Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe snel RS laden

This site may earn commission on affiliate links.
vraagje - vrees aan Widodh - hoe wel het beste een Roadster kunnen laten laden.

De situatie nu:
Een MS met dubbele charger en een RS met 220 UMC en met type 2 kabel.
Een Mennekens Comfort 32A 3 fase met vaste kabel als laadstation voor de MS
Een Juice-Charger met rode 32A plus aan de ene kant en een type 2 aan de andere kant

Nu nog een 25A mogelijkheid in de garage waar dit alles is aangesloten maar binnenkort 3x80A hoofdaansluiting en dan open voor meer.

Volgens mij kan ik de RS niet boven de 32A laten laden met de huidige opzet- tenzij ik een HPWC vind. Dus de aansluiting in de garage (desnoods maar 1 fase) naar 70A verhogen helpt niet (klopt dat).

Verder wil ik in dezelfde groep 's nacht de MS op 32Ax3 laten laden dus ik zou bijv. de garage naar 3x64A kunnen verzwaren maar dan nog verandert er voor de RS weinig.

Klopt dit volgens jullie en wat voor workaround zijn er - een HPWC vinden of een apparaat waarmee je 2 of 3 fasen combineert tot een hogere stroom op 1 fase - allemaal te veel werk en te ingewikkeld - vind ik

Ik lees jullie (vernietigende) commentaar graag - dank alvast

PJH
 
vraagje - vrees aan Widodh - hoe wel het beste een Roadster kunnen laten laden.

De situatie nu:
Een MS met dubbele charger en een RS met 220 UMC en met type 2 kabel.
Een Mennekens Comfort 32A 3 fase met vaste kabel als laadstation voor de MS
Een Juice-Charger met rode 32A plus aan de ene kant en een type 2 aan de andere kant

Nu nog een 25A mogelijkheid in de garage waar dit alles is aangesloten maar binnenkort 3x80A hoofdaansluiting en dan open voor meer.

Volgens mij kan ik de RS niet boven de 32A laten laden met de huidige opzet- tenzij ik een HPWC vind. Dus de aansluiting in de garage (desnoods maar 1 fase) naar 70A verhogen helpt niet (klopt dat).

Verder wil ik in dezelfde groep 's nacht de MS op 32Ax3 laten laden dus ik zou bijv. de garage naar 3x64A kunnen verzwaren maar dan nog verandert er voor de RS weinig.

Klopt dit volgens jullie en wat voor workaround zijn er - een HPWC vinden of een apparaat waarmee je 2 of 3 fasen combineert tot een hogere stroom op 1 fase - allemaal te veel werk en te ingewikkeld - vind ik

Ik lees jullie (vernietigende) commentaar graag - dank alvast

PJH
De Roadster kan ook zonder HPWC op 60A enkel-fase laden, maar dan moet je wel een Type 2 kabel hebben die dat kan.

Het goedkoopste en makkelijkste is dus inderdaad ergens een HPWC op te kop tikken en het op die manier installeren.

Je zou ook met een tweedehands UMC met OpenEVSE een eigen 60A EVSE kunnen maken, maar dan nog steeds, een HPWC is makkelijker.

Er zijn wel apparaten die van 3-fase 1-fase kunnen maken, maar het rendement is erg laag, dat is best wel zonde.

Ik zou eerst de Roadster eens op 32A 1-fase laden. Hoewel het 'maar' 7kW is is de Roadster toch in zo'n 6 uur weer vol.

Hier wordt de Roadster vaak op 16A geladen en af en toe op 32A.