Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe basisversie: Model S 70D

This site may earn commission on affiliate links.

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,568
1,758
Breda, Netherlands
Dit zag ik niet aankomen: Tesla introduceert per direct een nieuw basismodel. 70D ipv de 60.
Standaard vierwielaandrijving, 334pk en ongeveer even snel 0-100 als de 85.
Standaard ook navigatie en supercharging.
En nieuwe kleuren voor het hele gamma.

Zie ook: Tesla Model S 70D is nieuw instapmodel | Autonieuws - AutoWeek.nl

tesla-model-s-70d-ocean-blue_large.png
 
Last edited:
dit lijkt me wel een van de volgende stappen.
De vraag is, zouden ze sterkere cellen gebruiken bij de 70D of er een aantal extra in de behuizing gestoken hebben?


voor een 70D in dezelfde uitvoering als mijn 60 zou ik nu exact hetzelfde betalen als anderhalf jaar geleden.
met als extra's, de inklapspiegels, de autopilot... enkel de elektrische achterklep zou ik moeten missen
 
Last edited:
Misschien dat het aan mij ligt, maar ik vind eigenlijk de standaard 4 wielaandrijving jammer. De voordelen voor betere wegligging zullen met name gelden voor gebieden met veel sneeuw.
Ondanks dat ik de auto pas 2 weken heb, kwam de extra bagageruimte voorin al een aantal keer erg goed uit.
 
Ik heb die van mij als 70D berekend (dus met mijn opties) en kom al duurder uit zonder premium pakket. En dan zou ik niet eens de elektrische achterklep en nog wat dingen hebben, die ik nu wel heb. Dit komt grotendeels door de prijsverhogingen (door de dollarkoers?) natuurlijk. Als ik de vergelijking 70D vs 85 (niet D) zou maken met de huidige prijzen, zou ik de 70D eigenlijk nog best interessant vinden. Ik vond de 60 kWh versie namelijk net te weinig rijbereik hebben en de 70 zou wat mij betreft echt perfect zijn. Maar goed, de 85 die ik nu heb is nog mooier uiteraard :D

Edit: oh ja en ik vind eigenlijk achterwielaandrijving fijner rijden, dus 2WD zou mijn voorkeur hebben.
 
ze zijn blijkbaar nog aan de site aan het werken want kan er nu even niet op, maar was supercharging standaard? Denk dat je dan ongeveer hetzelfde zal uitkomen als nu een 60 met supercharging en tech pack. En er is meer keuze in de kleuren en 4WD. Zou ik anders wel op gewacht hebben denk ik. Maar ja zo gaat het altijd.
 
Het is wat verwarrend, maar er is nog steeds een 85 met achterwielaandrijving te bestellen. Begin met de 85D en zet dan bij de opties de 4wd uit.
Qua prijs is een 85 die vergelijkbaar is mijn mijn 85 momenteel zo'n 8.000 euro goedkoper dan toen ik bestelde (april 2013). Dan mis je alleen de elektrische achterklep.