Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Heb nu de Tesla verzekerd bij Centraal Beheer (kon in 2013 nergens anders terecht voor 750,-) en heb besloten om te switchen naar Delta Loyd, (850,- maar dat is bijzaak)

Reden is dat je bij Delta Loyd (polis Xclusief) zelf mag bepalen wat je met het geld mag doen bij total loss wat bij CB niet is want dat is verplicht nieuwe Tesla kopen. (Verder zelfde voorwaarden als 3 jaar nieuw waarde etc)

Val je in de valkuil van de bijtelling ivm nieuwe te naam stelling. De bijtelling staat nu op 0% voor mij en wie weet wat het word in dit land (onvoorspelbaar) De fiscale voordelen (kia/mia/etc) hoef je niet terug te betalen bij total loss.

Het geeft mij wat meer ruimte om zelf te kunnen kiezen, ook al is de kans groot dat ik dan een X neem

Anderen die CB hebben ?
Blijven jullie bij CB na dit te hebben gelezen, reden ?
Zijn er anderen die een andere verzekering hebben, reden ?

Hoor graag wat overwegingen
 
Last edited:
Mijne is ook € 125.000,- en zal dit even extra checken maar gaat mij meer om het feit dat je zelf kan bepalen wat je met dat geld kan/mag doen mocht het gebeuren, ontwikkelingen gaan tenslotte steeds sneller

Ja begrijp ik, echter als je je S in de prak rijd, dan moet je toch een andere auto kopen. En ondanks dat het qua bijtelling gaat veranderen, mag je toch wel aannemen dat je met een EV goedkoper uit bent dan een niet EV, ook in de toekomst. Als je dan bijvoorbeeld wat meer moet betalen voor een Tesla, compenseert dat denk ik best wel voor de lagere bijtelling dan de zekere 25% op een zelfde klasse ICE. Ook heb je dan alle nieuwe opties, weer 5 jaar een vastgestelde (lage) bijtelling) Het is nooit leuk, maar minst vervelende is dan het beste. Ook de KIA/MIA/VAMIL, Als je geld uitgekeerd gaat krijgen, dan moet je dus WEL dit gaan (gedeeltelijk) terugbetalen. En als je dan een nieuwe auto koopt, dan kan het zo maar zijn dat je dan niet meer deze regelingen hebt. KIA en VAMIL zijn al weg op personen auto's. Maar er zijn altijd onzekerheden. Wat als er over een paar jaar toch ineens BPM moet worden betaald? Al is het niet veel... is dat dan meeverzekerd bij anderen? Volgens mij krijg je bij CB een nieuwe auto, zelfde config of beter dan toen je hem kocht. €25.000 BPM op zo een auto is best mogelijk, en dan is dit nog bij een lage BPM berekening.... zucht.... het is allemaal niet zo simpel...... Daarom zet ik voorop, het rijplezier.... dat is "leading" bij mij. Dus ik wil gewoon een Tesla...jammer als ik meer moet gaan betalen, dat heb ik er graag voor over....
 
Ja begrijp ik, echter als je je S in de prak rijd, dan moet je toch een andere auto kopen. En ondanks dat het qua bijtelling gaat veranderen, mag je toch wel aannemen dat je met een EV goedkoper uit bent dan een niet EV, ook in de toekomst. Als je dan bijvoorbeeld wat meer moet betalen voor een Tesla, compenseert dat denk ik best wel voor de lagere bijtelling dan de zekere 25% op een zelfde klasse ICE. Ook heb je dan alle nieuwe opties, weer 5 jaar een vastgestelde (lage) bijtelling) Het is nooit leuk, maar minst vervelende is dan het beste. Ook de KIA/MIA/VAMIL, Als je geld uitgekeerd gaat krijgen, dan moet je dus WEL dit gaan (gedeeltelijk) terugbetalen. En als je dan een nieuwe auto koopt, dan kan het zo maar zijn dat je dan niet meer deze regelingen hebt. KIA en VAMIL zijn al weg op personen auto's. Maar er zijn altijd onzekerheden. Wat als er over een paar jaar toch ineens BPM moet worden betaald? Al is het niet veel... is dat dan meeverzekerd bij anderen? Volgens mij krijg je bij CB een nieuwe auto, zelfde config of beter dan toen je hem kocht. €25.000 BPM op zo een auto is best mogelijk, en dan is dit nog bij een lage BPM berekening.... zucht.... het is allemaal niet zo simpel...... Daarom zet ik voorop, het rijplezier.... dat is "leading" bij mij. Dus ik wil gewoon een Tesla...jammer als ik meer moet gaan betalen, dat heb ik er graag voor over....

