Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Velgen spuiten

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil graag mijn originele 21 velgen opnieuw laten spuiten maar nu in grey.

Weet iemand een goed adres in (regio Breda) Brabant of Noord-Holland die dit in de originele kleur kan doen? De kleurcode die ik na een zoektocht kon vinden was 9000000-W2-A Sonic Carbon.

Tips van iemand die meer over spuiten weet in dit geval zijn ook welkom!

 
Ik zou persoonlijk kiezen voor poedercoaten ipv spuiten.
In Almere ziet iemand die dat doet voor €400,- incl banden (de)montage.

Heb dit ook laten doen met onze velgen (nog geen Tesla). Spuiter heeft mij de verschillen laten zien tussen Poedercoaten en spuiten. Poedercoaten is harder echter spuiten ziet er echt mooier uit. De mooiste oplossing is Poedercoaten (hard) en daarna laten spuiten (mooist) en dat redde ik onder het genoemde bedrag.
 
image.jpg
Ik heb mijn 21 inch velgen laten coaten, ook grijs. Ik heb er geen spijt van. Ook inmiddels al behoorlijke stoeprandschade gehad en dit kan vrij gemakkelijk en redelijk goedkoop worden gerepareerd. Bijgaand een foto van de gecoate velg.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1.4 MB · Views: 681
Last edited:
Ieder zijn mening maar ik ben er erg blij mee. De alloygators hebben afgelopen zomer hun werk weer gedaan en bij de wissel naar winterbanden ga ik er weer twee vervangen. Dat kost me 50 euro en de twee velgen zijn weer als nieuw (dat waren ze eigenlijk al omdat ze niet beschadigd werden). En hoe goed ik er ook op probeer te letten, er is altijd wel een of andere stoeprand die net weer iets te dicht in de buurt komt in een moment van onoplettendheid.

En over lelijk gesproken... van dichtbij zie je ze er goed opzitten maar als je wat verder af staat valt het absoluut niet zo fel op (ik heb de zilvergrijze alloygators op zilvergrijze velgen)



+1, bah wat lelijk