Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

HUD in Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad! Iets gelijkaardig retrofitten zal niet evident zijn, het betekent oa dat de voorruit dient veranderd te worden etc. In elk geval, als je HUD gewoon bent, dan is het lastig als je zonder moet rijden. Nu, van alle informatie-combinaties die ik op mijn HUD heb, is snelheid + RPM het enige wat ik echt gebruikt. GPS enzo, daar heb je de stemcomputer voor. en Siri helpt op de iDevice. Mocht het een geruststelling zijn, heel wat wagens in het segment van de MS hebben ook geen HUD ;-)

K
 
Inderdaad! Iets gelijkaardig retrofitten zal niet evident zijn, het betekent oa dat de voorruit dient veranderd te worden etc. In elk geval, als je HUD gewoon bent, dan is het lastig als je zonder moet rijden. Nu, van alle informatie-combinaties die ik op mijn HUD heb, is snelheid + RPM het enige wat ik echt gebruikt. GPS enzo, daar heb je de stemcomputer voor. en Siri helpt op de iDevice. Mocht het een geruststelling zijn, heel wat wagens in het segment van de MS hebben ook geen HUD ;-)

K
Mwah mijn vorige auto had het wel, X5, en samen met het Topview systeem mis ik deze 2 opties het meest.
 
Ik heb dit weekend in een i8 gereden. Ik vond die hud maar irritant (leidt af).
Dat schijnen mensen ook te zeggen over ons grote scherm.... Ik ken iemand die na een paar maanden een nieuwe auto inruilde omdat ie dacht dat ie t niet zou missen. Was een vergissinkje van 20k.:crying: Voor mij is het als centrale vergrendeling, airco of navigatie. Vond iedereen die het niet had ook onzin totdat ze er zelf aan gewend waren.
 
Mijn vorige auto ( X5, nu doorgeschoven naar mijn vrouw ) had deze optie. Twee jaar mee gereden en eigenlijk nooit gebruikt. Bij de traject controle op de A2 betrapte ik mezelf telkens op het kijken naar de snelheidsmeter terwijl de snelheid voor mijn neus geprojecteerd werd.
Geef mij maar een uit de kluiten gewassen iPad!!
 
en nog steeds geen HUD
De HUD is enkel nuttig als je vertrouwt op een externe rijcomputer die je elke rit achter het stuur, in de zetel moet zetten.

Een HUD in een Tesla ontgaat me helemaal. Toerental heb je niet, snelheid regelt de autopilot en navigatie doet ook de autopilot. En als ik dan zelf moet rijden, heb ik meer aan de contextgevoelige meedraaiende 3D kaart afbeelding, dan een groot cijfer dat zegt hoe snel ik rij en een pijl die zegt dat ik ergens links of rechts moet.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Xfrank
De HUD is enkel nuttig als je vertrouwt op een externe rijcomputer die je elke rit achter het stuur, in de zetel moet zetten.

Een HUD in een Tesla ontgaat me helemaal. Toerental heb je niet, snelheid regelt de autopilot en navigatie doet ook de autopilot. En als ik dan zelf moet rijden, heb ik meer aan de contextgevoelige meedraaiende 3D kaart afbeelding, dan een groot cijfer dat zegt hoe snel ik rij en een pijl die zegt dat ik ergens links of rechts moet.
Nou Tesla heeft niet te klagen over Wooter support

Wat bedoel je met deze eerste zin hierboven? “.. die je elke rit achter het stuur, in de zetel moet zetten.”
 
  • Like
Reactions: Maarten CH
Waarom zou Tesla jouw oude BMW HUD gebruiken en niet iets uit 2021?
Mijn BMW's hadden nooit een HUD.

En volgens mij zien de BMW HUD's er nog altijd even duf uit.


En blijkbaar is een HUD ook niet altijd compatibel met gepolariseerde zonnebrillen.

Bovenal blijft het een computer die aan de aap achter het stuur laat zien wat de aap moet doen.

Ik vind alle filmpjes van BMW wel grappig, waar ze laten zien dat je in 4 menu niveau's moet doorgaan om de HUD aan te zetten of in te stellen.
 
Wooter, heb jij de eerste Tesla waar je in stapt, de bestemming in spreekt, waarna de Tesla zelfstandig naar de bestemming rijdt?
Cool man.

Maar dan heb je helemaal geen hud, geen stuur, geen pedalen, geen scherm nodig.
Sandy M zou dan zeggen, dat bespaart je vele honderden dollars aan onderdelen, Elon M.
 
Haha, als ik mijn Tesla nader, gaat automatisch de bestuurdersdeur open, stap ik in, sluit de deur vanzelf, manoever ik uit mijn garage (voorwaarts), spreek ik mijn bestemming in en moet ik nog even zelf sturen ja. Maar daar heb ik inderdaad geen HUD voor nodig.

Eens op de grote weg zet ik autopilot aan, en daar heb ik ook geen HUD voor nodig om dan de snelheidslimiet te volgen. Idem voor op de snelweg, waar ie ook nog eens proactief dmv een geluidssignaal laat horen dat ik actie moet ondernemen als ik nog op de linker rijstrook zit.

Ik vrees dat ik net zoals JeroendeB in 2015 dat ding nooit zou gebruiken omdat het incompatibel is met mijn zonnebril met gepolariseerde glazen, of niks heb aan een cijfertje en een pijltje dat op mijn voorscherm zweeft.

Zoals ik zeg: als het erop zou zitten, zou ik niet klagen, maar een HUD is niet een make or break feature voor mij. En voor jou ook niet, aangezien je ook Tesla rijdt.
 
Zoals ik zeg: als het erop zou zitten, zou ik niet klagen, maar een HUD is niet een make or break feature voor mij. En voor jou ook niet, aangezien je ook Tesla rijdt.

Maar daar heb ik inderdaad geen HUD voor nodig.

Bullshit verhaal weer... alsof alleen de make or break features en auto fijn/leuk maken.
Ik kan prima, nee... extreem goed mijn bestuurdersdeur openen maar toch vind ik dat jij blij mag zijn met je automatische deur. Kijk, zo kan het ook :p