Ben het met je eens, gaat er mij om dat ik de vrijheid heb om te bepalen wat ik wil doen. Zoals het er nu naar uit ziet zal ik van dan geld zeker weer een Tesla kopen, waarschijnlijk dan een Tesla X (Weet niet hoe CB daar mee om gaat als je bv wil switchen naar een X ipv een S), maar je kan nooit in de toekomst kijken dus kan ook maar zo iets anders worden en die mogelijkheid heb ik dan. Zelf kiezen.

Verder even navraag gedaan of dit ook geld voor een 125K versie, zoals die van mij ook was, maar dat maakt niet uit.
 
Reden is dat je bij Delta Loyd (polis Xclusief) zelf mag bepalen wat je met het geld mag doen bij total loss wat bij CB niet is want dat is verplicht nieuwe Tesla kopen. (Verder zelfde voorwaarden als 3 jaar nieuw waarde etc) (...) Het geeft mij wat meer ruimte om zelf te kunnen kiezen, ook al is de kans groot dat ik dan een X neem

Heb vanaf het begin (dec 2013) eveneens Delta Lloyd, destijds was het dat, of CB en ik koos DL om exact dezelfde reden. (ANWB adverteerde destijds ook met drie jaar nieuwwaarde, maar daar bleek in de kleine lettertjes een cap op te zitten waardoor je juist heel slecht uit zou komen).
 
Het moet niet gekker worden .... auto total loss, verzekeraar moet verlies bijtelling betalen..... interessant lees voer Rechter: verzekeraar moet verlies lage bijtelling betalen - Autoblog.nl

Ja, lees het net.... Wel interessant voor de alhier aanwezige 0% mensen... (Denk zo een 80%)

Maar ben benieuwd wat dit met de premies gaat doen....

Overigens is de afsluitende zin wel een juiste redenering..... Denk dat met de nieuwe modellen EN feitelijk financieel 0% bijtelling het voor sommige individuen moeilijk zal zijn om weerstand te bieden tegen de drang om te frauderen ;)
 
Mag hopen van niet. Rij al 18 haar schade vrij.... En heb deze verzekering....

Volgens mij zijn de verzekeraars verplicht het aantal schadevrije jaren in Roy-data bij te houden. Dus ook Centraal Beheer.
CB houdt hier echter zelf voor de berekening van de premie geen rekening mee.
Maar dat wil niet zeggen dat je schadevrije jaren vervallen als je bij CB verzekerd bent. Want die moeten ze nog steeds in Roy-data bijhouden.
Toen ik de verzekering destijds bij CB afsloot heb ik ze dat vooraf ook nog gevraagd. Want ik rijd mijn hele leven al schadevrij. Zou wat zijn als ik al die jaren in één klap kwijt zou zijn.
 
En ja hoor.. zojuist een brief ontvangen van Centraal Behaar dat gezien de tegenvallende schadelast er 1 januari het voordeel van de Tesla Polis komt te vervallen. Wel een beetje vreemd, gedateerd november, vandaag binnen gejad en voor 1 december (dus zou vandaag moeten zijn lijkt mij dan toch) meteen gewijzigd voorstel komen.....
naaierij.jpg
 
Last edited: