Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Charging in Budapest

This site may earn commission on affiliate links.

widodh

Model S 100D and Y LR
Moderator
Jan 23, 2011
6,861
2,840
Venlo, NL
Next week I want to go to Budapest with my Model S. Seems like a doable trip with all the new SuperChargers, but I need to charge in Budapest as well.

There are some 22kW point, correct?

Does anybody know where they are and what card I need?
 
Next week I want to go to Budapest with my Model S. Seems like a doable trip with all the new SuperChargers, but I need to charge in Budapest as well.

There are some 22kW point, correct?

Does anybody know where they are and what card I need?

Ik reageer gewoon maar even in het Nederlands. In eerdere posts is dit al ter sprake geweest maar ik zet nog even de zaken op een rij:

Budapest heeft een kleine 20 openbare laadpunten die allemaal 22kW leveren.

Ze zijn te vinden via de app "e-kWh" die we via de app store hebben gedownload.

Deze laadpalen hebben geen pasjes, het aanzetten gaat via de app.

Het laden zelf is (nog steeds) gratis maar je moet inloggegevens hebben van de lokale energieleverancier, ELMU.

Omdat mijn vrouw hongaarse is hebben wij een dergelijke code gekregen. Wellicht lukt het ook voor een buitenlander maar daar moet je dan even voor bellen. Tel: +36 20 385 2833 waarschijnlijk is er wel iemand die Engels spreekt. Bij ons duurde het een paar dagen.

Omdat je aangeeft dat je de volgende week al gaat lijkt het me wat kort dag. Omdat je waarschijnlijk met één of twee laadsessies al geholpen bent kun je eventueel even mij bellen en dan kunnen wij met onze app de laadpaal activeren. Op de laadpaal en de app staat een nummer, dat nummer kan ik dan activeren voor een sessie. Ik heb zonet even getest of dat werkt en dat lukt, de paal gaat op "waiting for car" danwel "charging".

Er zijn ook wel enkele laadpalen bij hotels maar ik denk dat die langzamer zijn. Ik weet daar niet zoveel van af. Omdat 22kW snel gaat zijn we daar tot nu toe wel mee uitgekomen, omdat wij niet in Budapest zeg overnachten maar hooguit een paar uurtjes rondzwierven.

Mocht je wat meer willen weten, stuur me dan een PM?
 
Tnx Hans! I have the e-kWh app installed with my RWE/Essent credentials.

I can see the charging stations and seem to be able to activate them.

If you have a problem with charging, please feel free to contact me...

Interestingly enough, I see the non-Hungarian (Dutch, Austrian, German, etc.) charging stations on the app, but when trying to start a session, I get:

"HU-EL-0000XX-X is not permitted to charge at BA-2922-7" error.