Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

I want my 5.x regen settings back!

This site may earn commission on affiliate links.
Heb ook nog geen verschil ervaren, terwijl ik me wel kan herinneren dat dat bij een eerdere update (begin dit jaar?) wel het geval was.
Zou het een storing/bug kunnen zijn waardoor sommigen dit wel zo sterk ervaren en anderen helemaal niet?
 
De regen onder 6.xxx komt geleidelijker in maar loopt toch snel op naar 60 tot 65 kW. Dat is gelijk aan versie 5.xxx.
Mijn echtgenote vond de regen bij 5.xxx zo onprettig dat ik deze, net als op de snelweg, naar 'low' zette.
Nu kan de regen, zowel met mijn vrouw aan boord als op de snelweg, gewoon op de 'normaal' blijven.
Ik vind het een zeer goede verbetering.
 
Ik merk echt het verschil. Per rit nu toch wel aantal keer moeten bij-remmen, normaliter nimmer. (alleen wel eens bij vervelende situaties) Je merkt echt dat hij langer aan het doorrollen is. Ben benieuwd of hij overigens nog steeds hetzelfde regenereert, of dat je ook minder regenereert.... Aangezien je langer uitrolt zal het mogelijk zelfs meer opleveren... Maar toch is het fijner om met je acceleratie pedaal te spelen om de regen te controleren. Zoals ik in een andere posting al had aangegeven, geeft dan 3 opties. Weining, veel, erg veel oid.
 
Wel degelijk verschil met vorige versie. En met die quotes hierboven over de geleidelijker inzet ervan ga ik mee. Maar ook met Leysfi, niet echt de moeite waard om je druk over te maken en terug te willen naar de vorige setting. Sorry Keezje, a NO-vote. En over 2 weken is iedereen er aan gewend...


Denk ik...
 
Last edited:
Ik merk echt het verschil. Per rit nu toch wel aantal keer moeten bij-remmen, normaliter nimmer. (alleen wel eens bij vervelende situaties) Je merkt echt dat hij langer aan het doorrollen is. Ben benieuwd of hij overigens nog steeds hetzelfde regenereert, of dat je ook minder regenereert.... Aangezien je langer uitrolt zal het mogelijk zelfs meer opleveren... Maar toch is het fijner om met je acceleratie pedaal te spelen om de regen te controleren. Zoals ik in een andere posting al had aangegeven, geeft dan 3 opties. Weining, veel, erg veel oid.

Ik heb er ook op gelet vandaag. Ik vind ook dat ik eerder moet bijremmen terwijl hij voorheen bij een stoplicht op het eind nog flink vaart minderde en ik nauwelijks de rem aan hoefde te raken moet ik nu op dezelfde plaatsen bijremmen.
Ik zou ook graag de optie er bij krijgen om de "oude" instelling te kiezen naast de huidige twee. Dan is toch iedereen tevreden?