Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schrik van regendruppels

This site may earn commission on affiliate links.
Merkte vandaag enkele keren dat de parkeersensors schrik hadden van regendruppels (bij stilstaan of traag rijden).
Sensor detecteerde dan een object vlak voor de wagen - en gaf de stopboodschap met een scherpe beeptoon. Je kan op de foto goed zien dat de wagen voor me op voldoende afstand stond...

Wil me niet inbeelden wat een paniek de auto moet doorgaan als het gaat sneeuwen...


2014-12-17 10.25.47.jpg
 
Stel je voor dat je autopilot er op heb zitten 

Inderdaad, daar dacht ik ook meteen aan. Mmmm, ik vraag mij eigenlijk af of voor het parkeren al de nieuwe ultrasone sensoren worden gebruikt. Misschien kan iemand met een nieuwe wagen eens checken hoe gevoelig die sensoren zijn. De oude variant was voor mij niet gevoelig genoeg waardoor je bvb in een garagebox niet weet of je nu 40 of 0 cm van de muur verwijderd bent.
 
Inderdaad, daar dacht ik ook meteen aan. Mmmm, ik vraag mij eigenlijk af of voor het parkeren al de nieuwe ultrasone sensoren worden gebruikt. Misschien kan iemand met een nieuwe wagen eens checken hoe gevoelig die sensoren zijn. De oude variant was voor mij niet gevoelig genoeg waardoor je bvb in een garagebox niet weet of je nu 40 of 0 cm van de muur verwijderd bent.

Ik rij met de nieuwe versie rond. Krijg afstand in cm te zien vanaf 80 cm of minder. Weet niet of ie tot 0 loopt eerlijk gezegd.
 
Ik heb ook de nieuwe hardware en heb dit probleem regelmatig. Mijn gevoel zegt dat de software niet goed is afgesteld op de nieuwe hardware. Op deze foto nog zeker 2m afstand van mijn voorligger.

Ook als de sensoren stop zeggen (wanneer het klopt) kun je meestal nog 30cm.

Mijn teller staat nu op 5012km dit op +-3 weken. Doe ik het goed? :rolleyes:
image.jpg
 
Last edited:
Merkte vandaag enkele keren dat de parkeersensors schrik hadden van regendruppels (bij stilstaan of traag rijden).
Sensor detecteerde dan een object vlak voor de wagen - en gaf de stopboodschap met een scherpe beeptoon. Je kan op de foto goed zien dat de wagen voor me op voldoende afstand stond...

Wil me niet inbeelden wat een paniek de auto moet doorgaan als het gaat sneeuwen...


View attachment 66213


Sta je niet gewoon wat dicht bij de auto rechts van je?
De meest rechter sensor pakt ook een groot stuk van de zijkant.