Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oproep: Tesla verhoog aub de 80.000 km in de vier jarige onderhoudscontracten!

This site may earn commission on affiliate links.
Velen van ons hebben een onderhoudscontract voor 4 jaar afgesloten, er stond ergens bij dat het 80.000 kilometer was.
Elon zei desgevraagd in Amsterdam dat hij dat inderdaad ook wel raar vond voor een onderhoudsvrije auto.

Tot op heden heb ik nog geen bericht dat de kilometers onbeperkt worden binnen de 4 jaars periode!

dus mijn oproep aan TESLA,

VERHOOG nu AUB DE 80.000 KM IN DE VIER JARIGE ONDERHOUDSCONTRACTEN!
 
mosterd, je zeg velen, ik denk persoonlijk dat t op een handje te tellen is... ik breng m om de 40k kilometer voor een beurt, en iedereen is happy... wat biedt het contract meer?

Wat denk je van een financieel voordeel? contract voor 4 jaar is voordeliger dan 1x per een onderhoud beurt nemen. Bovendien als Tesla het onderhouds arme (vrij bestaat niet) vindt zou het sterk zijn als ze dat of onbeperkt doet of een realistisch aantal km's per jaar (bv max 50.000).

Ik ben het dus met Mosterdmaker eens
 
Wat denk je van een financieel voordeel? contract voor 4 jaar is voordeliger dan 1x per een onderhoud beurt nemen. Bovendien als Tesla het onderhouds arme (vrij bestaat niet) vindt zou het sterk zijn als ze dat of onbeperkt doet of een realistisch aantal km's per jaar (bv max 50.000).

Ik ben het dus met Mosterdmaker eens

Gaat erom wat er dan onder het onderhoud valt..... Want op dit moment ben je ongeveer 59 euro kwijt voor een beurt, inclusief ruitenwissers. Koelvloeistof van het voertuig (dat is bij een S erg veel) hoeft pas meen ik na 200.000km een keer ververst te worden, en dan ben je al voor bij de 80.

Ze zijn snel gestopt met het aanbieden hiervan overigens. Maar zaten er nou ook banden bij?
 
Gaat erom wat er dan onder het onderhoud valt..... Want op dit moment ben je ongeveer 59 euro kwijt voor een beurt, inclusief ruitenwissers. Koelvloeistof van het voertuig (dat is bij een S erg veel) hoeft pas meen ik na 200.000km een keer ververst te worden, en dan ben je al voor bij de 80.

Ze zijn snel gestopt met het aanbieden hiervan overigens. Maar zaten er nou ook banden bij?

??? Gaat vast over een ander merk. Een Tesla beurt kost € 700,=/beurt. Als je een contract voor 4 jaar afsluit is dit € 2.200,= (incl.btw) http://www.teslamotors.com/nl_NL/service


Knipsel.JPG


- - - Updated - - -

Het onderhoudscontract voor de Tesla blijft overigens verschrikkelijk duur. Zelfs Elon zei dat nog in Amsterdam begin vorig jaar.

BMW biedt een 5 jarig onderhoudscontract aan voor een nieuwe X3 35i voor minder dan €1.000,=:confused: Wie beweert er nou dat EV's geen onderhoud nodig hebben....

Knipsel.JPG
 
Last edited:
Ik heb ook zo'n 80K km onderhoudscontract. Rij nu pm. 50K per jaar - zit inmiddels op 64K km. Dus na pakweg 1,5 jaar heb ik vier onderhoudsbeurten gehad.
Vraag is wat mij betreft of het echt nodig is elke 20K km een onderhoudsbeurt te hebben. Voor mij betekent dat elke 5 maanden. Minimaal eens per jaar of elke 40-50K zou ik wel begrijpen voor een EV - mede gezien de intervallen die ik van ICE's gewend was.

