Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Trade-In

This site may earn commission on affiliate links.
Deze week hebben we vernomen tijdens de opening van de Tesla HQ in A'dam, dat de eerste voorstellen voor Trade-In zijn buitengegaan. Denk er ook sterk aan om mijn 85 in te ruilen voor een 85D aan te kopen. Iemand zicht op verlies / waarde die Tesla biedt ? In Belgie blijkt het programma nog niet actief te zijn.
 
Deze week hebben we vernomen tijdens de opening van de Tesla HQ in A'dam, dat de eerste voorstellen voor Trade-In zijn buitengegaan. Denk er ook sterk aan om mijn 85 in te ruilen voor een 85D aan te kopen. Iemand zicht op verlies / waarde die Tesla biedt ? In Belgie blijkt het programma nog niet actief te zijn.

Ik zou mijn P85+ in willen ruilen (met uiteraard bijbetaling) voor 2 gewone 85 op 19" (ja hypocriet, ik weet het... als ik er zelf niet in rij dan mag het), en dan koop ik er een P85D bij.... Ondanks dat ik denk dat een 85kW accu te weinig is voor de P85D ben ik bang dat we een 110+ kW accu voorlopig nog niet zien.

Issue is alleen dat ik de volle MIA en KIA nog heb gehad op de P85+, dus een aardige desinvesteringsaftrek zal moeten toepassen en op de inruil auto's geen MIA meer mag voeren ivm dat dit alleen voor nieuwe voertuigen is, en de KIA nu afgeschat is. Ga toch eens rekenen wanneer het het minste pijn zal doen, om de desinvesteringsaftrek te nemen. Ik heb uiteindelijk (nog) niet de VAMIL gebruikt.
 
Er is afgelopen week een interne meeting rond geweest. Ook in België zijn ze er mee bezig. Ik vermoed dat het weldra beschikbaar zal zijn.
Tijdens de opening van HQ Europe, Amsterdam, sprak ik uw landgenoot, Geert-Jan Geerinckx. Tesla medewerker van het eerste uur samen met Rogier Kroymans. Geert-Jan was net terug uit Noorwegen ivm zijn nieuwe functie: European Remarketing Manager. Maw hoofd inruil:biggrin:. Logisch dat ie net uit Noorwegen kwam. Heb m meteen aan een paar medeforumleden, pvh, Maarten, edi99 etc geïntroduceerd:wink:. Hij bevestigde dat ze één deze dagen het inruil programma hier ook gaan opstarten.
 
Tijdens de opening van HQ Europe, Amsterdam, sprak ik uw landgenoot, Geert-Jan Geerinckx. Tesla medewerker van het eerste uur samen met Rogier Kroymans. Geert-Jan was net terug uit Noorwegen ivm zijn nieuwe functie: European Remarketing Manager. Maw hoofd inruil:biggrin:. Logisch dat ie net uit Noorwegen kwam. Heb m meteen aan een paar medeforumleden, pvh, Maarten, edi99 etc geïntroduceerd:wink:. Hij bevestigde dat ze één deze dagen het inruil programma hier ook gaan opstarten.

Ja..... sneaky Bast.... Was helemaal van het idee af van een P85D kopen... TOTDAT Hendrik me lekker ging maken... eerst idd introduceren met die vriendelijke Vlaming die het inruil programma gaat verzorgen, daarna: "joh, probeer die stoelen nou ff, je hoeft geen testrit, alleen maar even zitten".... Vervolgens komt er een Tesla medewerker aan het eind van de avond voorstellen om even een rondje te gaan rijden in een P85D... het event was al klaar, dus ff lekker een andere route pakken.... Ik heb toch een donkerbruin vermoeden dat ook Hendrik hier een vinger in heeft gehad....
 
Ja..... sneaky Bast.... Was helemaal van het idee af van een P85D kopen... TOTDAT Hendrik me lekker ging maken... eerst idd introduceren met die vriendelijke Vlaming die het inruil programma gaat verzorgen, daarna: "joh, probeer die stoelen nou ff, je hoeft geen testrit, alleen maar even zitten".... Vervolgens komt er een Tesla medewerker aan het eind van de avond voorstellen om even een rondje te gaan rijden in een P85D... het event was al klaar, dus ff lekker een andere route pakken.... Ik heb toch een donkerbruin vermoeden dat ook Hendrik hier een vinger in heeft gehad....

Ik weet in ieder geval van niks :rolleyes:.
 
Ja sorry hoor, die P85D is gewoon de goedkoopste auto die er is. Per pk dan:cool:.

