Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla prive leasen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat bedoel je met 'mee profiteert van alle voordelen'?
Als particulier kun je van een aantal fiscale voordelen geen gebruik maken, zoals MIA en KIA. Verder heb je sowieso geen bijtelling als particulier, dus een voordeel op dat punt is er ook niet.
Volgens mij is het best duur om een Tesla privé te leasen.
 
Wat bedoel je met 'mee profiteert van alle voordelen'?
Als particulier kun je van een aantal fiscale voordelen geen gebruik maken, zoals MIA en KIA. Verder heb je sowieso geen bijtelling als particulier, dus een voordeel op dat punt is er ook niet.
Volgens mij is het best duur om een Tesla privé te leasen.

Als je leased heb je zoizo geen recht op investeringsaftrek. Gewoon direct op de kosten boeken. De lease maatschappij pakt de MIA van €50.000 (Netto ongeveer €3600 - €4500 voordeel, afhankelijk van de winst) want de MIA geldt ook in tegen stelling tot de KIA (welke er sinds 2014 niet meer is voor personenauto's) als je de auto verhuurt. Als zzp'er kopen geeft nog steeds een voordeel van €9360 bij een belastingtarief van 52% meen ik. Kopen lijkt mij altijd voordeliger, al moet je er een lening voor afsluiten. Weet niet of financial lease ook onder kopen valt.... Ik geloof niet zo in leasen...... Ons wagenpark is gekocht, en worden verhuurt aan de werkmaatschappijen. Dus volledig MIA kunnen gebruiken, en de Tes rij ik, dus ook nog KIA kunnen gebruiken want ik krijg betaald uit de holding, dus géén verhuur constructie daar ;)
 
Last edited:
Weet niet of financial lease ook onder kopen valt....

Financial lease = kopen. Leasebedrijf is juridisch eigenaar totdat de termijnen voldaan zijn, maar degene die least is economisch eigenaar, dus voor de belasting ben jij eigenaar. De auto komt gewoon op je balans. De auto komt op naam van degene die least, maar de code om de auto te kunnen overschrijven naar iemand anders blijft bij het leasebedrijf (tot de lease afloopt).
Vergelijkbaar met wanneer je de auto met een algemene lening of krediet zou kopen.