Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: Gweldig nieuws, harder rijden mogelijk toegestaan!

Junior Member

Gweldig nieuws, harder rijden mogelijk toegestaan!

http://www.telegraaf.nl/autovisie/au..._harder__.html

na alle bijtellings zondebok gezeur positief nieuws voor ons!
    Tesla model S 85 - 19" wheels - green metallic - tan leather interior - matte obeche trim - panorama roof - tech package - air suspension - ultra hifi - parking sensors

*****Driver PaulW5's Avatar
    Quote Originally Posted by ErnstT View Post
    http://www.telegraaf.nl/autovisie/au..._harder__.html

na alle bijtellings zondebok gezeur positief nieuws voor ons!
    Las het net. Autovisie twittert meteen dat het "vreemd" is, maar even gemeld dat het een fantastisch idee is
    85kW - 21" (S) and Pirelli 21" (W) - Black - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - TAN Leather - Sound Package - Mat Obeche - Subzero weather - Air Suspension - Premium Interior Lighting - Security - Shelf - Tinted Windows - Tinted Rear Windows - Green Brake Calipers. www.kryoictdetachering.nl

Member
    Alleen voor Full-electric

Liesbeth v Tongeren on Twitter:
    85kWh | Blue Metallic | Tan Leather | Lacewood | 21" Wheels | Pano Roof | Tech Pkg | Sound Studio | Air Suspension | Parking sensors | Parcel Shelf | Twin Chargers. Delivery was 13 December 16.00 (Tilburg).

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Dom en kortzichtig idee. Dus de "elite" mag 130km/h rijden op de linkerbaan terwijl de rest 100km/h mag?

Leuk idee, maar hoe veel frustratie gaat dit wel niet opleveren vanuit andere weg gebruikers? Expres voor je blijven zitten, ze rijden immers HUN maximale snelheid aldaar.

Daarnaast, nóg meer uitzonderingen op de snelheden in Nederland, laten we dat vooral doen. Not.
    BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

85kWh - 19" Cyclone grey - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather

Member PaulusdB's Avatar
    Of het allemaal nou echt zo handig is, weet ik ook niet.

Maar het afgegeven signaal is ook belangrijk.

Kijk even naar Noorwegen: geen wegenbelasting, geen tol, gratis parkeren, toegang tot bus- en taxibanen, geen jalouzietoeslag (hun variant van BPM) bij aanschaf en vast nog meer.

Dan heb je in ieder geval een pro-EV imago. (Wat men zich daar kan permitteren dankzij de opgepotte olie-exportwinsten.)

Hier weet men niet eens of het stimuleren van EV's nou eigenlijk geitenwollensokken-groen is, of zijn het gesubsidieerde speeltjes voor de elite of toch een douceurtje voor de (kleine) ondernemers.

Daarom kan Groene Liesbeth nu ineens een VVD-vriendelijk voorstel doen.

Leg dit nog maar eens uit...

Member
    Het klinkt leuk, maar ik ben het eens met Widodh. Te veel verwarring en ik zie niet meteen het voordeel ervan in.
    Iedereen weet nu wel dat een beetje sneller rijden voor een korte periode zo goed als niks uitmaakt op de tijd dat je je bestemming bereikt.

Junior Member
    Quote Originally Posted by martinve View Post
    Het klinkt leuk, maar ik ben het eens met Widodh. Te veel verwarring en ik zie niet meteen het voordeel ervan in.
    Iedereen weet nu wel dat een beetje sneller rijden voor een korte periode zo goed als niks uitmaakt op de tijd dat je je bestemming bereikt.
    De busbaan en een exclusieve linkerbaan voor alleen Tesla's zou nog mooier zijn! Wel lachen is het commentaar van de gemiddelde Nederlander met o.a. de Outlander, een vrouw als minister, levensgevaarlijk... (vrachtwagens rijden toch ook 80?)
    Tesla model S 85 - 19" wheels - green metallic - tan leather interior - matte obeche trim - panorama roof - tech package - air suspension - ultra hifi - parking sensors

Model S res#3130
    Ik sluit me aan bij Widoth, ik heb er geen behoefte aan om op deze manier als 'profiteur' te worden weggezet. Allemaal weer ten koste van de hardwerkende Nederlanders.
    Een dergelijk besluit zou de minister niet in dank worden afgenomen door de eigen achterban; ik kan me dan ook niet voorstellen dat het zover zal komen.

Junior Member xa20es's Avatar
    Dit komt er natuurlijk ook nooit door. Maar de uitspraken dat deze regel enkel voor de rijken zou zijn is volgens mij niet correct, in het begin zouden er inderdaad vooral dure FEV's rijden (er zijn er geen andere) maar vergeet iedereen dan dat nieuwe technologie in den beginne altijd duur is en dat de early adopters een groot deel van de ontwikkeling betalen en dat na schaalvergroting deze technieken ook in het bereik van de modale gebruiker komen?
    De investering die ik doe in mijn Tesla is voor mij trouwens zeer hoog gegrepen om eerlijk te zijn, maar ik geloof dat het de toekomst is en wil dan ook early adopter zijn en wordt daarvoor "beloond" met in mijn geval vooral belastingsvoordeel. Maar indien binnen afzienbare tijd de wagen van mijn vrouw aan vervanging toe is zal er geen nieuwe ICE komen, incentives of niet.
    Ik had het van mezelf nooit gedacht maar ik ben, zoals ik denk velen hier, bijna een EV predikant geworden, en mijn Tesla is zelfs nog niet geleverd.
    Sorry voor de rant, maar de negativiteit over EV's in de commentaren zijn voor mij onbegrijpelijk.
    S85D | Dark Grey | Tan Leather | Piano Black | 19" Standard | Tech | Pano | Dual Chargers | RN783351 | Estimated Delivery April, 2015

Member Merijn's Avatar
    Ik word echt onpasselijk van de commentaren onder het artikel. (Een vreemd soort zelfkwelling om deze toch te blijven lezen...)
    Je kunt erover discussiëren of je dit een zinvolle/eerlijke/uitvoerbare maatregel vindt, maar de reacties gaan alleen maar over hoe slecht EV's zijn: korte actieradius, langzaam, geen laadmogelijkheden, milieuvervuilend, gevaarlijk etc etc. Waar komen al deze mensen vandaan en waarom zijn ze de EV rijders niet dankbaar voor de stilte en de schone lucht? Willen ze liever dat we weer in onze Hummers gaan rijden?
    Als ik dit lees, krijg ik bijna het idee dat de belangrijkste reden om zo'n maatregel niet in te voeren het voorkomen van krassen op onze auto's zou kunnen zijn...
    S85 - blue - body color roof - 19'' - tan - obeche matte - tech - air - pdc - rear facing seats - twin chargers
    P2202 - VIN 21266 - expected delivery Nov 2013

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)