Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

4x4 Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Dit net opgevist op .com Forum, post van gisteren:

Global Equities Research’s Trip Chowdhry’s comments today:
• Tesla is expected to launch a four-wheel-drive Tesla Model S within three months. That should be “a significant revenue catalyst,” Chowdhry said, since it would expand the customer base to the northern U.S., as well as Europe, where it snows heavily each year.
[FONT=Arial, Helvetica, sans]• “Driver assist” features are expected to be introduced in Tesla Model S vehicles within the next three months.[/FONT]

Nou, dan wacht ik nog liever 3 maand om 1 te bestellen. Ben benieuwd wat de impact van de 4x4 zal zijn op prestaties
<Off-topic> vorig jaar bijna 1 besteld, ben blij dat ik gewacht heb cfr aanpassingen, kinderziektes,... </Off-topic>
 
Dit net opgevist op .com Forum, post van gisteren:

Global Equities Research’s Trip Chowdhry’s comments today:
• Tesla is expected to launch a four-wheel-drive Tesla Model S within three months. That should be “a significant revenue catalyst,” Chowdhry said, since it would expand the customer base to the northern U.S., as well as Europe, where it snows heavily each year.
• “Driver assist” features are expected to be introduced in Tesla Model S vehicles within the next three months.

Nou, dan wacht ik nog liever 3 maand om 1 te bestellen. Ben benieuwd wat de impact van de 4x4 zal zijn op prestaties
<Off-topic> vorig jaar bijna 1 besteld, ben blij dat ik gewacht heb cfr aanpassingen, kinderziektes,... </Off-topic>

Wacht jij dan nog maar even. Er zullen altijd nieuwe dingen bijkomen... Je kan zo eeuwig blijven wachten. En ondertussen stappen de eigenaars elke ochtend met een Tesla Grin in hun wagen :)
 
Om in Noorwegen door de sneeuw te ploegen ok, maar in NL op stads en snelwegritjes heeft 4wd nauwelijks voordeel. Koop beter goede winterbanden daar heb je meer aan.
De 0-100 sprint zal door de wat betere tractie hooguit marginaal verbeteren bij 4wd, de beperkende factor is de accu (trekt nu al op zo'n 4C bij de P versie).
Snelheidsborden herkennen en lane departure zie ik weinig toegevoegde waarde aan. Adaptive cruise misschien wel, maar alleen als het verdraaid goed geïmplementeerd wordt.
 
Toch droom ik wel van de aanschaf van een 4WD S of X. En in combinatie met de komende, hernieuwde (extreme) fiscale stimulering zou die zomaar waarheid kunnen worden.







...








.... een beetje dagdromen mag hier toch wel, hè? :cool:

Voorbeeld van fiscale stimulering (voor de particulieren, die vissen nu achter het net): BTW vrijstelling op nieuwe en tweedehands EV's. Is zoiets eigenlijk denkbaar/mogelijk?
 
Wacht jij dan nog maar even. Er zullen altijd nieuwe dingen bijkomen... Je kan zo eeuwig blijven wachten. En ondertussen stappen de eigenaars elke ochtend met een Tesla Grin in hun wagen :)
Idd.

Mijn S is bijna 1 jaar oud nu en had écht niet nog een jaar willen wachten.

Ook komt er een 110kWh accu, maarja, daar ook weer op wachten?
 
Om in Noorwegen door de sneeuw te ploegen ok, maar in NL op stads en snelwegritjes heeft 4wd nauwelijks voordeel. Koop beter goede winterbanden daar heb je meer aan.
De 0-100 sprint zal door de wat betere tractie hooguit marginaal verbeteren bij 4wd, de beperkende factor is de accu (trekt nu al op zo'n 4C bij de P versie).
Snelheidsborden herkennen en lane departure zie ik weinig toegevoegde waarde aan. Adaptive cruise misschien wel, maar alleen als het verdraaid goed geïmplementeerd wordt.

+1!
PS zelf Adaptive CC gaat mij ook al te ver.
 
wel ja, heb hier thuis een 4x4 Touring staan en dat maakt toch wel uit in de praktijk.

Meer algemeen, je kan idd altijd wachten, maar heb er toch wat moeite mee dat sommige features/dingen gewoon niet aanwezig zijn op een MS, terwijl dat wel zo is op goedkope stadsauto's. Onlangs meegereden met een werknemer die zo een VW Tiguan heeft. Auto is niet speciaals, maar wel, dat ding heeft dus een automatische parkeerfunctie. Zoiets zou wel handing zijn op de lange en brede MS. Ok, je kan een aantal zaken in software doen, maar een aantal dingen dus niet. Er zijn IMO toch een aantal dingen die echt ontbreken op de MS "eerste generatie"

En ik denk er genoeg redenen geweest zijn om geen Sig te zijn. Alleen al dat in het begin de speling tussen de verschillende delen van het koetswerk niet goed zat.... en betaal je >100K EUR voor? *rilling*

"(Perfect) Timing is Everything", zowel voor doeners als denkers ;-)
 
En ik denk er genoeg redenen geweest zijn om geen Sig te zijn. Alleen al dat in het begin de speling tussen de verschillende delen van het koetswerk niet goed zat.... en betaal je >100K EUR voor? *rilling*

"(Perfect) Timing is Everything", zowel voor doeners als denkers ;-)
Die 100k is ook een "early adopters fee". Je betaald voor de nieuwe techniek en het feit dat het nog geen massa productie is :)
 
4x4, Adaptive CC.... Wil ik echt wel hebben...... Spijtig dat ik al de duurste variant heb gekocht.... is beetje te gek denk ik om hem naar een ander in het bedrijf door te schuiven.....Verkopen heeft weinig nut namelijk ivm MIA/VAMIL. KIA moet ik als ik doorschuif ook gedeeltelijk al terug betalen. Lijkt me overigens wel dat de Frunk een stuk kleiner zal zijn met 4x4.
 
4x4, Adaptive CC.... Wil ik echt wel hebben...... Spijtig dat ik al de duurste variant heb gekocht.... is beetje te gek denk ik om hem naar een ander in het bedrijf door te schuiven.....Verkopen heeft weinig nut namelijk ivm MIA/VAMIL. KIA moet ik als ik doorschuif ook gedeeltelijk al terug betalen. Lijkt me overigens wel dat de Frunk een stuk kleiner zal zijn met 4x4.

Misschien kan je het retrofitten ;-)