Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,733
1,609
Naar aanleiding van het officieuze nieuws over de locatie van Gentse SuC en de 24 / 7- toegankelijkheid van de Antwerpse SuC dacht ik dat het misschien wel interessant zou zijn om ook een Belgisch SuC-topic aan te maken.
Mensen uit het Gentse kunnen hier alvast verslag uitbrengen over hun spotting-activiteiten aan het ibis-hotel. :cool:
 
Was inderdaad Holiday Inn Express aan UZ. Daar is nu reeds (enkele maanden terug) een laadpaal voorzien. Had vorige week nog eens langs VDValk in Drongen en Nazareth gepasseerd om te zien of daar al tekenen van bouwactiviteit waren en ben ook tot Ghemaco Arena gereden. Echter niet gestopt bij Hollday Inn.
 
Naar aanleiding van het officieuze nieuws over de locatie van Gentse SuC en de 24 / 7- toegankelijkheid van de Antwerpse SuC dacht ik dat het misschien wel interessant zou zijn om ook een Belgisch SuC-topic aan te maken.
Mensen uit het Gentse kunnen hier alvast verslag uitbrengen over hun spotting-activiteiten aan het ibis-hotel. :cool:

Ik heb wat gemist.
Is er een Supercharger in Antwerpen die 24/7 toegankelijk is?
 
voor ik mezelf te euforisch maak (ongeacht ik geen SC unit zitten heb), wie/wat was de bron ?
Ik vroeg me net hetzelfde af; Van der Valk - Page 9
Bron is dus iemand van het SeC (kan Brussel of Antwerpen zijn) en is voorlopig nog niet bevestigd.

- - - Updated - - -

toen ik in Aartselaar was een paar weken geleden, wist men me te vertellen dat de poort en de omheining gewoon weg zou gaan.
Dit om de drempel te verlagen om binnen te komen.

Het is te hopen dat er dan niet eens een autotransporter zich vergist van adres en een S oplaadt voor export ;-).
 
toen ik in Aartselaar was een paar weken geleden, wist men me te vertellen dat de poort en de omheining gewoon weg zou gaan.
Dit om de drempel te verlagen om binnen te komen.

zo heb ik het ook begrepen. 6 stalls op parking vooraan het gebouw (poort binnenrijden, dan uiterst links).
Er wordt ook overwogen om - buiten de kantooruren - vrije toegang tot faciliteiten van de inkom (toiletten, koffie misschien?) te voorzien.
 
Mooie hangplek voor de gefortuneerden...

Ik las eerder al een creatief idee om in dergelijke situaties een elektrisch hek met frequent wijzigende pincode te plaatsen en deze code in de superchargerlocatie in het nav-scherm te plaatsen.
(Wel jammer als je dan geen nav hebt. Geen idee hoe je dan die supercharger vindt, trouwens.)
 
Mooie hangplek voor de gefortuneerden...

Ik las eerder al een creatief idee om in dergelijke situaties een elektrisch hek met frequent wijzigende pincode te plaatsen en deze code in de superchargerlocatie in het nav-scherm te plaatsen.
(Wel jammer als je dan geen nav hebt. Geen idee hoe je dan die supercharger vindt, trouwens.)

Teslamotors website...
 
Het is nu al zo dat bij Superchargers die achter een hek staan de code te vinden is bij de locatie in het navigatiesysteem. Ik heb dit in ieder geval bij diverse Franse SC's al zien staan.

zou het kunnen dat de code enkel getoond wordt als je met de auto vlak in de buurt van zo een bent? Want ik zie nu nergens bij een SuC een code staan.

PS waarom lost men dan zo ook niet probleem op van de SuC in Hamburg?