Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

snel mistlamp aanzetten : geen goed idee?

This site may earn commission on affiliate links.
Is er toevallig een shortcut voor de mistlamp (achteraan)?

Bij hevige regen hou ik liever de ogen op de baan dan op het touchscreen te gaan friemelen; En bij buien moet die lamp toch echt af toe gewoon terug uit. En aan. En een minuut later weer uit. Vind ik toch.
 
Argh, jullie belgen zijn daar echt vreselijk in! No offence, maar moet hij zo vaak aan?

Ik zie het op de NL wegen continue, Belgen met mistlampen aan. Het heet niet voor niets een mistlamp :)

Een shortcut weet ik overigens niet.
 
Argh, jullie belgen zijn daar echt vreselijk in! No offence, maar moet hij zo vaak aan?

Ik zie het op de NL wegen continue, Belgen met mistlampen aan. Het heet niet voor niets een mistlamp :)

Een shortcut weet ik overigens niet.

+1 :)

Misschien een verschil in regelgeving? In NL mag je je mistlampen achter alleen bij mist aanzetten als het zicht minder dan 50 meter is (is heel weinig). Verkeerd gebruik kan met € 130,- beboet worden.
 
+1 :)

Misschien een verschil in regelgeving? In NL mag je je mistlampen achter alleen bij mist aanzetten als het zicht minder dan 50 meter is (is heel weinig). Verkeerd gebruik kan met € 130,- beboet worden.


Federale Politie - Police frale

  • Wanneer het voertuig voorzien is van achtermistlichten, moeten deze lichten gebruikt worden bij mist of sneeuwval die de zichtbaarheid vermindert tot minder dan 100 m alsook bij felle regen.

(vraag is : wat is 'felle regen' ...)
 
Federale Politie - Police frale

  • Wanneer het voertuig voorzien is van achtermistlichten, moeten deze lichten gebruikt worden bij mist of sneeuwval die de zichtbaarheid vermindert tot minder dan 100 m alsook bij felle regen.

(vraag is : wat is 'felle regen' ...)

Best apart. In België verplicht bij regen en in Nederland verboden bij regen. Je zou zeggen dat er inmiddels wel consensus moet zijn over in welke situaties mistlicht helpt en in welke niet...
 
Inderdaad -ook mijn ervaring !
iemand moet ze toch eens duidelijk maken dat het er niet om gaat of het regent of dat het mist...
maar om zichtbaarheid voor achterliggers en afstand

maar goed - ook genoeg domme Nederlanders wat dat betreft -;)

Argh, jullie belgen zijn daar echt vreselijk in! No offence, maar moet hij zo vaak aan?

Ik zie het op de NL wegen continue, Belgen met mistlampen aan. Het heet niet voor niets een mistlamp :)

Een shortcut weet ik overigens niet.
 
Ook zonder tech package heb je toch dat grote scherm vlak naast de bestuurder? :)

De instelling is via het scherm terug te vinden (bij "controls"). De verlichting moet ingeschakeld zijn om de mistlichten aan te kunnen steken (enkel achteraan).
 
er zijn maar 4 standen, aan, uit , gewone lichten en standlichten, geen optie voor mistlichten.

BTW, voor het onderhoud, als je de rangerservice hebt, komen ze dan je auto halen ?
Fog lights.png

En jawel, met ranger service komen ze hem halen
 
Nope, geen mistlicht !!!
Gebeld naar Aartselaar, blijkbaar niet geactiveerd. En kan niet van op afstand worden geactiveerd.
Zou moeten wachten tot begin volgend jaar voor onderhoudsbeurt wat toch lang is.
Kan ik hiervoor beroep doen op de rangerservice ( waarvoor ik betaal) om dit toch onmiddellijk te laten oplossen ?
 
Nope, geen mistlicht !!!
Gebeld naar Aartselaar, blijkbaar niet geactiveerd. En kan niet van op afstand worden geactiveerd.
Zou moeten wachten tot begin volgend jaar voor onderhoudsbeurt wat toch lang is.
Kan ik hiervoor beroep doen op de rangerservice ( waarvoor ik betaal) om dit toch onmiddellijk te laten oplossen ?

Ik ben voor iets dergelijks gewoon eens langsgereden, zonder afspraak. Op een afspraak moest ik destijds een maand wachten. Eenmaal in Tilburg aangekomen was er meteen iemand beschikbaar om een klein issue op te lossen. Ging toen om een af-en-toe lekkend dak, wat alleen voorkwam bij extreme regen. (Het natte spul, niet het regenereren :) )