Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dual chargers optie weg?

This site may earn commission on affiliate links.
Op het engelstalige forum is men erachter gekomen dat deze optie nu naar de accesoires-shop is verplaatst, kost nu altijd 2000$, geen 1500$ bij installatie in fabriek of 3600$ voor een retrofit.

Misschien een actie om de variaties in de fabriek te verminderen en dit door de SeC's te laten installeren ?
 
... maar tegelijkertijd zijn er wat opties duurder geworden!

Ik heb mijn configuratie nog eens nagerekend - ik had dual charger. Blijkt dat Lak is nu 1.050 (was 750) en koolstofvezel afwerking ook 1.050 (was ook 750). Totaal bedrag was ongeveer 2.500 euro duurder... Dus ik denk dat basisprijs ook hoger is geworden!
 
... maar tegelijkertijd zijn er wat opties duurder geworden!

Ik heb mijn configuratie nog eens nagerekend - ik had dual charger. Blijkt dat Lak is nu 1.050 (was 750) en koolstofvezel afwerking ook 1.050 (was ook 750). Totaal bedrag was ongeveer 2.500 euro duurder... Dus ik denk dat basisprijs ook hoger is geworden!

Basisprijs van de 85 is van 78600 naar 82440 gegaan - dus ik vermoed dat de TwinCharger en dan wel standaard gaat op zitten?

Mijn configuratie (begin januari) was totaal 90.040; nu met dezelfde opties (maar dus geen TwinCharger kunnen selecteren) kom ik op 92.690!
 
Dit is naar mijn mening een verslechtering. Lijkt een poging om de configuratie door de prijsstijgingen (en er zullen er nog echt wel volgen gezien de prognose USD) een beetje te verdoezelen. Ook ben ik van mening dat dit extra druk zal gaan leggen op de SeC welke het al druk genoeg hebben. Ze kunnen niet eens op tijd nu een service beurt uitvoeren, en dan gaan ze extra werkzaamheden op hun hals halen. Zou eerst eens wachten totdat je SeC's normaal functioneren. Ik begrijp best dat mensen nu vaker zullen kiezen voor een CHAdeMO adapter ipv Duo lader.
 
Dit is naar mijn mening een verslechtering. Lijkt een poging om de configuratie door de prijsstijgingen (en er zullen er nog echt wel volgen gezien de prognose USD) een beetje te verdoezelen. Ook ben ik van mening dat dit extra druk zal gaan leggen op de SeC welke het al druk genoeg hebben. Ze kunnen niet eens op tijd nu een service beurt uitvoeren, en dan gaan ze extra werkzaamheden op hun hals halen. Zou eerst eens wachten totdat je SeC's normaal functioneren. Ik begrijp best dat mensen nu vaker zullen kiezen voor een CHAdeMO adapter ipv Duo lader.

zo werkt dat met prijsverhogingen.. transparantie staat niet voorop. De duolader is geen enorme hit geweest, zelf heb ik m nooit gemist en in de praktijk misschien wel ingehaald door het succes van de SuCs :) en de Chademo's. Dan kun je ook zeggen dat deze verkapte prijsverhoging ook niet veel zoden aan de dijk zet: weinig x iets meer = niet veel.

mijn vermoeden is produktielijn stroomlijnen en daarmee de enkele kopers via -inderdaad- de extra belasting voor het SeC op de koop toenemen. We zullen daar verder vooruit service afspraken moeten maken, dan is er net mee te leven.
 
zo werkt dat met prijsverhogingen.. transparantie staat niet voorop. De duolader is geen enorme hit geweest, zelf heb ik m nooit gemist en in de praktijk misschien wel ingehaald door het succes van de SuCs :) en de Chademo's. Dan kun je ook zeggen dat deze verkapte prijsverhoging ook niet veel zoden aan de dijk zet: weinig x iets meer = niet veel.

mijn vermoeden is produktielijn stroomlijnen en daarmee de enkele kopers via -inderdaad- de extra belasting voor het SeC op de koop toenemen. We zullen daar verder vooruit service afspraken moeten maken, dan is er net mee te leven.

Ik begrijp het ook wel enigszins ja, als er weinig animo voor is. Echter een single of duo lader plaatsten zal niet veel extra werk kosten fabriek af. Ik heb hem ook niet veel nog gebruikt echter in Italië was ik er erg blij mee en als ik op de zaak ben wil ik gewoon zo snel mogelijk op 90% zitten want ik merk nog wel eens dat 11kW dan te langzaam gaat als ik op pad moet. Ik laad niet thuis namelijk. Nu weet ik wel dat er SuC's in Italië zijn en meer komen maar toch. Er zijn nog voldoende landen waar je nog wel graag aan 22kW zou willen laden.

Dus zonder naar mijn eigen situatie te kijken ben ik van mening dat je juist nu niet de eventuele druk op de SeC moet verhogenn.
 
Meen ergens gelezen te hebben dat in UK alle auto's reeds voorzien zijn van dual chargers en dat het aanzetten hiervan op afstand via software gedaan wordt. Wellicht dat ze dit nu wereldwijd zo zijn gaan doen?

Qua hardware zal zo een 11kW lader voor Tesla niet meer dan $200 kosten denk ik, dus zou best wel eens zo kunnen zijn uiteindelijk. Als 1 op de 10 hem activeert is het kosten dekkend, en als er meer 22kW aansluitingen gaan komen van Tesla zelf als destination chargers zoals in de US kan het best zo zijn dat er dan meer dit zullen willen.
 
De duolader is geen enorme hit geweest, zelf heb ik m nooit gemist en in de praktijk misschien wel ingehaald door het succes van de SuCs :) en de Chademo's.
Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt maar mijn gevoelsmatige indruk is dat ruim 80% de duolader heeft genomen. Wel kan ik me voorstellen dat de ChaDemo adapter veel interessanter is. Kost maar een derde van de duolader en laad sneller.
 
Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt maar mijn gevoelsmatige indruk is dat ruim 80% de duolader heeft genomen. Wel kan ik me voorstellen dat de ChaDemo adapter veel interessanter is. Kost maar een derde van de duolader en laad sneller.

Ja, ik had ook al zo mijn twijfels, de meeste die ik ken of hier zie hebben de duo. Is ook zoiets wat je makkelijk erbij aanklikt.
 
Ja, ik had ook al zo mijn twijfels, de meeste die ik ken of hier zie hebben de duo. Is ook zoiets wat je makkelijk erbij aanklikt.
'
Zodra het "destination charging" programma door Tesla wordt opgestart, volgens aandeelhoudersbrief eerste kwartaal 2015, krijg je op veel plaatsen (gratis) 22 kW laders die alleen door Tesla's gebruikt kunnen worden. Dan ben je denk ik wel blij met de duo-lader. Afwachten maar denk ik. Ik heb de duolader al wel een aantal keer kunnen gebruiken (niet op bestemming) en dan scheelt het de helft.
 
'
Zodra het "destination charging" programma door Tesla wordt opgestart, volgens aandeelhoudersbrief eerste kwartaal 2015, krijg je op veel plaatsen (gratis) 22 kW laders die alleen door Tesla's gebruikt kunnen worden. Dan ben je denk ik wel blij met de duo-lader. Afwachten maar denk ik. Ik heb de duolader al wel een aantal keer kunnen gebruiken (niet op bestemming) en dan scheelt het de helft.

Dat is dus wat ik al aangaf, denk dat dan velen een 22kW willen hebben