Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voice command/spraakherkenning

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn verontschuldigingen als hier al een topic van bestaat maar via de search engine vond ik niets terug.
Blijkbaar werkt de spraakherkenning op mijn wagen niet? Is dat bij iedereen zo?

Anders zal dit bij de lijst van defecten worden toegevoegd...
 
Mijn verontschuldigingen als hier al een topic van bestaat maar via de search engine vond ik niets terug.
Blijkbaar werkt de spraakherkenning op mijn wagen niet? Is dat bij iedereen zo?

Anders zal dit bij de lijst van defecten worden toegevoegd...

Houd je de knop ingedrukt terwijl je spreekt? Kun je wel verstaanbaar handsfree bellen? Ik heb destijds mijn microfoon laten vervangen omdat het niet altijd goed werkte (maar soms ook wel). Daarna weer prima.
 
Mijn verontschuldigingen als hier al een topic van bestaat maar via de search engine vond ik niets terug.
Blijkbaar werkt de spraakherkenning op mijn wagen niet? Is dat bij iedereen zo?

Anders zal dit bij de lijst van defecten worden toegevoegd...

Ik heb ook regelmatig de melding dat ie het niet snapt (vooral call .... snapt ie niet, navigate to ... en play ... doen het wel)

Hoor je wel een piep en krijg je onder de snelheidsmeter wel de melding dat ie het opzoekt?
 
Inderdaad ingedrukt houden tijdens het praten, loslaten als je klaar bent. Is niet echt een voor de hand liggende routine.

Ik had een nieuwe versie mee als loaner en ik moet zeggen er zit een gigantisch verschil in de spraak herkenning van de navigatie.
in mijn "oude" is het onmogelijk om in "Almere" te geraken. (.....De grapen kunnen achterwege blijven). Van almere maakt de navigatie echt de meest vreemde locaties, ook "haarlem" eindig stevast in de US.
in de loaner geen enkel probleem, in de eerste poging perfect resultaat, zowel Almere als Haarlem, waren de eerste resultaten.
 
Nondedju, nu werkt ie wel :)... inderdaad gewoon ingedrukt houden.
Was bij mijn vervuilende BMW hiervoor niet zo.

Echter ben ik wel verschoten hoe slecht en beperkt de stem herkenning werkt?
Een samenwerking met Apple zou mooi zijn, carplay en apps introduceren zou toch wel leuk zijn.

Nu dat ik weet hoe het werkt weet ik niet of ik het ook effectief zal gebruiken..