En als we pvh nou zo ver krijgen dat ie z'n volledige buitendienst van een Tesla voorziet, hij vertelde me zelf dat die dingen goedkoper zijn dan de clio's waar ze nu in rijden, dan krijgen we misschien ooit nog wel een SuC bij ons toekomstige clubhuis/bedrijfskantine pvh in Rotterdam:biggrin:.
 
Ja..... sneaky Bast.... Was helemaal van het idee af van een P85D kopen... TOTDAT Hendrik me lekker ging maken... eerst idd introduceren met die vriendelijke Vlaming die het inruil programma gaat verzorgen, daarna: "joh, probeer die stoelen nou ff, je hoeft geen testrit, alleen maar even zitten".... Vervolgens komt er een Tesla medewerker aan het eind van de avond voorstellen om even een rondje te gaan rijden in een P85D... het event was al klaar, dus ff lekker een andere route pakken.... Ik heb toch een donkerbruin vermoeden dat ook Hendrik hier een vinger in heeft gehad....

Je weet hoe dat gaat. Ze halen er de zwakste schakel uit. En je had al die tijd blijkbaar niets in de gaten. :biggrin:

Nog mbt het trade-in programma. Het zou de bedoeling zijn een app te introduceren waarmee Tesla aan de hand van een VIN een prijs kan bepalen.
 
Het eerste plan van Tesla was dat je bij onderhoud een betere leenauto zou krijgen met alle opties die nooit ouder is dan 3 maanden.
Op basis van het aantal dagen en gereden kilometers kan je zelf uitrekenen wat de verkoopprijs van de auto is en kon je blijven rijden in de leenauto. Dit kan natuurlijk alleen als je Tesla's inruilt.

Overigens komt er dan een nieuwe mogelijkheid die ik ook nog niet van Tesla heb gehoord namelijk de auto door de nieuwe koper laten aanpassen aan persoonlijke voorkeur....panelen, stoelen en eventueel bekleding.....met een standaard 8jaar garantie op moter en accu kan je de auto nog gewoon met fabrieksgarantie door verkopen.
 
Overigens komt er dan een nieuwe mogelijkheid die ik ook nog niet van Tesla heb gehoord namelijk de auto door de nieuwe koper laten aanpassen aan persoonlijke voorkeur....panelen, stoelen en eventueel bekleding.....met een standaard 8jaar garantie op moter en accu kan je de auto nog gewoon met fabrieksgarantie door verkopen.
Als je dan ALLES mag laten ombouwen en alleen je VIN overhouden, zou je dan je KIA / MIA / VAMIL behouden..? :rolleyes:
 
Als je dan ALLES mag laten ombouwen en alleen je VIN overhouden, zou je dan je KIA / MIA / VAMIL behouden..? :rolleyes:

Je mag in
ieder geval een deel houden... je hoeft diezelfde percentages slechts over jouw verkoopprijs
opnieuw bij te tellen, binnen 60 maanden.
Dus als je over 100k investering 140k aftrek genoot dus bij 52% ib slechts 27 betaalde,
En je verkoopt hem aan mij voor zeg 40, hoef je maar 56 bij te tellen en dus 28 ib te betalen,
Die 28 valt weer weg tegen je nieuwe, dus wanneer kan ik mijn 2e tesla komen halen? :rolleyes:

- - - Updated - - -

Ik zou mijn P85+ in willen ruilen (met uiteraard bijbetaling) voor 2 gewone 85 op 19" (ja hypocriet, ik weet het... als ik er zelf niet in rij dan mag het), en dan koop ik er een P85D bij.... Ondanks dat ik denk dat een 85kW accu te weinig is voor de P85D ben ik bang dat we een 110+ kW accu voorlopig nog niet zien.

Issue is alleen dat ik de volle MIA en KIA nog heb gehad op de P85+, dus een aardige desinvesteringsaftrek zal moeten toepassen en op de inruil auto's geen MIA meer mag voeren ivm dat dit alleen voor nieuwe voertuigen is, en de KIA nu afgeschat is. Ga toch eens rekenen wanneer het het minste pijn zal doen, om de desinvesteringsaftrek te nemen. Ik heb uiteindelijk (nog) niet de VAMIL gebruikt.

pvh. pm me maar.
 
dus wanneer kan ik mijn 2e tesla komen halen? :rolleyes:

Hier is een apart draadje over http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/27774-Werkelijke-wachttijd-Model-S :wink:

Toch wel interessant om eens een modelletje te ontwikkelen voor de berekening van het optimale inruilmoment, afhankelijk van de eerder genoten fiscale voordelen, de huidige en de toekomstige bijtellingsregels.

