Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen/issues met V6.0

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds V6.0 heb ik de volgende problemen /issues ondertussen geconstateerd:
- Auto raise functie, na mijn vakantie van 2 weken was de auto de auto raise bij mij in de straat kwijt
- WIFI, is echt rampzalig, een connected access Point doet de ene dag prima, volgende dag de melding dat wachtwoord fout is. Reset van de auto lost dit op, wachtwoord is dan wel plots goed. (dagelijks issue)
- Tire pressure, gisteren de melding dat tire pressure low was. Ik uitstappen, niks te zien, auto reset, nog steeds foutmelding, daarna sensoren gereset, nu geen lekke band meer ;-)
- Eerste twee dagen als ik de auto instapte wist de auto dat ik naar werk toeging en idem met 's avonds naar huis toe. (en nee niet via calendar, dat werkte toen nog niet via Windows Phone). Afgelopen dagen hier niks meer van gezien
- Namen van de telefoonnummers zijn weg. Reset van smartphone, ontkoppelen in de TMS en op smartphone, geen oplossing. Ik kijk dus altijd nu weer op mijn mobiel wie er belt....niet echt fijn


Zal dit het blown away gevoel zijn van Elon dat hij op 30 jan in Amsterdam heeft verkondigd? Volgens mij hebben ze heel veel effort in het platform 6.0 gestoken en vooral met de wellicht aan te kondigen 4-wheeldrive en mooie veiligheidssystemen. Van alle mooie beloftes zie ik weinig in ieder geval.
 
Sinds V6.0 heb ik de volgende problemen /issues ondertussen geconstateerd:
- Auto raise functie, na mijn vakantie van 2 weken was de auto de auto raise bij mij in de straat kwijt
- WIFI, is echt rampzalig, een connected access Point doet de ene dag prima, volgende dag de melding dat wachtwoord fout is. Reset van de auto lost dit op, wachtwoord is dan wel plots goed. (dagelijks issue)
- Tire pressure, gisteren de melding dat tire pressure low was. Ik uitstappen, niks te zien, auto reset, nog steeds foutmelding, daarna sensoren gereset, nu geen lekke band meer ;-)
- Eerste twee dagen als ik de auto instapte wist de auto dat ik naar werk toeging en idem met 's avonds naar huis toe. (en nee niet via calendar, dat werkte toen nog niet via Windows Phone). Afgelopen dagen hier niks meer van gezien
- Namen van de telefoonnummers zijn weg. Reset van smartphone, ontkoppelen in de TMS en op smartphone, geen oplossing. Ik kijk dus altijd nu weer op mijn mobiel wie er belt....niet echt fijn


Zal dit het blown away gevoel zijn van Elon dat hij op 30 jan in Amsterdam heeft verkondigd? Volgens mij hebben ze heel veel effort in het platform 6.0 gestoken en vooral met de wellicht aan te kondigen 4-wheeldrive en mooie veiligheidssystemen. Van alle mooie beloftes zie ik weinig in ieder geval.

Ikzelf heb een Android toestel en heb totaal geen probleem met de telefoon.
Namen en telefoonnrs staan netjes bij elkaar.

Wifi werkt bij mij beter. Het ontvangst lijkt beter en het inloggen werkt feilloos.

De navigatie werkt prima. Waar ik van te voeren vastlopers had, van beide displays zelfs, heb ik nu nergens last van.
Woon-werk verkeer gaat elke keer goed. De route die ik neem naar mijn werk wordt netjes in de gaten gehouden en files worden netjes omzeilt.

Banden spanning heb ik nog nooit ergens last mee gehad /afkloppen.
 
Sinds V6.0 heb ik de volgende problemen /issues ondertussen geconstateerd:
- Auto raise functie, na mijn vakantie van 2 weken was de auto de auto raise bij mij in de straat kwijt
- WIFI, is echt rampzalig, een connected access Point doet de ene dag prima, volgende dag de melding dat wachtwoord fout is. Reset van de auto lost dit op, wachtwoord is dan wel plots goed. (dagelijks issue)
- Tire pressure, gisteren de melding dat tire pressure low was. Ik uitstappen, niks te zien, auto reset, nog steeds foutmelding, daarna sensoren gereset, nu geen lekke band meer ;-)
- Eerste twee dagen als ik de auto instapte wist de auto dat ik naar werk toeging en idem met 's avonds naar huis toe. (en nee niet via calendar, dat werkte toen nog niet via Windows Phone). Afgelopen dagen hier niks meer van gezien
- Namen van de telefoonnummers zijn weg. Reset van smartphone, ontkoppelen in de TMS en op smartphone, geen oplossing. Ik kijk dus altijd nu weer op mijn mobiel wie er belt....niet echt fijn


Zal dit het blown away gevoel zijn van Elon dat hij op 30 jan in Amsterdam heeft verkondigd? Volgens mij hebben ze heel veel effort in het platform 6.0 gestoken en vooral met de wellicht aan te kondigen 4-wheeldrive en mooie veiligheidssystemen. Van alle mooie beloftes zie ik weinig in ieder geval.
- Als je een melding Tire pressure low krijgt, moet je je banden op spanning zetten en niet de sensors resetten.
- Die meldingen naar huis en werk van de navigatie komen alleen maar als er file op de weg is. Anders neemt hij aan dat je de gewone weg neemt.
- Voor je telefoon en WIFI kan ik je niet verderhelpen. Maar ik heb met beiden nog nooit problemen gehad. Misschien eens naar de logs laten kijken.
- Over die autoraise moet je de vraag eens aan Tesla stellen. Ik heb geen idee of er een maximum aantal locaties, of andere parameters meespelen.
 
Nu de temperatuur daalt, vandaag 13 gr. C., valt mij op dat de regen heel lang beperkt blijft tot 45 kW. Ik reed een boodschappenrondje van 14 km en pas bij 13 km ging de gele stippellijn weg.
Typical rate 250 km.
Dat was vorige winter en onder V5.xxx heel anders. Toen ging de gele stippellijn na 3 tot 4 km al weg en had je vanaf dat moment de volledige regen.
Ik schat in dat dat in 6.xxx veranderd is.
 
Nu de temperatuur daalt, vandaag 13 gr. C., valt mij op dat de regen heel lang beperkt blijft tot 45 kW. Ik reed een boodschappenrondje van 14 km en pas bij 13 km ging de gele stippellijn weg.
Typical rate 250 km.
Dat was vorige winter en onder V5.xxx heel anders. Toen ging de gele stippellijn na 3 tot 4 km al weg en had je vanaf dat moment de volledige regen.
Ik schat in dat dat in 6.xxx veranderd is.

Ik zit nog op V5puntnogwat en idd ging de regenbeperking er vanochtend binnen een km vanaf. Het is dan ook nog zeer mild natuurlijk.