Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Bij deze link naar screenshots van V6.1

Firmware 6.1 - Page 3

Korte samenvatting:

Trip Energy Prediction
Energy Option for battery display
smart preconditioning
new navigation view
enhanced park assist view
reverse camera guidelines
calendar enhancements
media app improvements
simplified right steering wheel controls
factory reset
additional improvements
 
Last edited:
Vooral dit is leuk, automatisch filerijden op de Traffic Aware Cruise Control :D Alleen jammer dat er nog gestuurd moet worden...

Excuses voor de slechte kwaliteit, was even een snelle foto met de mobiele telefoon.

IMG-20150106-WA0001.jpeg
 
Vooral dit is leuk, automatisch filerijden op de Traffic Aware Cruise Control :D Alleen jammer dat er nog gestuurd moet worden...

Werkt inderdaad goed. Al is standje 1 op de snelweg best ver maar op lage snelheid is het weer erg kort.

Achteruitrijlijnen (is dat een nederlands woord??) vind ik ook erg goed. Voorheen gebruikte ik de camera niet maar nu wel.
 
Ik heb 'm op 3 staan, dat is in de meeste omstandigheden wel +/- 2 seconden afstand. Alleen tijdens de spits op de snelweg merk je dat iedereen z'n auto dan voor je gooit. Maar goed, dat is meer te wijten aan wangedrag van de gemiddelde Nederlandse automobilist...
 
Ik heb 'm op 3 staan, dat is in de meeste omstandigheden wel +/- 2 seconden afstand. Alleen tijdens de spits op de snelweg merk je dat iedereen z'n auto dan voor je gooit. Maar goed, dat is meer te wijten aan wangedrag van de gemiddelde Nederlandse automobilist...
Wacht even, begrijp ik nou goed dat we met 6.1 ineens adaptive cruise control hebben (zo heette het bij BMW tenminste)? Ik vond dat helemaal niks in mijn BMW, hield veel te veel ruimte en ging al gas terug nemen als er op een kilometer verderop iemand voor me reed, maar als we dat nu ineens softwarematig krijgen toegevoegd is het wel weer erg gaaf. Maar ik zal het wel verkeerd begrijpen.
 
Wacht even, begrijp ik nou goed dat we met 6.1 ineens adaptive cruise control hebben (zo heette het bij BMW tenminste)? Ik vond dat helemaal niks in mijn BMW, hield veel te veel ruimte en ging al gas terug nemen als er op een kilometer verderop iemand voor me reed, maar als we dat nu ineens softwarematig krijgen toegevoegd is het wel weer erg gaaf. Maar ik zal het wel verkeerd begrijpen.

Ik vrees dat je hiervoor autopilot moet hebben...
 
De integratie van navigatie en energieverbruik en de shuffle-functie, die wil ik wel hebben.
Laat maar komen die update!

---

Edit: Het lijkt erop dat een update van de app de voorbode is van een nieuwe softwareversie op de wagen (?)
 
Last edited:
Voor de Traffic Aware Cruise Control (dus eigenlijk adaptive cruise control), Auto High Beam (dus automatisch grootlicht aan/uit waarbij rekening wordt gehouden met tegenliggers) en de Forward Collision Warning is allemaal inderdaad de auto pilot hardware nodig.
 
image.jpg


1 voor 1 top verbeteringen.

- - - Updated - - -

Werkt inderdaad goed. Al is standje 1 op de snelweg best ver maar op lage snelheid is het weer erg kort.

Achteruitrijlijnen (is dat een nederlands woord??) vind ik ook erg goed. Voorheen gebruikte ik de camera niet maar nu wel.

De afstand past zich aan aan uw snelheid. En op lage snelheid vind ik juist dat hij zeer kort moet opvolgen. Echter vind ik het accelereren weer iets te traag.

- - - Updated - - -

Alleen tijdens de spits op de snelweg merk je dat iedereen z'n auto dan voor je gooit. Maar goed, dat is meer te wijten aan wangedrag van de gemiddelde Nederlandse automobilist...
dan is het wel even schrikken, ik heb collision warning op early staan ook nog.
 
Mooie update! Hoop toch stiekem nog steeds een beetje dat ACC ooit te retrofitten zal zijn, dat is eigenlijk het enige wat ik echt mis.

Niet al deze nieuwe features hebben te maken met de autopilot hardware. Er staan er ook bij die ik zo ook wel wil hebben en ga ervan uit dat die ook voor "ons" wel vrijkomen.

Retrofitten is altijd goed maar ik neem het ze niet kwalijk als ze daar (voorlopig nog?) niet aan beginnen.