Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Auto's nu makkelijk zelf te "hacken" door CANtact

This site may earn commission on affiliate links.
Interessant wat dit kan opleveren! Binnenkort de officiële Tesla firmware... en een reekse "geforkte" officieuze firmwares met HTML5 ondersteuning, snellere navigatie, knipperlichten die bij het aantikken slechts 1 keer knipperen (in plaats van 3 nu), een mogelijkheid om het grote scherm volledig uit te schakelen via het rechterknopje op het stuurwiel, ....

Vraag me wel af wat de hardware uniek maakt. Dit kan je toch met eendert welke OBD tool die je aan je pc hangt? Wellicht heb je wel de software van mijnheer Evenchick nodig.
 
"Keep on dreaming"

Ik heb de code snel bekeken en is nog verre van dat - het is in feite no big deal wat hij gemaakt heeft. Kan me trouwens ook niet inbeelden dat Tesla alles over de CAN bus laat passeren, maar dat ze eerder een andere technologie gebruiken, of misschien ook wel zaken encrypteren, code signen of zo verder. Ik denk dat ze wel weten dat een of andere dag iemand, of een concurrent, zal proberen hun IP te reverse engineren door de bus te snopen, en dat ze de nodige voorzieningen getroffen hebben.