Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Road-Trip 8-10 Mei 2015

This site may earn commission on affiliate links.
Eerder heb ik in het draadje "Met de Tesla op vakantie in Europa" gevraagd of er animo is voor een spontane Road-Trip naar de Alpen.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/22297-Met-de-Tesla-op-vakantie-in-Europa/page269

Het lijkt er op dat dit nu daadwerkelijk gaat gebeuren en wel in het weekend van 8-10 Mei.

Dit draadje is nu opgezet om alles wat makkerlijker terug te kunnen vinden, mocht er iemand (een deel van) de route over willen doen.

Lucky Luke (zorgt voor Walkie-Talkies voor het optimale Road-Trip gevoel), JPet (neemt een fotografie-pro mee dus we zullen wel wat foto's te posten hebben) en ikzelf hebben aangegeven sowieso te gaan. Een aantal anderen wacht nog op toestemming :wink:.... Graag dus zsm een pm / mail / belletje zodra jullie meer weten!
Max aantal auto's voor deze trip (4 a 5 vanwege het gezamenlijk optrekken en de beperking van aantal stalls SuCs) lijkt al bereikt, maar idealiter is er in elke auto een bijrijder dus er is waarschijnlijk nog wel wat plek.... Graag PM / mail of belletje dan kijk ik even wat er te combineren is.

Indien dit een succes wordt dan ga ik dit sowieso vaker oppakken, dus mocht het deze keer niet lukken...

Idee is op dit moment om van donderdag op vrijdag 's nachts (liefst via 61) naar het Lago Maggiore te rijden. Vroeger (vorige eeuw :cool: ) deed ik dit altijd met de ICE, nu dus mooi de gelegenheid om dat met de Tesla te proberen.

attachment.php?attachmentid=75345&d=1426846912.jpg


Ochtend om bij te slapen, middag / avond even genieten van Cannobio.

De volgende dag dan een route door de alpen. Deze staat nog niet helemaal vast, maar zou er als volgt uit kunnen zien:

Lago Lugano, Westkant Lago di Como (waar Hammond laatst met de 4C reed) en dan via st Moritz naar st Anton... Meren / Bergen... zou mooi moeten worden.

attachment.php?attachmentid=75347&d=1426846967.jpg


Ik heb voor de zekerheid op het Zwitserse deel van het forum de vraag gesteld of deze route beperkingen heft (breedte?) of dat we een nog mooiere over het hoofd zien.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/8589-Switzerland/page9

Natuurlijk zijn tips / suggesties ook uit NL / BE welkom :smile:

En uiteindelijk op zondag terug naar NL / BE...

De meesten van jullie zullen mijn contactgegevens al hebben, en anders kun je die per pm wel krijgen. op de site van "mijnforumnaam".nl is natuurlijk ook snel een telefoonnnummer gevonden :smile:
 
Last edited:
en dan via st Moritz naar st Anton... Meren / Bergen... zou mooi moeten worden.

Ik heb me al min of meer opgegeven met mijn Model S en stel voor dat we dan op de terugweg, komen we langs vanuit St. Anton, bij mijn zoon in Rankweil bij Feldkirch gaan koffiedrinken. Leuk, 5 of 6 Model S op het erf :) Half uurtje kan dan wel. vandaar zijn we snel thuis via Achstetten, Satteldorf, Waldlaubersheim en Urmond.
 
Ik heb me al min of meer opgegeven met mijn Model S en stel voor dat we dan op de terugweg, komen we langs vanuit St. Anton, bij mijn zoon in Rankweil bij Feldkirch gaan koffiedrinken. Leuk, 5 of 6 Model S op het erf :) Half uurtje kan dan wel. vandaar zijn we snel thuis via Achstetten, Satteldorf, Waldlaubersheim en Urmond.

