Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen maandag P85D opgehaald. Overtreft alle verwachtingen.
Wat een apparaat!

In Tilburg factory tour gehad. Staat er bomvol P85D's je struikelt er letterlijk over.
Ook werd er daar gezegd dat er intern een 6.2 aankondiging was geweest, zou zeer binnenkort uitgerold moeten worden.

Iemand hier meer nieuws over?
 
Afgelopen maandag P85D opgehaald. Overtreft alle verwachtingen.
Wat een apparaat!

In Tilburg factory tour gehad. Staat er bomvol P85D's je struikelt er letterlijk over.
Ook werd er daar gezegd dat er intern een 6.2 aankondiging was geweest, zou zeer binnenkort uitgerold moeten worden.

Iemand hier meer nieuws over?

Gefeliciteerd met je bolide! Jerome Guillen zei bij de opening van het nieuwe Tesla HQ in A'dam dat 6.2 een update met verbeteringen voor alle modellen is (waarschijnlijk vooral in de navigatie).
 
Elon blijft een beetje plagen: Elon Musk on Twitter:

Screenshot at Mar 15 15-07-03.png
 
Zal wel en verbeterde navigatie zijn die voor je hele trip de beste route langs SuC's bepaalt. Zou wel een mooie verbetering zijn. (Alleen vond ik het stiekem wel een leuke bezigheid dat plannen en rekenen om een optimale route te vinden. :rolleyes:)
 
Ik gok op iets "eenvoudigs" ....

Versie 6.1 is destijds ook niet met een persconferentie gedaan. Simpel mailtje en een blogpost.

Ik gok dus op iets meer.
Ik denk dat men na 1,5 jaar beter doorheeft wat de batterij aankan en dat we daardoor effectief opeens meer kilometers uit de batterij kunnen halen.
B.v. 95Kwh capaciteit (krijgen we dan allemaal een nieuw getal achterop bij het volgende bezoek aan het SeC?) of een afname van de veiligheidsmarge waardoor we niet 75Kwh effectief kunnen gebruiken maar 80Kwh
 
Versie 6.1 is destijds ook niet met een persconferentie gedaan. Simpel mailtje en een blogpost.

Ik gok dus op iets meer.
Ik denk dat men na 1,5 jaar beter doorheeft wat de batterij aankan en dat we daardoor effectief opeens meer kilometers uit de batterij kunnen halen.
B.v. 95Kwh capaciteit (krijgen we dan allemaal een nieuw getal achterop bij het volgende bezoek aan het SeC?) of een afname van de veiligheidsmarge waardoor we niet 75Kwh effectief kunnen gebruiken maar 80Kwh
Mijn personeel weet at ik graag ongelijk heb, daar wordt ik meestal beter van. Da's in dit geval niet anders.
 
Tesla is al een tijdje bezig met het berekenen van het verbruik tijdens de route aan de hand van hoogteverschillen, temperatuur en windsnelheid. Ik denk dat dit de aanpassing zal worden.

Zou n erg mooie update zijn. Samen met wat verbeteringen aan navi, routebepaling langs superchargers. Ben ik n blij mens.

Edit. Ben ik n nog blijer mens. Grijp tegenwoordig al ieder excuus aan om in de auto te kunnen stappen ..
 
Nog geen last gehad van 'range anxiety' (behalve dan wellicht afgelopen week of ik het wel ging halen tot de SeC in Duiven met een loszittende ophanging bout).
Volgens mij de meesten van ons niet. Zij die er wel last van hebben, hebben wellicht juist daarom (nog) geen Tesla gekocht.
Dus ben benieuwd of hij met iets schokkends gaat komen zodat we er ook echt iets aan hebben (daadwerkelijk grotere range) maar verwacht er voorlopig niet al te veel van.
 
Nog geen last gehad van 'range anxiety' (behalve dan wellicht afgelopen week of ik het wel ging halen tot de SeC in Duiven met een loszittende ophanging bout).
Volgens mij de meesten van ons niet. Zij die er wel last van hebben, hebben wellicht juist daarom (nog) geen Tesla gekocht.
Dus ben benieuwd of hij met iets schokkends gaat komen zodat we er ook echt iets aan hebben (daadwerkelijk grotere range) maar verwacht er voorlopig niet al te veel van.

Tja, zou Elon een persconferentie vier dagen op voorhand aankondigen om ons alleen te melden dat onze GPS voortaan eindelijk SuCs kan inplannen in de reisroute? moet iets beters zijn om naar uit te kijken, hoop ik
icon7.gif
. We zullen wel zien!
 
verbeterde routeplanner rekening houdende met laadmogelijkheden was ook mijn gok.

maar :

Tja, zou Elon een persconferentie vier dagen op voorhand aankondigen om ons alleen te melden dat onze GPS voortaan eindelijk SuCs kan inplannen in de reisroute? moet iets beters zijn om naar uit te kijken, hoop ik
icon7.gif
. We zullen wel zien!

daar heb je een punt. :wink: