Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tips voor avondje Amsterdam?

This site may earn commission on affiliate links.

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,733
1,609
Komende vrijdag moeten mijn vrouw en ik in de namiddag in Amsterdam Nieuw-West zijn. Na dit bezoekje willen we de auto ergens in een van de P+R-parkings zetten en dan het centrum bezoeken. Zodat we vermoedelijk tot 24h00 in Amsterdam zullen zijn.

Dus; is de vraag is waar kan ik de auto veilig zetten? (ben eigenlijk niet zo tuk op grote openbare parkings en dan zeker niet op onbekend terrein) Bijladen is niet echt noodzakelijk, maar wel aangenaam dan hoeven we niet extra te stoppen in Oosterhout.

Zelf dacht ik aan RAI, maar, hoe toegankelijk zijn die voor onze S en hoeveel laadpalen staan er eigenlijk zo. Want Zuidpark leek wel interessant met zijn 40 palen, maar daar kan je blijkbaar maar laden tot 19u30.

Als er dan ook nog tips zijn om iets lekkers te eten, mag je ze ook altijd meegeven.
 
Komende vrijdag moeten mijn vrouw en ik in de namiddag in Amsterdam Nieuw-West zijn. Na dit bezoekje willen we de auto ergens in een van de P+R-parkings zetten en dan het centrum bezoeken. Zodat we vermoedelijk tot 24h00 in Amsterdam zullen zijn.

Dus; is de vraag is waar kan ik de auto veilig zetten? (ben eigenlijk niet zo tuk op grote openbare parkings en dan zeker niet op onbekend terrein) Bijladen is niet echt noodzakelijk, maar wel aangenaam dan hoeven we niet extra te stoppen in Oosterhout.

Zelf dacht ik aan RAI, maar, hoe toegankelijk zijn die voor onze S en hoeveel laadpalen staan er eigenlijk zo. Want Zuidpark leek wel interessant met zijn 40 palen, maar daar kan je blijkbaar maar laden tot 19u30.

Als er dan ook nog tips zijn om iets lekkers te eten, mag je ze ook altijd meegeven.

Ik zo parkeren bij Olympisch Stadion - Parkeren en route
Weet alleen niet of je daar kunt laden...

Eten bij bordeau,prachtig zitten..
Bord'eau - BORD’EAU

Of librije,s zusje...wel nu reserveren..

Have fun
 
Heeft er niemand ervaring met het laden bij de Rai? (hoeveel stalls, regelmatig ge-iced of niet?)

- - - Updated - - -

Ik heb gister in de Europarking (Q-Park Marnixstraat) gestaan. Niet heel ruim, maar wel laadplekken en afgesloten ruimtes.

Afgesloten ruimtes? Hoe moet ik dat zien?
Bedoel je enkel toegankelijk voor EV's?
 
Doe makkelijk! gewoon op straat met je parkapp betalen en als nodig aan een van de 11kW laadpalen hangen (EV topstad: altijd binnen 300m van je bestemming te vinden en door Parkeerbeheer ICEvrij gehouden) Parkeren op straat zelfs in de binnenstad geeft in Amsterdam, in tegenstelling tot wat men vaak denkt, nauwelijks problemen. in 20 jaar tijd geen beschadiging opgelopen... kost wel wat geld, maar vanuit de P+R naar je bestemming(en) kost meer tijd dan "voor de deur" parkeren.. P+R Zeeburg is wel een goede met gratis laden ook. Veel plezier in Amsterdam!

waar heb je trek in :biggrin:
 
Doe makkelijk! gewoon op straat met je parkapp betalen en als nodig aan een van de 11kW laadpalen hangen (EV topstad: altijd binnen 300m van je bestemming te vinden en door Parkeerbeheer ICEvrij gehouden) Parkeren op straat zelfs in de binnenstad geeft in Amsterdam, in tegenstelling tot wat men vaak denkt, nauwelijks problemen. in 20 jaar tijd geen beschadiging opgelopen... kost wel wat geld, maar vanuit de P+R naar je bestemming(en) kost meer tijd dan "voor de deur" parkeren.. P+R Zeeburg is wel een goede met gratis laden ook. Veel plezier in Amsterdam!

waar heb je trek in :biggrin:

Helemaal mee eens. Ik sta in Adam (en Rdam..) ook altijd op straat, geen enkel problem. Ik vind het juist een van de gemakken van elektrisch rijden - altijd midden in de stad een mooi plekje ergens voor de deur..-
 
om niet onnodig een draadje te beginnen dacht ik deze effe te recycleren.

We waren vanplan om een weekendje amsterdam te doen; vroeg ik me af waar de MS best parkeren voor 2-3 dagen. Het verplaatsen van de wagen is optie 1, maar ik ben nog maar 1 keer in Amsterdam geweest en was me niet echt meegevallen (rij dagelijks in Brussel, dus druk verkeer gewoon, maar daar weet ik de weg teministe ;) ). Is een P+R een optie hiervoor (bv Arena?)
 
Kosten technisch gezien is P&R http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-amsterdam/p-r/ echt een goede oplossing, zeker als je verder niet per auto hoeft te verplaatsen. Ik denk dat je nu niet bij de RAI terecht kan om dat daar nu de auto rai aan de gang is. Kosten zijn 1 euro per dag + de kosten van openbaar vervoer. Je moet om gebruik te kunnen maken van het P&R vanuit zone centrum komen als je je auto gaat ophalen. Kijk op de website van de gemeente Amsterdam. Bij Tesla kan ook,5 min lopen naar station Bijlmer, maar dat lijkt me niet de bedoeling...
 
Dat dacht ik ook, maar die vlieger ging niet op...:redface:
Tesla controleert of je daar komt laden of komt parkeren. Terecht natuurlijk: met een voetbalstadion, music hall en een shopping mall om de hoek zou het terrein constant vol staan met slimmerikken die daar gratis dachten te kunnen parkeren:tongue:

Hou er trouwens rekening mee dat de meeste parkeergarages in Adam centrum nogal smal zijn...

...zie nu dat ik reageer op wel heel oud postje...

Misschien mag je 'm op het terrein van Tesla parkeren?


(ze hebben plaatsen voor opladen, maar ook normale parkeerplaatsen)
Vanaf daar is het 5 minuten lopen naar metro en/of trein.

Bijkomend voordeel is dat je weer (gratis) opgeladen weg kan.
 
Last edited: