Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Premium stoelen en prijsverlaging?

This site may earn commission on affiliate links.
Op de site kan je nu ook nieuwe premium stoelen bestellen (alleen bij de P85D) en kan het kloppen dat de prijzen verlaagd zijn of ligt dat aan mij??
Op plaatje zien stoelen er qua zijdelingse steun echt veel beter uit!
Voor gemak even screenshots toegevoegd

nonpremium.JPG


premium.JPG
 
Wow, die zien er wel een stuk beter uit zeg. Flink langere zitting ook, volgens mij, met meer steun voor de onderbenen. Achterbank is ook meteen compleet anders, met veel hogere hoofdsteunen. Zal niet best zijn voor het zicht naar achteren.
Meerprijs is 1850 euro maar daar krijg je dan ook meteen ander leer voor, vermoed ik. Ben benieuwd naar retrofit-mogelijkheden, ik zou er wel wat voor over hebben om de komende jaren met betere stoelen te rijden.

Prijsverlaging is volgens mij geen sprake van, de S85 was altijd al 75.800 en ook de prijzen voor de 60 en de P85 zijn gelijk.
 
Bij navraag of de nieuwe stoelen te retrofitten zijn kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk is door de verschillende airbag-configuraties van de oude en de nieuwe stoelen.

Dit lijkt me een eigenaardig verhaal gezien men in de US een groot deel van de P85Ds tijdelijk met de oude generatie zetels heeft uitgeleverd omdat de next gen seats niet in volume beschikbaar waren.
 
Bij navraag of de nieuwe stoelen te retrofitten zijn kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk is door de verschillende airbag-configuraties van de oude en de nieuwe stoelen.
Wie heeft je die informatie gegeven en wat was de functie van die persoon? De kennis van bepaalde zaken is binnen de Tesla organisatie niet erg gelijk verdeeld is de algemen indruk hier...
 
Bij navraag of de nieuwe stoelen te retrofitten zijn kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk is door de verschillende airbag-configuraties van de oude en de nieuwe stoelen.

Stef, je hebt het toch niet over de nieuwe executive seats (achteraan) want dat is een ander verhaal.
In elk geval is het zo dat de Recaro seats vooraan, beschikbaar voor de P85D, vooralsnog niet beschikbaar zijn voor andere modellen.