Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opladen in Dusseldorf

This site may earn commission on affiliate links.
Beste allemaal,


excuses voor het lompe en plotselinge bericht (introductie post volgt later nog).
Op het moment verblijf ik in Dusseldorf met nog 217 km range over in mn accu.
Zijn er enkelen van jullie die hier in Dusseldorf hebben kunnen laden?
Ik zit in het Hilton Dusseldorf en hiernaast bij het L'oreal gebouw
staat een laadpaal, die mijn new-motion pasje wel herkent, maar het kaartnummer niet
dus niet kan laden. Hilton zelf heeft geen laad mogelijkheid.
Ik zit hier nog 2 dagen en zou in ergste geval heeeeeel zuinig terug kunnen rijden naar
Zevenaar, maar iets meer marge zou welkom zijn.


Hoor graag van jullie of iemand een laadplekje weet waar ik met mn new motion pasje of gratis
kan laden? (behalve de Ikea)


groetjes en bedankt,

Robert
 
Probeer eens met de Plugsurfing app. Je kunt je creditcard gegevens erin zetten en meteen gebruiken volgens mij. Slechts een deel van de palen kun je met de app (zonder de optionele rfid sleutelhanger) activeren. In Dusseldorf bijvoorbeeld deze paal:

image.jpg


- - - Updated - - -

Andere optie:

image.jpg
 
Hoi Merijn, superbedankt voor de snelle reply.
Net gehoord van een wat meer op de hoogte zijnde baliemedewerker van het Hilton,
dat de security van het l'Oreal kantoor 24 uur aanwezig is en soms oplaadpassen verstrekt als
je doorgeeft dat je in het Hilton logeert. Ik ga dat eerst eens proberen en anders inderdaad even een garage
in de Altstadt opzoeken via de plugsurfing app. nogmaals bedankt!
 
staat een laadpaal, die mijn new-motion pasje wel herkent, maar het kaartnummer niet
dus niet kan laden.
Robert

ff bellen met: +31-880109500 ze kunnen hem dan activeren voor DE, weet alleen niet of dit real time is. En anders idd plugsurfing, of RWE. De Duitse RWE app kan je tegenwoordig ook met Credit Card en PayPal per sessie betalen. Is wel beetje onduidelijk, maar je moet gewoon bij inlog skippen, en een paal zoeken en laden kiezen, dan kan je dus met o.a. CC betalen.
 
Beste allemaal,

dankjulliewel voor jullie input. Goede dingen die ik volgende keer van tevoren even in gedachten zal houden.
Opladen bij het L'Oreal kantoor zou een optie zijn, ware het niet dat alle laadpassen in de auto's van de desbetreffende werknemers zaten
en in het weekend is dus alleen de beveiliging aanwezig.

Andere optie was nog om via de krachtstroom van het Hilton de rode stekker in te pluggen, maar de manager was niet aanwezig en de plaatsvervangend
manager wist niet waar deze stekker zat.

Uiteindelijk besloten om helemaal niet meer te laden en gewoon rustig naar Zevenaar terug te rijden.
Met nog 20km reikwijdte kwam ik daar aan dus dat ging net goed.

Overigens op de heenweg bij Zevenaar nog kennis gemaakt met Maarten (van dit forum)
 
niet dat je dit nu vooruit helpt...

je kan bij Stadtwerke Dusseldorf een gratis laadkaart aanvragen.
Met diezelfde kaart kan je dan ook op de luchthaven laden.

Elektromobilität Stadtwerke Düsseldorf AG


Bedankt voor de tip. Moet volgend jaar een paar keer in Duesseldof zijn, zonet de kaart aangevraagd. Tot aan het moment dat er in die richting een S.C. staat kan zo'n kaart zeker handig zijn.
 
Bedankt voor de tip. Moet volgend jaar een paar keer in Duesseldof zijn, zonet de kaart aangevraagd. Tot aan het moment dat er in die richting een S.C. staat kan zo'n kaart zeker handig zijn.


graag gedaan.

nog een bemerking bij het activeren van de laadpalen op de luchthaven, P7 :
je moet de kaart voor het scherm (!) houden, en voldoende lang wachten tot er reactie komt.

andere palen in Dusseldorf heb ik nog niet getest.
 
Weet iemand toevallig of er ook een mogelijkheid is om te laden op het vliegveld bij langparkeren in Düsseldorf?
Mijn auto moet binnenkort 2 weken in Düsseldorf staan tijdens een vliegreis. Iemand tips over waar dan te parkeren/laden?
 
je kan bij Stadtwerke Dusseldorf een gratis laadkaart aanvragen.

Elektromobilität Stadtwerke Düsseldorf AG

Deze website is uit de lucht, je komt nu op de homepage van SWD. Ik kan ook nergens meer vinden dat je gratis kan laden. Is dit niet meer in 2015?