Ik neem aan dat we jou in dit geval projectleider diner en overnachtingslocatie omgeving St. Anton kunnen maken?:rolleyes:
 
Gaaf! Had graag meegewild, maar zit dat weekend al in GB. Ik kijk al uit naar een volgende editie 

Wellicht dat je in GB wat voorwerk kan doen zodat we na je terugkomst kunnen kijken of we daar een mooie route kunnen maken.
Ik zal dan bij Tesla ook informeren of ze een speciale ingang hadden voor de tickets met de trein.
Belangrijk is dat we zonder zorgen (qua route / laden) max kunnen genieten met lekker eten onderweg en goed gezelschap :smile:
 
We zullen op zijn minst een wegenvignet voor Zwitserland nodig hebben (40 EUR) en als we inderdaad via Oostenrijk terugkomen ook een vignet voor, bvb 10 dagen, Oostenrijk (11,65 EUR).
Ik vermoed dat we deze best vooraf aankopen zodat er geen tijd verloren gaat aan de grens? Ze kunnen on-line besteld worden op de websites van de VAB of de ANWB. Eventueel groepsaankoop?
 
We zullen op zijn minst een wegenvignet voor Zwitserland nodig hebben (40 EUR) en als we inderdaad via Oostenrijk terugkomen ook een vignet voor, bvb 10 dagen, Oostenrijk (11,65 EUR).
Ik vermoed dat we deze best vooraf aankopen zodat er geen tijd verloren gaat aan de grens? Ze kunnen on-line besteld worden op de websites van de VAB of de ANWB. Eventueel groepsaankoop?

Zodra het totaal aantal bekend is zal ik contact opnemen met de projectleider vignetten / legal om dit te regelen.:biggrin:
Normaliter kijk ik daarvoor naar Erwin, maar wellicht heb jij een suggestie? :rolleyes:
Wel mooi hoe het team zo snel vorm krijgt, doet me denken aan de eerste dagen van de opstart van de e-rally...
 
Oostenrijk betaalde ik een paar weken terug 8,50 voor 10 dagen. Zwitserland is duurder maar dan gelijk heel jaar.

Ik zie nu waar ik een fout heb gemaakt, die 11,65 is inclusief de administratiekosten bij de ANWB.

- - - Updated - - -

Zodra het totaal aantal bekend is zal ik contact opnemen met de projectleider vignetten / legal om dit te regelen.:biggrin:
Normaliter kijk ik daarvoor naar Erwin, maar wellicht heb jij een suggestie? :rolleyes:
Wel mooi hoe het team zo snel vorm krijgt, doet me denken aan de eerste dagen van de opstart van de e-rally...

Voorlopig lijkt de ledenprijs bij de ANWB het meest voordelig. Als er iemand van de groep lid is van de ANWB is dat mooi meegenomen.
Autobahnvignet Zwitserland 2015 - Overigen - ANWB Vignetten - ANWB Vignetten
Autobahnvignet Oostenrijk (AUTO) - Overigen - ANWB Vignetten - ANWB Vignetten
 
Ik ben ANWB lid, tegenwoordig meer voor spek en bonen want heb ze sinds ik ice-loos ben niet meer nodig gehad (gelukkig).

Verder heb ik 4 stuks el-cheapo (en wss niet helemaal zend-legaal maar wel met een flink bereik van 2km ongeveer) walkie's ter beschikking! Kan er evt nog wel 1 of 2 bij kopen, ze zijn ongeveer €20/stuk (wel een levertijd van +- 4wkn)

ImageUploadedByTapatalk1427095591.311486.jpg
 
Ik ben ANWB lid, tegenwoordig meer voor spek en bonen want heb ze sinds ik ice-loos ben niet meer nodig gehad (gelukkig).

Verder heb ik 4 stuks el-cheapo (en wss niet helemaal zend-legaal maar wel met een flink bereik van 2km ongeveer) walkie's ter beschikking! Kan er evt nog wel 1 of 2 bij kopen, ze zijn ongeveer €20/stuk (wel een levertijd van +- 4wkn)

View attachment 75592

Mooi!

Chef inkoop vignetten is bij deze dus bekend:smile:.

Mbt de walkie talkies: bestel er maar 4 bij (betaal ik wel). Ik denk nl. dat we nog wel meer trips gaan doen en ik denk dat 8 auto's wel eens een toekomstig aantal kan gaan worden.....
Moeten we wel SuC planning gaan doen:cool: (haasje over of zo en dan samenkomen op bepaalde punten)....
 