Edit: @Mosterdmaker #12: De termijn waarbinnen een desinvesteringsbijtellingsverplichting (3x woordwaarde) ontstaat is strikt genomen niet 60 maanden, maar vijf jaar na het begin van het jaar waarin de investering werd gedaan. Ik kreeg mijn S in december 2013 en ben dus 'al' op 1 januari 2018 vrij, niet pas in december 2018.

Toch moet ik misschien niet tot 2018 wachten, als de bijtelling omhoog gaat kan ik wellicht beter een lager tarief vastleggen voor een nieuwe periode van vijf jaar...
 
Last edited:
Ja sorry hoor, die P85D is gewoon de goedkoopste auto die er is. Per pk dan:cool:.

En als we pvh nou zo ver krijgen dat ie z'n volledige buitendienst van een Tesla voorziet, hij vertelde me zelf dat die dingen goedkoper zijn dan de clio's waar ze nu in rijden, dan krijgen we misschien ooit nog wel een SuC bij ons toekomstige clubhuis/bedrijfskantine pvh in Rotterdam:biggrin:.

Lijkt me een interessante berekening : een S goedkoper dan een Clio. Dan ben ik ook wel geïnteresseerd in deze berekening :cool:
 
Het eerste plan van Tesla was dat je bij onderhoud een betere leenauto zou krijgen met alle opties die nooit ouder is dan 3 maanden.
Op basis van het aantal dagen en gereden kilometers kan je zelf uitrekenen wat de verkoopprijs van de auto is en kon je blijven rijden in de leenauto. Dit kan natuurlijk alleen als je Tesla's inruilt

Dit heb ik ook gehoord, maar is mijn inziens niets bijzonders. Bij elk ander merk wil men ook graag de oude inruilen voor een nieuwe (al dan niet een demo) met bijbetaling. Verschil is alleen dat Tesla luxe leenauto's inzet ipv kale uitvoeringen en je dan natuurlijk graag wilt ruilen..:wink:
 
Als je dan ALLES mag laten ombouwen en alleen je VIN overhouden, zou je dan je KIA / MIA / VAMIL behouden..? :rolleyes:

Dit is een interessante. Je VIN (Chassis) is dus waar het om gaat bij de fiscus. Er zijn in het recente verleden totdat de nieuwe Old timer regeling inging veel gebruik gemaakt van wat jij aangeeft. Men kocht een Old timer en stripte hem tot het chassis en liet dan zijn nieuwe auto overzetten op dat chassis waardoor ze geen BPM, wegenbelasting, hoefde te betalen en ook nog eens een Old timer verzekering kregen. Met een beetje kunst en vliegwerk ook nog eens minder bijtelling. Dit waren vaak vaak een Mercedes of een Landrover.
Hoe oud denk jij dat deze Mercedes G-Klasse is? - Autoblog.nl
 
Lijkt me een interessante berekening : een S goedkoper dan een Clio. Dan ben ik ook wel geïnteresseerd in deze berekening :cool:

We hebben de berekening eens gedaan met de Zoë en met de Clio. Nu is de Zoë een stuk duurder in aanschaf maar met name in gebruik dan de Clio. Dit komt met name door de accuhuur welke je niet kan kopen en in het gunstigste geval je dus 5 cent de km kost. Daar is het al duidelijk dat een Tesla goedkoper is op den duur.

Onze Clio's rijden zo een 70.000 km per jaar en als je dan de met name 8 jaar garantie op accu en drive train neemt en onbeperkte km van de Tesla dan verbruik je 3 Clio's in 8 jaar waar je met een S er 1 hebt. Tel daarbij het voordeel van superchargen, wegenbelasting, onderhoud op en je komt al erg ver. Uiteraard is de wegenbelasting nog maar de vraag hoe lang dit zal duren.

En we hebben het over een auto van 10 klasse lager. Je moet de berekening eens doen. Met een BMW 3, Volkswagen Passat oid. Dan zie je al snel een goede return of investment met een standaards Tesla op 19" velgen.
 
Bedankt voor de uitleg, ik zie hoe dit in jouw geval erg interessant kan zijn. :biggrin::biggrin: Ik kom "net" niet aan deze kilometers per jaar :rolleyes:

En daarbij, als je met ICE vergelijkt, heb je toch al een aantal gemeentes waar je niet of de eerste uren geen parkeergeld hoeft te betalen. Wij zijn meer geld kwijt aan parkeerkosten dan aan diesel. Het zijn accountmanagers welke winkelbezoek doen, dus heel de dag op pad en tijdens pauze even bij de SuC slurpen kom je dan heel ver mee. Sommige klanten hebben een laadpaal voor bezoekers, dus prima te doen.