Dinsdag ga ik naar Dusseldorf, hoop dat de vorige week aangevraagde SWD kaart er dan eindelijk is.
Weet iemand uit eigen ervaring of je met de "The New Motion" laadpas kan laden in Dusseldorf? Volgens plugsurfing kan het wel op sommige plaatsen in de stad, maar op diezelfde locaties weer niet volgens de eigen app van The New Motion?:confused:
Wil het graag zeker weten voor ik op pad ga...
 
Deze website is uit de lucht, je komt nu op de homepage van SWD. Ik kan ook nergens meer vinden dat je gratis kan laden. Is dit niet meer in 2015?

Dinsdag ga ik naar Dusseldorf, hoop dat de vorige week aangevraagde SWD kaart er dan eindelijk is.
Weet iemand uit eigen ervaring of je met de "The New Motion" laadpas kan laden in Dusseldorf? Volgens plugsurfing kan het wel op sommige plaatsen in de stad, maar op diezelfde locaties weer niet volgens de eigen app van The New Motion?:confused:
Wil het graag zeker weten voor ik op pad ga...

Misschien heb je hier wat aan, http://www.emobil-nrw.de/start/ladestationen/ wij hebben wel een pas indien je die wilt lenen PM maar even.
Dusseldorf erg vriendelijk in het centrum zels gratis parkeren in een van de parkeergarages, gewoon uitrijden tot de paal en dan melden dat je met een elektrische auto bent.

Fijne feestdagen mede forumgenoten!
 
Dusseldorf erg vriendelijk in het centrum zels gratis parkeren in een van de parkeergarages, gewoon uitrijden tot de paal en dan melden dat je met een elektrische auto bent.
Lukt dit ook voor de parking op de luchthaven? Wij vertrekken begin augustus voor een drietal weken vanuit Düsseldorf. Ik heb een parking lange termijn gereserveerd, maar als ik vlakbij kan staan, gratis kan laden en gratis kan parkeren, ...
Iemand ervaring met het parkeren en laden op deze luchthaven?
 
Lukt dit ook voor de parking op de luchthaven? Wij vertrekken begin augustus voor een drietal weken vanuit Düsseldorf. Ik heb een parking lange termijn gereserveerd, maar als ik vlakbij kan staan, gratis kan laden en gratis kan parkeren, ...
Iemand ervaring met het parkeren en laden op deze luchthaven?

:frown: 3 weken een paal bezet houden?? Is niet serieus bedoeld zeker?
 
Lukt dit ook voor de parking op de luchthaven? Wij vertrekken begin augustus voor een drietal weken vanuit Düsseldorf. Ik heb een parking lange termijn gereserveerd, maar als ik vlakbij kan staan, gratis kan laden en gratis kan parkeren, ...
Iemand ervaring met het parkeren en laden op deze luchthaven?

parking luchthaven Dusseldorf :
over de duur zal ik mij niet uitlaten, maar het laden is gratis.
de parking niet.
 
parking luchthaven Dusseldorf :
over de duur zal ik mij niet uitlaten, maar het laden is gratis.
de parking niet.
binnenkort vliegen vanaf Dusseldorf. De vorige keer reed ik in een leen-bmw, nu de Tesla. Ipv onderweg een supercharger aandoen ('s nachts, met twee kleine kinderen) laad ik liever daar op. Ik zie dat op P5 oplaadpalen beschikbaar zijn. Maar ik vind nergens een mogelijkheid om die laadpas bij stadtwerke Dusseldorf aan te vragen.
Tips?
 
binnenkort vliegen vanaf Dusseldorf. De vorige keer reed ik in een leen-bmw, nu de Tesla. Ipv onderweg een supercharger aandoen ('s nachts, met twee kleine kinderen) laad ik liever daar op. Ik zie dat op P5 oplaadpalen beschikbaar zijn. Maar ik vind nergens een mogelijkheid om die laadpas bij stadtwerke Dusseldorf aan te vragen.
Tips?
Je kunt onze pas wel lenen/ophalen/opgestuurd krijgen.
 
Als je maar een enkele keer naar DUS airport gaat kun je een pasje ophalen bij APCOA de parkeerorganisatie. Voir 30 euro borg krijg je het pasje mee. Bij aankomst op luchthaven Ankunft volgen en links blijven houden. Na politiebureau (linkerhand) linksaf het parkeergebouw in (tegenover het midden van de terminal). Je komt dan bij de ingang/afzetplaats voor het hotel daar. Daar kun je se auto wel even laten staan om naar binnen te lopen. Op de begane grond zit het kantoortje van APCOA. Met het pasje naar P5 of P7 rijden. Bij P7 voor het binnenrijden controleren of er plek is (direct in de bocht bij de ingang). Bij P5 zit het laadpunt ergens midden achter op de beganegrond.
Bij terugkomst weer even langs APCOA om pasje terug te brengen en 30 Euro terug te ontvangen.
 
  • Informative
Reactions: Basvdpoel