Ik ben ANWB lid, tegenwoordig meer voor spek en bonen want heb ze sinds ik ice-loos ben niet meer nodig gehad (gelukkig).

Verder heb ik 4 stuks el-cheapo (en wss niet helemaal zend-legaal maar wel met een flink bereik van 2km ongeveer) walkie's ter beschikking! Kan er evt nog wel 1 of 2 bij kopen, ze zijn ongeveer €20/stuk (wel een levertijd van +- 4wkn)

View attachment 75592
Hé, bekende walkie talkies. Ik heb er ook nog 3 liggen, kun je wel lenen als je wilt.
 
Zodra het totaal aantal bekend is zal ik contact opnemen met de projectleider vignetten / legal om dit te regelen.:biggrin:
Normaliter kijk ik daarvoor naar Erwin, maar wellicht heb jij een suggestie? :rolleyes:
Wel mooi hoe het team zo snel vorm krijgt, doet me denken aan de eerste dagen van de opstart van de e-rally...
Die voor Zwitserland heb ik deze zomer nog eens nodig, dus voor mij geen extra uitgave..:smile:
 
Goed om te weten, thanks.


Idem hier, moet er in september toch ook weer zijn.

Maximum aantal auto's voor deze trip is dus bij deze bepaald: 7 (ivm aantal beschikbare walkie talkies :wink:)

Op dit moment lijkt het er op dat we met 6 auto's zullen zijn wat vanuit de SuCs wellicht een max zou kunnen zijn.
Mocht er iemand heel graag nog meewillen, dan hebben we nog 1 plek te vergeven.
Daarnaast kunnen een aantal in overleg evt. nog een bijrijder plaatsen.
 
Maximum aantal auto's voor deze trip is dus bij deze bepaald: 7 (ivm aantal beschikbare walkie talkies :wink:)

Op dit moment lijkt het er op dat we met 6 auto's zullen zijn wat vanuit de SuCs wellicht een max zou kunnen zijn.
Mocht er iemand heel graag nog meewillen, dan hebben we nog 1 plek te vergeven.
Daarnaast kunnen een aantal in overleg evt. nog een bijrijder plaatsen.
Heb je net een PM gestuurd. Bel je morgen..:smile:
 
Het begint er steeds meer naar uit te zien dat ik mee kan. Nog één iets verplaatsen en het is rond, dus jullie kunnen in feite wel op mij rekenen.

Voor zover ik mij het kan voorstellen zou ik dit een mooie aanpak vinden.

Vertrektijd afspreken vanaf Urmond. Dan kan elke auto het zo inplannen dat hij daar op het moment van vertrek met een 100% lading staat zodat we naar Waldlaubersheim kunnen vertrekken. Ik zou dan in één keer door willen rijden naar het verste punt, d.w.z. via Achern, Egerkingen, Beckenried naar Rivera. Daar zijn we dan in de loop van de dag en kunnen wat uitrusten. Programma verder sluit ik mij aan bij John maar zo hebben we de meeste tijd voor de rest van het programma.

Ook ik zit liever in een hotel. Als we plannen om zaterdagavond in de buurt van St. Anton te komen en dan zondagochtend vertrekken voor de thuisreis zal ik proberen daar in de buurt een overnachting te regelen. Bespreken we natuurlijk. Laten we maar snel eens bij elkaar komen.
 
Zojuist Maarten gesproken, en met 6 deelnemende auto's denk ik dat het verstandig is om aan te geven dat we vol zijn.....
Natuurlijk staat het jullie vrij om degenen die vooralsnog zonder bijrijder zijn te vragen of er meegereden kan worden.


Deelnemers:

Maarten met bijrijder
JPet met bijrijder
AnalysiZ met bijrijder
Lucky Luke
Billy
Hans Noordsij

Ik zal even alle mailadressen verzamelen voor communicatie onderling (en bijeenkomst plannen)
In de tussentijd ga ik achter overnachting Lago Maggiore aan, en Hans Oostenrijk.