Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[NL/BE] CHAdeMO adapter

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen ontvangen.. nu aan t laden bij vd valk eindhoven aan 41 kw h per uur
20150131_182331.jpg
20150131_182036.jpg
mocht iemand m binnekort moeten lenen shoot me a pm
 
Last edited by a moderator:
Vanmorgen ontvangen.. nu aan t laden bij vd valk eindhoven aan 41 kw h per uurView attachment 70938View attachment 70939 mocht iemand m binnekort moeten lenen shoot me a pm

Super!

Waarschijnlijk ben je de eerste op die locatie, en wellicht sneller dan sommige superchargers in het begin dus.... champagne?

Ik zou m wel een keer willen lenen om zelf te zien hoe het werkt. Even je kaartje opzoeken en dan bel ik je :biggrin:
 
Ontzettend jaloers! Ik heb Tesla hier sinds nov 2013 meerdere malen om gevraagd, maar steeds was het "binnenkort/over 2 maand". Ben eigenlijk ook nooit op een wachtlijst geplaatst (pas sinds jun 2014) omdat ik niet wist dat deze er was, dus vrees dat ik nog even mag wachten. Alhoewel ik stiekem wel op een belletje hoop. :rolleyes:

Ik kan hem wel gebruiken met 60k km/yr kriskras Nederland door. Chademo zit tegenwoordig overal, alhoewel wat meer SuCs natuurlijk ook welkom zijn :p
 
Waarom zou je gaan betalen voor het snelladen (circa 35€ voor een volle accu) als je reeds betaald hebt voor een SUC abbo?
ik denk ook niet dat ik de Chademo in NLD zal gebruiken. De dekking is hier goed en van wat ik begrijp eigenlijk te duur per KWH.

MAAR als je bijv. naar Frankrijk of Spanje gaat, en je hebt een keer stil gestaan in bijv Reus en t enige wat ze daar hadden was Chademo, dan had ik zelfs 100 Euro over gehad om m vol te kunnen laden :)

Kortom Chademo laadpunten zijn er in theorie meer dan SUCs dus is er een keer nood dan is t fijn als je ook naar Chademo kunt zoeken.
Onze Belgische vrienden verhuren de type 3 kabel voor Frankrijk, nu kunnen we dus ook kijken naar Chademo plekken
 
Waarom zou je gaan betalen voor het snelladen (circa 35€ voor een volle accu) als je reeds betaald hebt voor een SUC abbo?

Omdat omrijden naar een SuC meer tijd kost om even bij te laden, en dus meer geld (per persoon verschillend, maar €35 heb ik wel over om 30 minuten korter te moeten rijden als ik haast heb) Ik denk ook niet dat je hem gaat gebruiken om helemaal vol te laden. Even 15 minuten aan 40kW en je hebt er 10 bij om je bestemming te halen, dat is toch snel zo een 45-50 km typical erbij.
 
Hi guys, I had to translate.google.com everything you said, but this surely sounds like the deliveries are starting for the chademo adapter. However, I've expressed my interest for the adapter last year and got a confirmation email saying that I'll be contacted as soon as it will be available. Better check it out once more what necessary other steps I need to make in order to finally get one as well. (to Finland)
 
Omdat omrijden naar een SuC meer tijd kost om even bij te laden, en dus meer geld (per persoon verschillend, maar €35 heb ik wel over om 30 minuten korter te moeten rijden als ik haast heb) Ik denk ook niet dat je hem gaat gebruiken om helemaal vol te laden. Even 15 minuten aan 40kW en je hebt er 10 bij om je bestemming te halen, dat is toch snel zo een 45-50 km typical erbij.
Hoe korter hoe duurder naar verhouding (15 min is circa 6€) Maar goed heeft iemand reeds uitgerekend wat een kWh uit de SuC kost? Op het werk laden blijft het voordeligst 0,067€ per kWh
 
Hoe korter hoe duurder naar verhouding (15 min is circa 6€) Maar goed heeft iemand reeds uitgerekend wat een kWh uit de SuC kost? Op het werk laden blijft het voordeligst 0,067€ per kWh

We moeten denk ik echt geen appels met peren gaan vergelijken. Laden thuis, op het werk, in een parkeergarage = laden terwijl je stil staat en andere bezigheden aan het doen bent. Laden aan een SuC / CHAdeMO lader = als tanken met een ICE, maar dan anders.

€6 voor 15 minuten tanken is prima als je even een beetje nodig hebt, want daarna weer op de zaak bijvoorbeeld aan de om en nabij €0,10 de kW (Zonne-energie niet meegerekend) CHAdeMO zal met name gebruikt worden als je het net niet haalt, of als je op vakantie bent in landen waar er géén SuC binnen 20 minuten van je vakantie adres beschikbaar is en een CHAdeMO wel, of op de route waar je naar toe gaat. Of als je veel op de weg zit en bij FastNed een abonnement neemt. Of... vul zelf maar in, tijd zal het leren.

Feit blijft dat iedereen voor zichzelf andere afwegingen zal maken om een CHAdeMO adapter te kopen en te gebruiken. Ik heb de mijne al besteld in 2013 voordat ik de S kreeg, dus met een beetje mazzel..... Krijg alleen mijn DC lader op de zaak pas in juli.... Dus voor Tesla Club NL en semi-Vlaams Clubhuis (Ja, zit net onder Rotterdam, kan onze Vlaamse broeders niet uitsluiten) is semi-snel laden aan 45kW pas dan beschikbaar. Komt op een andere aansluiting (175kVa, is voor ander project nodig, dus waarom niet)