Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Prijsstijging

This site may earn commission on affiliate links.
Was met collega een gelijkaardige wagen als mijn S85 aan het samenstellen vanmorgen.
Het viel me op dat de wagen toch wat duurder geworden is sinds mijn bestelling eind augustus...

Basismodel S85 op zich is 2800 EUR gestegen.
Daarenboven zijn verschillende opties zijn met 50 EUR (duo charger / blauwe kleur / Napa leder) gestegen - andere met 100 EUR (enhanced sound / Pano dak). Techpack is 600 EUR duurder.

In totaal een 3760 EUR erbij. Enig verschil dat ik opmerk is dat de max snelheid van 200 naar 225 gegaan is. (Is dit ook bij de reeds geleverde S85's ?)

Ik had ook het lightpack aan 950,- wat nu enkel in een pakket te verkrijgen is aan 4400,-
 
De mijne is geleverd met de autopilot hardware en had ook verwacht dat hij de 225km/u zou halen.

Echter dit weekend teleurstellend slechts de 203km/u gehaald... Deze vrijdag gaat hij binnen voor vele kinderziekten. :(! Lijkt mij een maandagproduct te zijn. Ik zal de opmerking maken en vragen of hij software matig zal ge-upgrade worden naar de nieuwe top snelheid. Ik ook ben 1 van de gelukkigen die de wagen aan de 'oude' prijs heb kunnen samenstellen.
 
Ik ben bang dat je een "voorraad" auto ontvangen hebt, één welke geannuleerd is ivm een klant welke voor de D is gegaan. De nieuwe topsnelheid heeft volgens mij meer te maken met een nieuw soort drive unit welke na de autopilot hardware geïntroduceerd is. Echter, je bent en overeenkomst aangegaan en het S is nu "non-conform" dus zijn ze verplicht om je aanschaf te laten voldoen aan de specificaties waarmee geadverteerd. Maar, denk dat het wel opgelost voor je gaat worden zoals eigenlijk altijd bij Tesla.
 
Ik ben bang dat je een "voorraad" auto ontvangen hebt, één welke geannuleerd is ivm een klant welke voor de D is gegaan. De nieuwe topsnelheid heeft volgens mij meer te maken met een nieuw soort drive unit welke na de autopilot hardware geïntroduceerd is. Echter, je bent en overeenkomst aangegaan en het S is nu "non-conform" dus zijn ze verplicht om je aanschaf te laten voldoen aan de specificaties waarmee geadverteerd. Maar, denk dat het wel opgelost voor je gaat worden zoals eigenlijk altijd bij Tesla.

Tgoh, als ze me na 6 maand wachten net op het einde beslissen om me een "voorraad" wagen te geven zou ik straf vinden :) maar kom, hij is toch volledig hoe ik hem had besteld. En met het feit dat hij slechts de 200 haalt veronderstel ik dat het geen wagen is uit de voorraad? :) een beetje geluk en ongeluk denk ik dan..
 
Tgoh, als ze me na 6 maand wachten net op het einde beslissen om me een "voorraad" wagen te geven zou ik straf vinden :) maar kom, hij is toch volledig hoe ik hem had besteld. En met het feit dat hij slechts de 200 haalt veronderstel ik dat het geen wagen is uit de voorraad? :) een beetje geluk en ongeluk denk ik dan..

200 - 225 beide kosten je in ons land je rijbewijs...
Is niet echt belangrijk voor mij ...

Ik kom uiterst zelden in Duitsland - en zelfs dan... Als je met een Tesla aan max snelheid rijd - haal je dan nog wel de volgende supercharger ?
 
Tgoh, als ze me na 6 maand wachten net op het einde beslissen om me een "voorraad" wagen te geven zou ik straf vinden :) maar kom, hij is toch volledig hoe ik hem had besteld. En met het feit dat hij slechts de 200 haalt veronderstel ik dat het geen wagen is uit de voorraad? :) een beetje geluk en ongeluk denk ik dan..

Ahh, zo had ik hem niet begrepen. Leek erop dat je erg snel na je bestelling hem ontvangen had...
 
200 - 225 beide kosten je in ons land je rijbewijs...
Is niet echt belangrijk voor mij ...

Ik kom uiterst zelden in Duitsland - en zelfs dan... Als je met een Tesla aan max snelheid rijd - haal je dan nog wel de volgende supercharger ?

Ik kom toch af en toe in Duitsland en dan is het toch wel prettig om (waar het mag) de top te halen. Tot mijn verbazing bleef de actieradius redelijk intact. Het exacte verbruik heb ik niet kunnen vast leggen. Ik heb toch een 10km aan een gemiddelde van 180 gereden denk ik.

De topsnelheid is dan ook voor een reden beperkt natuurlijk. Want als je hem onbegrensd zou laten denk ik dat hij de 270 toch makkelijk haalt? Wat je bereik dan weer enorm zou schaden. En dat willen ze absoluut niet.

Ook heb ik gemerkt dat de nieuwe 85 met autopilot braver is geworden.. Van 0 naar 50 enorm voorzichtig is geworden tegenover de 85 signature die wij een week hadden gehuurd... Wederom jammer!..

Ach ja, can't have it all right?
 
Je had beter nog even kunnen door sparen met zulke wensen, dan had je een Bugatti Veyron kunnen kopen en met 400 km per uur over de autobahn kunnen scheuren ;)

ik ben niet veel gewend betreffende snelle wagens, maar ik ben uiterst in mijn sas met mijn 'snelle' S85 :))

Bugatti Veyron: 400 km/h na 9 minuten tank leeg = 60 Km range
Tesla Model S85: 200 km/h na 36 minuten tank leeg (ergens gelezen weet niet meer waar) = 120 Km range

:biggrin:
 
Ik kom toch af en toe in Duitsland en dan is het toch wel prettig om (waar het mag) de top te halen. Tot mijn verbazing bleef de actieradius redelijk intact. Het exacte verbruik heb ik niet kunnen vast leggen. Ik heb toch een 10km aan een gemiddelde van 180 gereden denk ik.

De topsnelheid is dan ook voor een reden beperkt natuurlijk. Want als je hem onbegrensd zou laten denk ik dat hij de 270 toch makkelijk haalt? Wat je bereik dan weer enorm zou schaden. En dat willen ze absoluut niet.

Ook heb ik gemerkt dat de nieuwe 85 met autopilot braver is geworden.. Van 0 naar 50 enorm voorzichtig is geworden tegenover de 85 signature die wij een week hadden gehuurd... Wederom jammer!..

Ach ja, can't have it all right?

Ik heb toch de vraag van de topsnelheid eens gesteld aan mijn SeC. Ik neem aan dat als er geen nieuwe motor gebruikt wordt dit gewoon via software update kan. Ik wacht op hun antwoord.