Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

App voor Windows phone

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Forumleden, aangezien ik nieuw ben op dit forum is dit punt misschien al eerder besproken maar helaas nog steeds een probleem. Ik heb sedert oktober mijn model S, en al veel langer een Windows Phone. Nu is een van de voordelen van de model S dat je met een App de auto kan volgen en instellen. Helaas heeft Tesla geen App voor Windows Phone, initieel geen bezwaar omdat de Tesla Companion app veel goed maakt. Deze App is helaas niet meer op de markt en Tesla blijkt ook niet van plan om 3e partijen te ondersteunen of zelf een App te ontwikkelen. Tesla Connect werkt wel maar is wel heel basaal in opzet. Heeft iemand hier een alternatief of suggestie?
 
Ik gebruik nog Companion. Hoop dat m'n telefoon het niet begeeft...

Hier idem, ik draai een developer preview maar durf geen definitieve update te installeren. Companion is mooier dan Connect maar connect heeft nu ook de start en calendar functie......
Ik stel voor, lekker mailen naar Jerome met een klacht dat je windows app wilt vanuit Tesla zelf. Wellicht komt ie wel bij Windows (Phone) 10
 
Omdat het inlog systeem ergens bij Tesla veranderd is werd de app onbetrouwbaar en heeft de ontwikkelaar deze uit de store verwijderd (Tesla Companion). Visible Tesla heeft hier ook last van gehad en Tesla lijkt geen informatie te willen geven aan 3rd party developers over hoe dit werkt. Om die reden heeft de Tesla Companion developer de app "unpublished". Hij heeft nog wel een bèta beschikbaar maar daarvoor moet je op een lijstje gezet worden door hemzelf, zodat de bèta link werkt. De Windows 8 versie werkt ook niet meer (vond ik op de tablet eigenlijk wel leuk).

Ik heb hierover wel formeel een klacht gestuurd en Tesla ging hier wel serieus mee om. Ik koos ervoor om dit te sturen naar de Europa owners mail, omdat het marktaandeel van Windows Phone in Europa toch bijna het dubbele is van de US.

Een echte app is wel een uitdaging voor ze. De doelgroep is al relatief klein (minder dan 100000 gebruikers) en dan ook nog een kleine subset ervan (marktaandeel Windows Phone).
Maar ze zouden gewoon de ontwikkelaar moeten ondersteunen voor een goed alternatief. In de Windows store zijn best heel veel goede 3rd party apps en Tesla Companion was er 1 van, zelf met nog een beetje extra functies (zoals remote schedulen van laden en opwarmen).

De Calendar functie werkt prima in de bèta versie en ook "Remote start" werkt OK. Volgens mij is dat stuk in de laatste versie uit de store, vanwege de 6.1 update.

Ik nog steeds contact met de Tesla Companion ontwikkelaar en wil best vragen of hij nog een batch van gebruikers wil toevoegen aan de bèta lijst. Als hij dat ok vind kom ik wel even terug met de vraag om je e-mail adres.
 
De doelgroep is al relatief klein (minder dan 100000 gebruikers) en dan ook nog een kleine subset ervan (marktaandeel Windows Phone).

Die aantallen kloppen niet helemaal. Het percentage WP8 gebruikers onder Tesla bezitters ligt hoger dan het percentage onder de gehele bevolking. Ook in NL zie je dat. In de omgeving Seattle is het percentage zelfs hoger dan Android en Ios onder Tesla bezitters.
Maar als voorzitter van de grootste .net developers usergroup in de Benelux ben ik uiteraard zeer geinteresseerd in deze beta-versie.... Ik zal eens kijken of ik ook wat invloed kan aanwenden (ik ken weinig mensen bij Tesla, maar wel heel veel bij Microsoft).
 
Leuk om te horen :) Ik dacht dat bijna alle Tesla rijders een Apple profile hadden :).
Maar je hebt gelijk dat in de omgeving Seattle dit wel anders is en er zijn inderdaad vrij veel Tesla's van Microsoft medewerkers.
In NL verbaasd me dat wel weer een beetje, omdat het daar met het Windows Phone marktaandeel nog niet zo wil lukken.

Als we allemaal aan de boom blijven schudden zou het toch moeten lukken en kunnen we hopelijk ook de Tesla Companion app developer weer aan boord krijgen (ondersteund door Tesla) en de app republished.

Die aantallen kloppen niet helemaal. Het percentage WP8 gebruikers onder Tesla bezitters ligt hoger dan het percentage onder de gehele bevolking. Ook in NL zie je dat. In de omgeving Seattle is het percentage zelfs hoger dan Android en Ios onder Tesla bezitters.
Maar als voorzitter van de grootste .net developers usergroup in de Benelux ben ik uiteraard zeer geinteresseerd in deze beta-versie.... Ik zal eens kijken of ik ook wat invloed kan aanwenden (ik ken weinig mensen bij Tesla, maar wel heel veel bij Microsoft).
 
Ik heb zojuist respons gehad van de ontwikkelaar van de Tesla Companion app.
Hij is bereid om nog beta gebruikers toe te voegen. Hiermee ben je dus even gered en kan je eventeel ook nog een device reset doen, want met de beta link kan je de app opnieuw installeren.
De beta app lost ook een paar kleine 6.1 dingtjes op waaronder calendar en remote start, fixes die de officiele release niet meer hebben gehaald.
Als je al eerder contact met hem hebt gehad dan kan je dat natuurlijk ook zelf doen, maar ik wil gerust hier even een lijstje van je Microsoft Account (het e-mail adres waarop je de store gebruikt) verzamelen en centraal doorsturen.
Stuur me dus een PM met dit account.
 
Aha! Hoef niet bang te zijn voor phonecrash. Sta al heel lang op betalijst. Was vlgs mij de eerste Europeaan op die lijst en heb de developer toen geholpen de app werkend te krijgen voor de eu-versie van de MS. Hij heeft o.a. tijdje toegang tot mijn auto gehad. En dat terwijl ik er zelf de ballen verstand van heb :)
 
Ik gebruik al sinds de levering begin vorig jaar de Tesla Companion app.
Erger me rot dat de agenda niet meer werkt.
Via het CRM programma dat we op kantoor gebruiken, staan bij elke afspraak steeds het juiste adres in de agenda.
Ik heb hier maar kort van kunnen genieten, maar 't was o zo makkelijk.
Wat moet ik juist doen om aan zo'n beta app te geraken?