achterkant? Of is dat voor krapparkeerders zoals Hans en Jan geen probleem?

Nou, om eerlijk te zijn is het altijd een beetje "Op hoop van zegen". Maar al die keren is de achterkant goed gegaan. En als hij eenmaal binnen staat is eruit rijden vanzelf ok als ik maar geen stuurcorrecties doe. Al lang blij dat alleen deze opening (is de helft want twee schuifdeuren) smal is. Eenmaal binnen is het een kleine balzaal.
 
Ik ken het probleem ! Momenteel rijd ik mijn S in een parkeerbox met een poort van 2,30m breed, en vermits ik de voorste hoeken van de wagen niet kan zien rij ik achterwaarts binnen wat dankzij de combi van de spiegels en de camera prima lukt mits "nuchtere" stuurmanskunst. Momenteel renoveren wij een villaatje waar wij volgend jaar gaan wonen; onze architect gaat de bestaande garagepoort op mijn vraag naar 2,50m verbreden. Net iets meer comfort voor de momenten van iets minder nuchtere stuurmanskunst...!