Mijn gevoel is dat Tesla qua onderhoud ook een beetje zoekend is naar de beste aanpak. zie ook de uitspraken van Musk. "Software update, Remote diagnostics, nieuwe functies, systeembewaking" .. die heb je ook als je geen onderhoudscontract hebt.. Vind het qua kosten nu nog niet zo'n punt. Is een relatief nieuwe technologie, dus ik koop gewoon zekere mate van zekerheid door auto regelmatig te laten inspecteren.. Zodra onderhoudscontract uitgenut is ga ik denk ik maar naar eens per jaar of elke 40 K....
Hoe pakken anderen (zonder contract) dit aan ?
 
Die ken ik wel. maar die discussie dateert van het voorjaar 2014. Inmiddels zijn we qua ervaring een stuk verder. Een groot aantal heeft de auto nu ook echt een jaar in gebruik. Ben meer op zoek naar de praktijkervaring na/in dat jaar..

Voordat we in herhalingen gaan vallen is het misschien zinvol om deze thread nog even te lezen.

Service Pack: ja of neen en waarom?
 
Ik kan me goed voorstellen dat Tesla het onderhoudsinterval wat krap heeft gehouden om de auto's de eerste jaren goed te kunnen monitoren.
Het lijkt me daarom niet ondenkbaar en wellicht logisch dat ze op basis van inmiddels aangetoonde bedrijfszekerheid dit interval wat gaan oprekken.
 
??? Gaat vast over een ander merk. Een Tesla beurt kost € 700,=/beurt. Als je een contract voor 4 jaar afsluit is dit € 2.200,= (incl.btw) http://www.teslamotors.com/nl_NL/service

?? Waarom zo duur???? Ok, is de Renault Zoë.... €59.. Maar wat moeten ze doen dan? Géén olie verversen, géén versnellingsbak...... Dure ruitenwisservloeistof ofzo? €700 is echt belachelijk.
 
Die ken ik wel. maar die discussie dateert van het voorjaar 2014. Inmiddels zijn we qua ervaring een stuk verder. Een groot aantal heeft de auto nu ook echt een jaar in gebruik. Ben meer op zoek naar de praktijkervaring na/in dat jaar..

vertegenwoordigers van Tesla hebben gezegd (staat in US draad) dat ze 20k of 1x p/j accepteren.
Ik heb dit in NL getoetst en daarvan de bevestiging gekregen.
Ik rijd 40k per jaar en heb 4 jr ranger service.
Ik heb net m'n eerste onderhouds beurt laten doen
 
Dan gaat de vlag uit bij de taxichauffeurs; die rijden tot wel 140.000 km per jaar.
Ik heb een Tesla verkoper in Amsterdam letterlijk tegen een taxichauffeur horen zeggen dat er iedere 20.000 km een beurt van € 700 nodig was.

Dus 3,5 cent de kilometer! Dan is het echt niet meer zo interessant. Ik baal al van de 5 cent de km accuhuur voor de Renault Zoë, maar dit scheelt niet veel hiermee zeg.
 
Last edited:
Natuurlijk, zo heeft hij het ook te horen gekregen.

Mijn MS heeft de eerste beurt gehad bij 78.000km. Geen enkel probleem gehad daardoor...

Ik ben van plan om pas naar Tesla voor service te gaan als het onvermijdelijk is. Doet de auto het goed dan zal ik me niet melden.
Er zit geen olie in, geen radiator met antivries en maar een paar bewegende delen.
Ik vertrouw volkomen op Tesla. Zij kunnen op afstand zien of er aan een Model S cruciale problemen -gaan- optreden. Zelfs kunnen ze het voltage uitlezen van van de 12 Volt hulpaccu en een bericht op je scherm tonen met een voorstel voor vervanging.
Ik wacht het allemaal rustig af.
 
Ik sluit me bij de oproep aan: geen Max aan het aantal jaren stellen.
Per 20.000 km een beurt is onzin, gewoon 1x per jaar. Door nu voor 4 beurten 2200 euro te rekenen lijkt het goedkoop, maar als je zoals ons 50k per jaar rijdt is het abo veel te duur. We hebben nu na 50k een beurt laten geven en eigenlijk stelt het niet veel voor. Het merendeel van het werk was garantie.
Dus: 4 beurten voor 2200 euro zonder km limiet: ja